sarama skrev 2008-09-21 00:22:38 följande:
Hej på er, jag är ny i tråden och behöver ventilera mig lite och få råd. Jag mår så fruktansvärt dåligt! Jag har precis börjat utredas på endokrinologen. Har mått dåligt hela våren och i juni tog jag prover på vårdcentralen som visade på hyperthyreos. När jag efter 2 månaders väntetid fick komma till endokrin visade sig labvärdena normala, men jag tror själv att det har gått till hypothyreos. Har gått upp massor i vikt, är sjukligt trött, svälld i hela kroppen, huden är jätteäcklig (som elefanthud!)jag är konstant leden och gråtmild. Det värsta är att jag för några dagar sedan började känna stickningar/domningar i ena handen. Nu har jag så ont att jag inte kan sova på nätterna. Det gör ont i handleden och två fingrar. Det går inte att lyfta min bebis för jag har så ont mellan tummen och pekfingret.. Karpaltunnelsyndrom?! Läkaren misstänkte att jag drabbats av kronisk thyreoidit och jag ska ta nya prover i veckan. Jag mår så dåligt att jag har svår att klara vardagen (mammaledig) orkar inte springa efter en busig bebis i detta tillstånd. Bara gråter hela tiden! Tänk om proverna är normala och dom säger att jag ska avvakta, jag KÄNNER ju att det är något fel! Kan man få prova Levaxin om man har symtom fast labvärdena är normala? Ledsen att det blev ett långt inlägg, hoppas någon orkade läsa och kan besvara mina frågor.. någon som är/har varit i samma situation?
Sarama>>Just domningarna i fingrarna är det jag sökte för då min hypo upptäcktes. Då var det så här, domningen var konstant och jag kunde inte bruka två utav fingrarna, de lydde inte. När jag ätit Levaxin i 4 till 6 veckor började det släppa. Nu har jag bara yttepyttelite kvar. Var hos ortopeden, de sa att jag hade Karpateltunnelsyndrom, jag själv däremot ser att jag fortfarande har mycket vätska i kroppen och tror att när denna är bort kommer jag inte ha en nerv i kläm längre. Även min axel strular, där har svullnaden inflammerat slemsäcken.
Tycker din situation påminner om min och tror att du har hypo, MEN som någon sa BIsköldkörteln kan krångla på liknande sätt.