• elinville

Vem har FL yngsta mormor/farmor?

Hej hej alla,
    jag är varken ung mamma eller ung mormor men jag o min mamma började diskutera häromdagen:
    Min kusin fick sitt senaste barn i en ålder av 36 år, vilket idag inte är så ovanligt. Men tiderna har verkligen förändrats, vår mormor blev närmligen mormor första gången när hon var 36 år.
    Vi diskuterade lite om detta och nu blev jag nyfiken: Vem är egentligen den yngsta mormor/farmorn här på FL?
    Det måste ju finnas någon ung mamma som i sin tur hade en ung mamma, eller??

Obs! Detta är alltså bara för att stilla min nyfikenhet, jag är fascinerad av när åldersgränser suddas ut på detta vis.

Maja 070703
  • Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?
  • Benz

5 generationer!

Gammelmormor är 90.
    Min farmor är 71.
    Min far är 46.
    Jag är 20.
    Min son 2. (den andra sonen 2,5månad)

• Grodan33

Hej min mamma var 18 när hon fick mej jag var nästan 18 år när jag fick min första dotter alltså var min mamma 36 år när hon blev mormor
    och min mormor var 16 år när hon fick min mamma och hon är 65 år idag och min första dotter föddes för 12 år sedan alltså vart min mormor gammelmormor vid 53 år de tycker jag är ungt,

Min mormors mamma lever inte längre men hade hon gjort det så hade hon varit 81 år idag hon var också 16 när hon fick min mormor. Hon vart gammel gammelmormor vi åldern 69 år så en ung släkt är vi!

• LinnV

Jag var 15 när jag fick min dotter, min mamma 20 när hon fick mig så hon var 35 år när hon blev mormor..

• malin91

jag är 19 min son 10månader på onsdag.
    min pappa fylde 50 i sommars
    och min mamma är 45

• MiaEd

Mina barn 3,5 år & 6 månader, jag 22, mamma 46, pappa 50, mormor gick bort i somras o var då bara 65

• Pallas
    Pallas skrev 2008-08-23 23:32:38 följande:
    Min älste sons mormor var 40 år när han föddes.
    Nu har jag hunnit bli farmor själv vid 37 års ålder.
  • MammatillAlva

Min pappa var 17 år när min storebror föddes, medan mamma var 19 år. När jag föddes var min mamma 22 år och pappa hade hunnit bli 19 år. Jag själv fick barn som 16 åring, medan dotterns pappa var 18 år.

Mina föräldrar var med andra ord 38 respektive 35 år när det blev mormor/morfar, medan mina mor och far föräldrar bara är runt 50 års åldern.

• Storbarnsmamman

Jag fick mitt första barnbarn tidigare nu i år, och en månad senare fyllde jag 36. Så hyfsat ung farmor är jag. Har även en son som är yngre än barnbarnet..lite kul.  

♥ Niklas, Isabella, Alexander, Benjamin, Felix, Alice, Matilda, Elian, Oliver & Tamlin ♥
Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?