• elinville

Vem har FL yngsta mormor/farmor?

Hej hej alla,
    jag är varken ung mamma eller ung mormor men jag o min mamma började diskutera häromdagen:
    Min kusin fick sitt senaste barn i en ålder av 36 år, vilket idag inte är så ovanligt. Men tiderna har verkligen förändrats, vår mormor blev närmligen mormor första gången när hon var 36 år.
    Vi diskuterade lite om detta och nu blev jag nyfiken: Vem är egentligen den yngsta mormor/farmorn här på FL?
    Det måste ju finnas någon ung mamma som i sin tur hade en ung mamma, eller??

Obs! Detta är alltså bara för att stilla min nyfikenhet, jag är fascinerad av när åldersgränser suddas ut på detta vis.

Maja 070703
  • Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?
  • Mosaik

oj jag tycker min mor var ung när hon blev mormor, hon var 42 då

• Love Gun

Mamma kommer vara 41 år och 11 månader.

• Thuva03

Min dotters mormor alltså min mamma va 39 skulle fylla 40 senare samma år.

Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!
  • GothicEve

Min mamma var 42 och min mormor var 61 när jag fick min dotter.
    Gammelmormor fyllde precis 65 just nu.

Mormor var 19 när min mamma kom.
    Mamma var 23 när hon fick mig
    Jag var 18 när jag fick min dotter

(min pappa var 19 när min storasyster kom)

så vi är väl ganska unga i våran familj ;)

• ooGizzYoo

Min mamma kommer vara 39 när våran kommer, det tycker hon är jätte ungt eftersom hon fortfarande ser sig själv som 20 plus moms

• enny signatur
    MarieHJ skrev 2008-08-13 13:22:30 följande:
    Fru annmi skrev 2008-08-13 10:56:14 följande:Min Mamma va också 30 fast hon skulle fylla 31 några månader senare samma år^^ Hon blev farmor då. Hon trodde hon va Sveriges yngsta Farmor fast hon har aldrig liksom "gått ut" med det. Hon var 14 när hon födde min storebror. Min storebror va 16 skulle fylla 17 samma år när han blev pappa.
    var hon 12 när hon fick dig?
  • elinville
    enny signatur skrev 2008-08-21 12:01:06 följande:
    var hon 12 när hon fick dig?
    Hon var 14 när hon födde hennes STOREBROR som i sin tur vad 16 när han blev pappa: 14+16= 30 år när hon blev farmor
    Maja 070703
  • enny signatur
    elinville skrev 2008-08-21 19:43:43 följande:
    Hon var 14 när hon födde hennes STOREBROR som i sin tur vad 16 när han blev pappa: 14+16= 30 år när hon blev farmor
    si si :)
    jag blev förvisrrad eftersom det lär som det var du (och du verkade varit 18).

måste vara väldigt skoj att bli farmor då, jag utgår från att barnen insetra att de tär rättstor risk att de får syskon...
  • enny signatur

mina var 41 eller så har jag för mig. jag har inte helt koll, det är min syster som är orsaken, jag gav barnbarn när de passerat 50

Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?