• elinville

Vem har FL yngsta mormor/farmor?

Hej hej alla,
    jag är varken ung mamma eller ung mormor men jag o min mamma började diskutera häromdagen:
    Min kusin fick sitt senaste barn i en ålder av 36 år, vilket idag inte är så ovanligt. Men tiderna har verkligen förändrats, vår mormor blev närmligen mormor första gången när hon var 36 år.
    Vi diskuterade lite om detta och nu blev jag nyfiken: Vem är egentligen den yngsta mormor/farmorn här på FL?
    Det måste ju finnas någon ung mamma som i sin tur hade en ung mamma, eller??

Obs! Detta är alltså bara för att stilla min nyfikenhet, jag är fascinerad av när åldersgränser suddas ut på detta vis.

Maja 070703
  • Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?
  • Head to Toe

Jag var 20 år när jag fick jag fick mitt första barn, min pappa var 17,5 när jag föddes och min farmor var 16 år när hon fick min pappa. Min mans föräldrar fick barn lite senare i livet än i min familj, de är nämligen jämngamla med min farmor! De är tre generationer i livet och vi är fem.

• mormor 1965

Jag var 20 när jag fick min dotter. Hon var 21 när hon fick sin son. Följdaktligen blev jag mormor vid 41. På gott och ont.

• Lia85

Min mamma blev mormor som nybliven 39-åring. Hon var 23 när jag föddes, jag var 15 när min son föddes.

• Troll mor

Min mamma var 18 när hon fick mig och sedan fick jag inget syskon förren jag var 12 år. Jag fick barn när jag var 24år och då var mamma/mormor 42år och min syster 12år som jag var när hon föddes.

• SaraHeleneBirgitta

vi är 4 generationer här nu påmin sida :) På sambons sida är de 3 på min sambos.

Min mormor pensionerades i år och min sambos pappa gör det denna månaden :)

• Carro777

Min mamma va 36 när hom vart mormor =)

• mirre2

vi är 4 genarationer

Gammelmormor 78år
    Mormor 55år
    Jag 34år
    mina barn 15,12,6år och snart 5år.

Min mamma blev mormor när hon va 39år gammelmormor blev gammelmormor när hon va 63år.
    Vi va nära till att bli 5 genarationer men gammelmormors mamma dog 93-94 och min äldsta föddes 95

• elinville
    vargzaga skrev 2010-09-05 13:35:18 följande:
    En kompis till mig blev mormor när hon var 33.
    Oj jisses. Det var ungt!
    Maja 0707, Malte 1002
  • ELLEoClara

Min dotters farmor och farfar var 42 och 44, inte extremt men ganska unga.
    Farfar har sen en ny sambo som var endast 27 när hon blev "plast farmor", denna nya relation har även gett min dotter en faster som är 10 mån äldre än henne och en farbror som är 15 mån yngre än henne 

Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?