-
jag kan också få sug efter "normal" mat, bröd o sånt med mjöl i, men jag står ut! försöker allt vad jag kan o stå emot det! dock blir det ju viss mat med lite mer kolisar än 5%, tex lite ketchup idag tex, men man tar ju inte så mycket så fungerar för mig endå!lärjunge skrev 2008-09-17 17:00:01 följande:Ibland önskar jag att jag kunde bara äta "normalt". Oh vad jag saknar bröd. Den bröd recept i Smörstekt såg bra ut men samtidigt, lite svårt kanske att köra i brödmaskinen.
-
gud vilket sug jag fick efter pizza idag! var vääldigt nära att vi skulle åkt o köpt, men vi började med maten istället.. blev lasagne idag, men med zucchini som var hyvlad som plattor.. men ostsåsen blev för rinnig.. så vet inte vad man ska göra åt det.. svårt när man int kan använda mjöl..
-
hehe ja det skulle ju kunna va nått, men är ju sugen på degen ocksåBobbenn skrev 2008-09-18 19:27:22 följande:Köp pizza och skrapa av fyllningen
-
menar du sånt vanligt polarbröd, sånna runda mackor? kan man äta sånt då? hur många äter du då? en? vilken srots bröd tar du? det vanliga eller det med råg?Kenzie skrev 2008-09-19 11:51:09 följande:Jag brukar göra pizza på polarbröd (recept finns på KIF). Det blir hur gott som helst.Ang. lasagne så brukar jag koka upp grädde och sen ha i massor av riven ost. Blandar därefter med keso. Då brukar det inte bli så rinnigt.
hur många kolisar blir det av brödet då? -
sådär ja.. en halv pizza åkte ner.. o en pizzasallad!
nu får jag skärpa mig! -
weeeehooo! igår visade vågen -5kg! är inne på min tredje vecka nu!
blir dock lite fust här o där.. men försöker då tänka på att inte äta kolisar under resten av dagen, eller väldigt få!
o sen äter jag hur som helst endå mycket mindre än innan, så för mig är det hur som helst en vinst!
-
frysta jordgubbar kan du ta! dom innehåller 6g/100g..dom är som hallon då!LoveMyFamily skrev 2008-09-24 10:36:42 följande:Hur är det med blåbär? Får man äta det?Jag är int så förtjust i hallon.
-
blä vad illa jag mår! vet inte om det är fö att jag fuskat nu två dagar o ätit en macka varje dag.. men tycer inte det borde göra så mycket eftersom jag oftast inte kommer under 7% kolhydrater/dag, o en macka utslaget på hela dagen blir nog inte s mycket kolisar..
får skärpa mig igen, men har sån brist på idéer på mat! o börjar bli såååå less på fil o frysta jordgubbar/hallon till frukost..
testade nån meze eller vad den hette, 10% fett o ganska krämig, men tar emot lite då jag äter den..får nog gå tillbaka till fjällfil igen! -
Smurfan 81 skrev 2008-09-24 15:33:42 följande:
Wow! Jag vill ner 2,5 kg, helst på 3 veckor!Kan man hålla vikten sen då? Äter man liiiite kolhydrater då eller?tror du kan lägga till lite i taget.. o hålla vikten! få en balans på det! eller så går du över till GI eller nått sånt!
2,5 kg på 3 veckor borde du klara, jag har gått ner 5kg på 3 veckor, o då ha jag endå fuskat lite! -
Smurfan 81 skrev 2008-09-24 15:32:40 följande:
Får man äta kaviar till äggen?kolla på förpackningen hur mycket kolhydrater det står att det är per 100g! har för mig att det är ganska mycket.. så det är inte oK! men visst, man tar ju bara en liten mängd, så beror ju på hur hård du vill vara!
kolla även om den innehåller massa tillsatser o E-nummer!