Inlägg från: Tristanya |Visa alla inlägg
  • Tristanya

LCHF tråden 3

köp bregott o stek i annars om ni tycker det blir för dyrt med Smör!
    jag har tagit det några gånger då vi inte haft Smör, bara för att inte ta Margarin!

• Tristanya

Smurfan 81 skrev 2008-10-05 15:13:43 följande:

Ah, funkar det att steka i! Då ska jag testa det.
    japp fungerar! men kanske inte blir samma sak, men jag märker då ingen skillnad! är ju endå ganska fett, så därför jag testat!
  • Tristanya
    nirakkarlsson skrev 2008-10-05 20:05:05 följande:
    Men det är många som skriver att flatbröd är bra till frukost/kvällsmat,men det innehåller ju 70,2g kolhydrater/100g det är väl inte bra?
    slår man ut vad dt blir per skiva ligger dt nog på under 5g.. samma sak med Finn crisp, blir 4,5 g eller nått sånt per skiva om jag inte minns helt fel.
  • Tristanya

bakade dt där brödet idag! blev väl ganska ok.. smakar dock lite mycket ägg.. men med massa bregott på o ost så gick det ner!
    ska nog krydda med nått annat än lite pizzakrydda nästa gång.. kan man använda brödkrydda o krydda med?

• Tristanya
    annbom skrev 2008-10-08 10:11:31 följande:
    Jag satte till lite pumpafrö och solrosfrö så blev det mycket godare
    men brödkrydda går att ta o häva i?
    är inte så förtjust i solrosfrön, så skulle tippa på att det gäller pumpafrön också!
  • Tristanya

en fråga..
    dessa polarbröd, hur många kan man äta på en dag?
    jag fick ut 6st av min dag, men visste ju inte hur stora man skulle göra.. därför blev det så..

för är ju bara keso, ägg o ost i..så borde väl va ok att äta några stycken per dag?

• Tristanya
    hostlyckan skrev 2008-10-08 12:55:34 följande:
    Är det någon som har ettbra tips på vad man ska äta om man ska sitta i en buss hela dagen?
    gör polarbröd med ost o nått pålägg, en sallad med nått gott i.. hm.. sen tog mina ideer slut!
  • Tristanya
    annbom skrev 2008-10-08 14:02:50 följande:
    Då måste du ha gjort stora. Jag fick till 14st. Det är ju i princip knappt några kolisar alls så man måste ju kunna äta allihop på en dag om man vill.
    vad kan dom ha blivit, typ 10cm i diameter.. o två mindre på kanske 7cm..
    ska dom alltså va ännu mindre? tycker dom skulle blivit så små annars.. hm.. eller ska man göra dom jätteplatta? men tycker mina blev lagom tjocka, är ungefär som en vanlig polarkaka (sånna runda man köper på affären) i stl o tjocklek!
  • Tristanya
    troja80 skrev 2008-10-08 17:02:31 följande:
    Har gått ner 7 kg nu men nu har det tagit stopp! Är benhård, kan kroppen tro att den stannat på idealvikt? Jag är 170 lång och väger 64.5 men vill gärna ner till 60 Vägde det innan grav!
    tror din kropp känner att du nått idealvikt, räknade på ditt bmi, o du har nu ett bmi på 22,3, dvs normalviktig!
    du kanske får börja träna annorlunda eller helt enkelt acceptera din nya vikt. alternativ börja med nån annan diet!
Svar på tråden LCHF tråden 3