• elinville

Vem har FL yngsta mormor/farmor?

Hej hej alla,
    jag är varken ung mamma eller ung mormor men jag o min mamma började diskutera häromdagen:
    Min kusin fick sitt senaste barn i en ålder av 36 år, vilket idag inte är så ovanligt. Men tiderna har verkligen förändrats, vår mormor blev närmligen mormor första gången när hon var 36 år.
    Vi diskuterade lite om detta och nu blev jag nyfiken: Vem är egentligen den yngsta mormor/farmorn här på FL?
    Det måste ju finnas någon ung mamma som i sin tur hade en ung mamma, eller??

Obs! Detta är alltså bara för att stilla min nyfikenhet, jag är fascinerad av när åldersgränser suddas ut på detta vis.

Maja 070703
  • Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?
  • verrron

Min mamma var 41 när hon blev mormor om jag inte räknar helt galet.

Vi är oxå 5 generationer:
    Barnen 3 resp 4,5 år
    Jag- 24 år
    mamma- 45
    pappa-46
    farmor- 68
    gammelfarmor- 91

• AllraBästaMamman

Min mamma var 35 när min dotter föddes :) min bror ca 10 månader samt att jag har en bror på 4 månader nu :) Konstigt ;)

• Fisk75

Då min dotter föddes var min svärfar och svärmor 39. På svärmors sida var de 5 generationer:
    Emma 1994
    Christian 1974
    Karina 1954
    Stig 1928
    Arnold 1904

• Sandriisch

jag fick min dotter nu för 5 veckor sedan och min mamma är 34, hon fick mig när hon var 16.
    Jag fyller 19 i december och min mor fyller 35 i helgen ^^

• lilo06

hej
    vi är 6 generationer

Lilo snart 3 år Miranda 1½ år
    jag mamma 20
    Morfar 38
    gammelfarmor 57
    gammelgammel farfar 75
    gammelgammelgammelfafmor 98.

• MammanJulia

På min sambos (dotters pappa) sida är de också 6 generationer. Min dotters farmor var 36 år när hon blev farmor men de andra har jag inte koll på hur gamla de är exakt..

• lilo06

Det verkar inte som det rä så vanligt längre men jag tycker det är rätt så kul att man är många generationer och för historier i släkten vidare.. Det är ju det som är tråkigt kan jag tänka mig med att vänta med och skaffa barn sent.

• Min familj

Min mamma var 19 när jag föddes (hon dog väldigt ung)

Mormor var 38 år när jag föddes och hon var 61 år när jag fick min första son och idag är hon 68 och har 5 st barnbarns barn....

Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • bebissmurf

Vi blir 5 generationer i januari :D

Min lilla nova föds i januari
    mamma (jag) 19
    Mormor 36
    Gammel morfar 59
    Gammlgammel farmor 79

• elinville

Jag läste i en annan tråd om en vars mamma var 13 när hon fick henne och hon själv fick barn som 18-åring. Dvs blev hennes mamma mormor vid 31 år. Men jag hittar inte henne nu, tänkte försöka locka hit henne

Maja 070703
Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?