Husmusen8 skrev 2008-09-20 17:45:49 följande:
Nufsan och Smultron Smulan: Tack för era svar. Blev så pass dålig efter att jag skrev mitt inlägg så jag fick åka till akuten och blev inlagd på nytt Undrar just om det finns någon läkare som vet något om detta? Förra gången jag vart inlagd så hade ju ekg:et visat att hjärtat rusat ibland men läkaren hade ändå dragit slutsatsen att det var ok då mitt TSH värde låg så fel. Läkaren jag träffade idag tyckte det var lustigt att mitt ekg visat att hjärtat rusade, det borde det inte göra vid för låg skölkörtelfunktion, snarare om den var för hög. Han emotsa alltså den förra läkaren. Jag frågade även om det verkligen skulle vara så att jag skulle bli yr av för låg levaxindos och det sa han att det skulle det inte så jag blev alltså inlagd med en sån där grej som övervakar hjärtat. Jag tror inte det kommer visa nåt särskilt denna gång heller. Verkar som om de enbart övervakar hjärtat här och hittar de inget hjärtfel får man åka hem.Tror alltså inte jag kommer få någon hjälp här.Jag bor i Göteborgstrakten och undrar om någon känner till någon kompetent läkare som kan något om detta? Jag har tusen frågor men får inga svar, eller åtminstone olika svar så jag vet varken ut eller in Nu blev det visst ett långt inlägg igen, hoppas ni orkar läsa kram på er!
Usch, vad jag tycker synd om dig! Hoppas att du snart får må bättre och åka hem!
Hmmm... Tror att man kan bli yr och få hjärtklappning vid för hög dos av Levaxinet(elelr vid för snabb upptrappning), men jag vet inte hur det är med en för låg dos... Däremot så kan man få en massa konstiga reaktioner när man haft en underproduktion länge, pga div. brister(vitaminer, kalcium, järn mm). Min sambo som också har en underproduktion fick något som likande ödem i hela kroppen och svullnade upp hela han. Själv så fick jag lunginflammationer 5 ggr på ett år(vätska mellan lungbladen=mkt smärtsamt)...