Inlägg från: schmulan |Visa alla inlägg
  • schmulan

Problem med sköldkörteln? Del 10

Jag har läst in mig lite grann i tråden och den har fått mig att inse att jag inte är ensam. Även om jag inte önskar någon annan detta.
    Först vill jag skicka den varmaste kramen jag kan till Blombukett. Inga ord räcker till. jag känner med dig.

Jag har fått diagnosen Graves sjukdom och hoppas nu att Tiotil och en Beta-blockade vid namnet Inderal ska få mig att hitta tillbaka på banan. Jag känner mig bättre men pulsen är fortfarande hög, likaså ämnesomsättningen och mitt humör är inte att prata om. Jag känner mig enormt ledsen över att jag behöver mediciner och på så vis vänta med att få syskon till vår dotter. Allt känns så oklart och avvaktande. Jag vill ha kontroll....och VETA att jag blir bra och att det sedan får bli så.

Kämpa på...till er alla!

• schmulan

Hej alla sköldpaddor

Jag har en vild åtta månaders tjej så jag har inte haft möjlighet att sätta mig ned och läsa igenom tråden sedan jag skrev sist...men jag hoppas att ni alla får må bättre!

Jag har en fundering som alla ni med överfunktion kanske kan svara på kanske även ni med för låg.... Man läser ju in sig en del på ämnet. Jag har Graves sjukdom, har fått Tiotil och funderar nu på om det kan svänga bara PANG! så att kroppen lägger ned och vikten ökar? min kropp känns helt knas... Inväntar besök hos läkare men funderar på att börja träna lite extra för att hålla igång. Vad har ni fått för tips, tankar och rek. ang. träning och problem med sköldkörteln?

Önskar er alla en skön lördagskväll.

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10