• elinville

Vem har FL yngsta mormor/farmor?

Hej hej alla,
    jag är varken ung mamma eller ung mormor men jag o min mamma började diskutera häromdagen:
    Min kusin fick sitt senaste barn i en ålder av 36 år, vilket idag inte är så ovanligt. Men tiderna har verkligen förändrats, vår mormor blev närmligen mormor första gången när hon var 36 år.
    Vi diskuterade lite om detta och nu blev jag nyfiken: Vem är egentligen den yngsta mormor/farmorn här på FL?
    Det måste ju finnas någon ung mamma som i sin tur hade en ung mamma, eller??

Obs! Detta är alltså bara för att stilla min nyfikenhet, jag är fascinerad av när åldersgränser suddas ut på detta vis.

Maja 070703
  • Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?
  • virremirre

min kompis mormor har varit sveriges yngsta mormor. hon var 34 när hon fick sitt första barnbarn.

mitt barns mormor var 47 när hon mormor.

• j a g

Min mamma blev mormor när hon var 37, gamska ung tycker jag.

• vampyria2

Min sambos mamma var 35 när hon blev farmor för första gången, det är i och för sig 20 år sedan nu

• InteVetJag

min mamma var 39 när hon blev mormor åt min systerson!

• Mirakel händer

Min mamma var 42 när hon vart mormor...
    Sonen farmor var 40 när hon vart farmor...

Tycker också det är ungt.

(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • elinville

Det är rätt häftigt...det borde tom finnas någon någonstans som blev mormor/farmor i min ålder (28)....inte helt omöjligt menar jag. Häftigt att så många idag blir förstagångsföräldrar när andra får sina barnbarn

Maja 070703
  • Centrumhets

Min farmor var 38 när jag föddes, då var pappa 20 och han var 40 när min son föddes

• en ängel

min mamma var 45 när hon blev mormor till min son.

• AngelOfLove

Min mamma skulle varit 41 år och pappa skulle varit 40 år när de skulle bli morföräldrar. Det slutade dock med att vi gjorde abort.

Svar på tråden Vem har FL yngsta mormor/farmor?