• elinville

Vem har FL yngsta mormor/farmor?

Hej hej alla,
    jag är varken ung mamma eller ung mormor men jag o min mamma började diskutera häromdagen:
    Min kusin fick sitt senaste barn i en ålder av 36 år, vilket idag inte är så ovanligt. Men tiderna har verkligen förändrats, vår mormor blev närmligen mormor första gången när hon var 36 år.
    Vi diskuterade lite om detta och nu blev jag nyfiken: Vem är egentligen den yngsta mormor/farmorn här på FL?
    Det måste ju finnas någon ung mamma som i sin tur hade en ung mamma, eller??

Obs! Detta är alltså bara för att stilla min nyfikenhet, jag är fascinerad av när åldersgränser suddas ut på detta vis.

Maja 070703
  • Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?
  • elinville
    Babydoll81 skrev 2012-08-29 22:39:18 följande:
    min son är 15år 
    vet inte hur dom ska lösa det min son är just nu satt på ett hem då han inte kan kontrollera sitt humör blir aggresiv.
    mamman  vill flytta närmare mig för att få stöd hon har ingen där hon bor nu och får bara bo där tills barnet är fött,
    jag vet inte hur jag känner inför det  jag vet att det blir mycket jobb att ha henne nära,men samtidigt kan jag då se att mitt barnbarn har det bra.
    Måste vara blandade känslor kan jag förstå... Jag hade nog också gärna haft dem nära så man ser att alla inblandade mår bra pch reder ut situationen. Hoppas att allt går bra för den lilla familjen!
    Maja 0707, Malte 1002
  • ffestligt

Vi var båda 18 när sonen kom
    Barnets mormor var då 46
    Barnets morfar 48
    Barnets Farmor 38
    Barnets Farfar 39

Vi är även 5 generationer på min sida, Min son, jag, min pappa, min farfar och min farfars mor :) Hon är idag 98 bast! Hon är en härlig gammal tant :) 

• anony02

vi är 5 generationer i vår släkt

Jag var 17 när jag fick min son och 19 när dottern kom

dottern 20

hennes dotter 1

jag mormor 39

min mamma 64

hennes mamma 85           

• malin91

min son  blir 4år i nover

jag blir 22år i april

min mamma blir 48 i april

min pappa blir 53år i juli

min mormor är blir 75 år i maj (mormor har 5 barn barns barn)

min farmor blir 85år i maj ( 13 barn barns barn)

jag tycker jag är en unge mamma 
    och att mor och far föräldrar är unga
    min sons mor och far föräldrar har mins en föräldrar kvar.  

• imzey

Jag är 24 och har två barn (1&3)

Min mamma 43

Min mormor 63 (Hon fick sitt första när hon var 16)

• emps1

Min farmor fick min pappa när hon var 16 och han fick sitt första som 14 åring.. Så min farmor var 30 när hon fick sitt första barnbarn, har för mig att min mamma berättat att hon var den yngsta i Sverige då, men inte helt säker. Nu är hon 62 om jag minns rätt.

• Alexandraaa

Jag 24

Min dotter: 3

Min dotters mormor 49
    Min dotters morfar 44 

Min dotters mormors mor 80       

• MrsC74

Min mormor var 35 när jag kom. Yngre än när jag fick mitt första barn. Galet.

• Dunham

Jag var 19 när jag fick min dotter, mamma var då 34. 

Tvillingar med bf 12/6! Mamma till Artemis (född 2010) och till min brorson Jacob (född 2008)
  • elinville
    Dunham skrev 2013-01-26 18:21:41 följande:
    Jag var 19 när jag fick min dotter, mamma var då 34. 
    Jag är 33 och småbarnsförälder, känner så lustigt (på ett roligt vis) att din mamma blev mormor nu... Men tänk vad härligt att vara så pigg och med från början!
    Maja 0707, Malte 1002
  • 4ungar

Min mormor var 34 när jag föddes och 55 när hon blev gamlamormor ! Helt galet... Kan absolut inte tänka mig att bli farmor/mormor vid 34 års ålder..

• Dunham
    elinville skrev 2013-02-04 21:01:42 följande:
    Jag är 33 och småbarnsförälder, känner så lustigt (på ett roligt vis) att din mamma blev mormor nu... Men tänk vad härligt att vara så pigg och med från början!
    Ja, nu vill dessvärre hon inte vara så deltagande i vårt liv, men jag förstår ju hur du menar. Hoppas att jag själv inte behöver vänta alltför länge på att bli mormor eller farmor. Skulle vara kul att inte vara "alltför gammal".  Solig 
    Tvillingar med bf 12/6! Mamma till Artemis (född 2010) och till min brorson Jacob (född 2008)
Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?