• elinville

Vem har FL yngsta mormor/farmor?

Hej hej alla,
    jag är varken ung mamma eller ung mormor men jag o min mamma började diskutera häromdagen:
    Min kusin fick sitt senaste barn i en ålder av 36 år, vilket idag inte är så ovanligt. Men tiderna har verkligen förändrats, vår mormor blev närmligen mormor första gången när hon var 36 år.
    Vi diskuterade lite om detta och nu blev jag nyfiken: Vem är egentligen den yngsta mormor/farmorn här på FL?
    Det måste ju finnas någon ung mamma som i sin tur hade en ung mamma, eller??

Obs! Detta är alltså bara för att stilla min nyfikenhet, jag är fascinerad av när åldersgränser suddas ut på detta vis.

Maja 070703
  • Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?
  • Paincake

Själv är jag ju en "gammal" mamma men min mormor blev...nu ska vi se...morfars mormor åt en liten tjej i våras. Hon är 88 i år.

• elinville
    Felicia111 skrev 2012-07-09 23:07:31 följande:
    när dottern kom:
    Jag 16 år
    min mamma 33
    min pappa 34

:)    
    Oj jisses! Själv är jag 32 med småbarn, häftigt att tänka att din mamma blev mormor vid samma ålder
    Maja 0707, Malte 1002
  • SannaM

Själv bröt jag trenden i min familj, men vi är likväl 5 generationer just nu:

mitt barn: snart 1 år
    jag, mamma: 27
    mitt barns mormor: 47 
    mitt barns mormors mor: 65 (blev mormor vid 38)
    mitt barns mormors mormor: 82 (blev mormor vid 35) 

...hade jag bara varit lite snabbare så hade vi kanske kunnat bli 6 generationer. Känns lite osannolikt att mitt barn hinner få barn så länge gammelmormor lever... 

• elinville
    Babydoll81 skrev 2012-08-17 00:17:33 följande:
    jag ska  (förmodligen) bli  farmor i december då har jag precis hunnit bli 31 år
    Maja 0707, Malte 1002
  • elinville
    Babydoll81 skrev 2012-08-17 00:17:33 följande:
    jag ska  (förmodligen) bli  farmor i december då har jag precis hunnit bli 31 år
    Grattis! Hur känns det? Jag själv känner mig fortfarande som en tonåring ibland trots att ja r 32

Maja 0707, Malte 1002
  • Babydoll81
    elinville skrev 2012-08-25 19:10:00 följande:
    Grattis! Hur känns det? Jag själv känner mig fortfarande som en tonåring ibland trots att ja r 32

ja du jag vet inte riktigt hur jag känner ska ha mitt andra barn i slutet av oktober och blir farmor i december.
    det känns som om det är jag som kommer att bli 3 barns mamma 
  • elinville
    Babydoll81 skrev 2012-08-27 20:46:09 följande:
    ja du jag vet inte riktigt hur jag känner ska ha mitt andra barn i slutet av oktober och blir farmor i december.
    det känns som om det är jag som kommer att bli 3 barns mamma 
    Nää, det är klart...det blir kanske lite "snett"... Hur gammal är din son? Hur kommer de blivande föräldrarna lösa det med boende, ska de bo hos dig?
    Maja 0707, Malte 1002
  • Babydoll81
    elinville skrev 2012-08-27 22:22:14 följande:
    Nää, det är klart...det blir kanske lite "snett"... Hur gammal är din son? Hur kommer de blivande föräldrarna lösa det med boende, ska de bo hos dig?
    min son är 15år 
    vet inte hur dom ska lösa det min son är just nu satt på ett hem då han inte kan kontrollera sitt humör blir aggresiv.
    mamman  vill flytta närmare mig för att få stöd hon har ingen där hon bor nu och får bara bo där tills barnet är fött,
    jag vet inte hur jag känner inför det  jag vet att det blir mycket jobb att ha henne nära,men samtidigt kan jag då se att mitt barnbarn har det bra.
  • Felicia111
    elinville skrev 2012-08-06 19:37:12 följande:
    Oj jisses! Själv är jag 32 med småbarn, häftigt att tänka att din mamma blev mormor vid samma ålder
     haha jo det är så olika ;)
Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?