• Caribe

VIHPS VIII

Hejsan tjejer

Dags att ge ett livstecken ifrån mig tack både Sessan och Maskros för länk till nya tråden!

Jag har tagit en välbehövlig paus från allt barntänkande och då dessvärre även er här på FL!

Det stämmer att jag är igång igen, denna gången på Fertilitetscentrum, var på vul idag och det var ca 10-12 folliklar på tillväxt, ny kontroll på fredag och sen blir det ÄP någongång nästa vecka! Jag hoppas så att vi skall få tillräckligt med befruktade ägg för att få chansen att prova långtidsodling (det krävs minst 5st)

Cah varmt grattis till att ha blivit "Fru"

Maskros jag skall läsa din blogg för att uppdatera mig och jag hoppas att det inte är tidigt klimakterium du hamnat i! I min lärobok om fertilitet så står det att chanserna att kroppen släpper ifrån sig riktiga guldägg är som störst i "vår" ålder så ge inte upp hemmaförsöken!

Har ni hört om allt är bra med Malu och Stella ?

Är det någon annan som är i startgroparna för ivf?

Något nytt från Infan?

Hur som helst har jag tänkt på er alla och saknat er alla så massor med bamsekramar från mig, lovar att börja titta in då och då igen

Kram Caribe

• Caribe

Hej tjejer,

Kan jag lita på era tummar på onsdag när jag gör äggplock kring 08.30 tiden???

Kram Kram

• Caribe

Tack tjejer jag hoppas på 6:e gången gillt

• Caribe

Hej tjejer

Plocket gick bra idag även om det var ondare än vanligt och har blödit rätt mkt! Dessvärre fick jag ut färre blåsor än jag hoppats på, det blev 7st! Det är ju bra i vanliga fall men man måste få 5 st befruktade för att få göra långtidsodling så nu börjar en nervös väntan till samtalet imorgon....

Nu skall jag vila min onda mage!

Kram Kram och tack för alla goa tummar, skriver mer när jag är piggare!

• Caribe

Det blev bara 4 st ägg... men dom tyckte vi skulle chansa på långtidsodling iallafall, så nu börjar en mkt nervös väntan tills på måndag.... antingen sker ett mirakel och vi får två blastocyster tillbaka eller hemska tanke så dukar alla under... så behöver fortsatta tummar tjejer!

Malu såklart att Stella är en riktig stjärna tråkigt att den lyckliga tiden skall kantas av andra problem dock, kan det aldrig få vara bara harmoni!?

Många kramar till alla!

• Caribe

Säger som Lilja så roligt att se alla gamla vihpsare, man får nästan en tår i ögat när man tänker på hur olika våra liv har blivit fast jag är väldigt lycklig för er skull som har lyckats efter lång kamp!

Lilja tack för tummar, du vet att du har mina när du behöver dom!

Maskros jag hoppas det ordnar sig på kärleksfronten, om jag fick bestämma så skulle du aldrig vara olycklig en dag till i ditt liv!

Malu ja det är grymt långt att vänta till måndag på att få veta om jag får några tillbaka... blir en jobbig helg, får försöka hålla mig sysselsatt!

Xena tänk att du "väntar barn" nu, det är så spännande, jag hoppas tiden går jättefort tills det är dags för er

Kram alla goingar!

• Caribe

Lilja, då är du lika öm i magen som jag är då vad skönt att ha operationerna avklarade och kunna börja se framåt, spännande med ivf i höst med helrenoverat inrede
    Önskar att jag hade haft tid att ta bort myom, har ju flera stora, men enligt läkarna skall dom inte påverka... men ngt måste det ju bero på när man inte lyckas ngn gång?
    Dina chanser borde se mkt goda ut med ivf nu!

• Caribe

Hejsan tjejer TACK FÖR TUMMARNA DET HJÄLPTE! jag kan med glädje rapportera att jag oxå är ruvare nu

Fick höra att av mina 7 ägg var bara 4 ägg mogna, plockades ju rätt tidigt och av dom 4 så blev alla befruktade och idag när jag kom så hade alla 4 fortsatt dela sig! Fick tillbaka en blastocyst som höll mkt bra klass enligt embryologen och en till som var snäppet under, de andra två skulle de fortsätta odla till imorgon och då besluta om de går att frysa!
    Själva återföringen var jättekrånglig dom kom inte åt som dom skulle men efter mkt om och men gick det och det häftigaste av alla vi fick se våra ägg i förstoring på tv skärmen och man såg all febril rörelse i äggen, superhäftigt, fick även se på skärmen hur dom låg till rätta i livmodern nu är jag GLAD GLAD GLAD och får börja hoppas, testdag den 12 sept!

KRAM KRAM

Ps blir glad att läsa att det känns bättre på kärleksfronten maskros

• Caribe

Ni är för goa tjejer jag är som sagt övertygad om att det var alla tummar från er som hjälpte!

Kan lova att tårarna rann igår när embryologen sa att vi för tillbaka 2 st idag och jag såg ut som ett frågetecken och sa "menar du att 2 har överlevt???". Embryologen såg förvånad ut och sa att ja alla har klarat sig, efter det hörde och kände jag inget mer trots mkt krånglande för att få in embryona

Lilja hur mås det med din mage? Har värken givit med sig?

Maskros hoppas du snart får det lite lugnare så du hinner in och skriva lite mer

Massor med kramar

• Caribe

Lilja - Spännande att höra vad ni bestämmer den 15/9, och tänk vad skönt att få in en kateter som man skall vid nästa ivf! Tänkte på dig igår när dom inte hittade rätta apparater som fungerade på mig och höll på att bökade och klämde och tryckte fram och tillbaka och tänkte då att du hade 100 resor värre....

Kerpan tack så jätte mycket vännen! Såg på din hemsida att ni går i väntans tider VARMT GRATTIS VÄNNEN!

Svar på tråden VIHPS VIII