• elinville

Vem har FL yngsta mormor/farmor?

Hej hej alla,
    jag är varken ung mamma eller ung mormor men jag o min mamma började diskutera häromdagen:
    Min kusin fick sitt senaste barn i en ålder av 36 år, vilket idag inte är så ovanligt. Men tiderna har verkligen förändrats, vår mormor blev närmligen mormor första gången när hon var 36 år.
    Vi diskuterade lite om detta och nu blev jag nyfiken: Vem är egentligen den yngsta mormor/farmorn här på FL?
    Det måste ju finnas någon ung mamma som i sin tur hade en ung mamma, eller??

Obs! Detta är alltså bara för att stilla min nyfikenhet, jag är fascinerad av när åldersgränser suddas ut på detta vis.

Maja 070703
  • Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?
  • Natulcien
    elinville skrev 2011-11-18 10:59:20 följande:
    Men fy fan vad unga mödrar!! 5 år??
    Ja, och läser man listan så blir man illamående eftersom de flesta fallen verkar handla om övergrepp och incest! Kräks
  • fluu
    Natulcien skrev 2011-11-18 11:07:25 följande:
    Ja, och läser man listan så blir man illamående eftersom de flesta fallen verkar handla om övergrepp och incest! Kräks
    Ja,det verkar nästan bara vara en (14-åringen med TRE! barn) som har haft frivilligt. sex. Sjuk värld vi lever i...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • kvinnlig47

Min mamma var 19 år när hon fick mig, och jag var 19 år när jag fick min dotter. Då blev min mamma mormor när hon var 38...Min äldsta dotter fick barn (mitt första barnbarn!) när hon var 27, så jag var 46 när jag blev mormor! <3

• Jennifer 060828

Jag var 20 när dottern kom.
    Min mamma blev mormor vid 40.
    Dottern är 5 år idag.

Så jag är 25 och hennes mormor  och min mamma är 45.

• LinneaochJolinesMamma

GammelGammelfarmor= 91
    Gammelfarfar=71
    Morfar=47
    Jag=19
    Dottern= 14 månader.

Gammelmormor=60.
    Mormor=45
    Jag=19
    Dottern=14 månader :)

Mina är ganska unga, iaf den sistnämnda :) 

• ilshenar

Min dotter är 7.
    Jag är 23.
    Farfar är 43.
    Gammelfarfar är 61.
    Farfarsfarfar är 86.

(När hon föddes levde även farfarsfarfarsfar, som då var 99, men han dog samma år.)

• Irmeline

En tjej i min högstadieklass hade en mamma som var 30 (vi var 14) och en mormor som var 45. Hon hade dessutom en storebror som då var 16, så mellan honom och mormodern skiljde det 29 år!

Min kompis blev gravid både vid 15 och 17, men socialstyrelsen lyckades få henne att abortera (hon ville inte ha barnet men kunde inte ansvara för att göra något åt det själv). Minns när jag träffade henne på hultsfred och hon hade en liten kula på magen samtidigt som hon var aprak. Och pappan var en knarkare.
    Vilket hon också blev och dog vid 27. Så kan det gå.. Så det var nog tur att sviten bröts där den gjorde.
    Hennes föräldrar var iof också alkoholister.. 

• SarahsMamma

Gammelfarmor (min farmor) 82 år
    Farfar (min pappa) 59
    Mamma (jag) 23
    Sarah (dotter) 6 veckor.

Gammelmorfar (min morfar) 71
    Mormor (min mamma) 46
    Mamma (jag) 23
    Sarah (dotter) 6 veckor

• Cloudberry

Mormor var gammal när hon blev mormor, nyss fyllda 45 år.
    Låtsasmorfar var 33 år.

• iEmma

Min son är 11 mån.
    Jag är 21.
    Min mamma är 38.
    Min mormor är 58.
    Min gammelmormor är 75.  Glad

Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?