Inlägg från: Tristanya |Visa alla inlägg
  • Tristanya

LCHF tråden 3

Fiafiber skrev 2008-09-09 22:17:47 följande:
    Jag fuskar en del då jag ammar, jag äter 2st gi-mackor/fag, sushi 1gång/v, banan & gi-müsli nån gång ibland.
    ok! hur mycket bukar din kolhydrat % ligga på varje dag? om du brukar kolla det..
    då får jag fortsätta kämpa på med min diet då!
  • Tristanya
    Marlene B skrev 2008-09-10 12:22:48 följande:
    Svar på #1848Vilka grönsaker är bäst om man vill behålla LCHF-tänket?
    ovanjordgrönsaker, men även dom innehåller ju lite kolhydrater! kolla på minmat.net så kan du se hur mycket olika grönsaker innnehåller!
  • Tristanya

någon fler här som har stött på folk i ens bekantskap som är vääldigt skeptisk mot LCHF?
    har haft diskutionen med en kompis idag.. o hon menade på att "ät rätt iställt o motionera så kommer du gå ner"..
    sen gnällde hon på att det jag gått ner (3,3kg på en vecka) är tack vare Metformin som jag äter också.. men det är ju inga bantningstabletter direkt, ska ju hjälpa min kropp ta upp sockret i blodet, eftersom jag har pco o då förmodligen har problem med det! men den förklaringen kunde hon ju inte godta.. utan det var tabletterna som gjort att jag gått ner..
    o vadå, detta känns som rätt sätt för MIG att gå ner i vikt på! o eftersom jag har pco så ska jag ju utesluta så mycket kolisar som möjligt..
    men hon kunde minnsan inte förstå!

dessutom mår jag SÅÅ mycket bättre nu, har mer energi, går ner i vikt, inget sötsug, blir mättare på mycket mindre mat osv!
    har druckit te och vatten i en vecka nu, o det har aldrig hänt förut.. har inget sug efter nått annat! tycker to.m vatten/mineralvatten (med nån smak) smakar sött!
    smakade lite cola igår o bläää va sött det var! att jag suttit o klunkat i mig det förut Förvånad

• Tristanya

är sugen på o testa pannkakorna ni skriver om i tråden.. ska se om vi lyckas med dom eller inte.. skulle va gott med pannkakor med mycket vispgrädde på, smaksens!

• Tristanya
    Dame72 skrev 2008-09-10 21:58:43 följande:
    Var bara beredd på att smeten blir jättekletig. Du får inte ut stora pannkakor utan ganska små, bara en liten klick i stekpannan som du sen petar ut med stekspaden. Så den blir tunn.Funderar på om den kanske funkar bättre i våffeljärn.
    våffeljärn låter ju smart, då pressas ju smeten ut själv!
    ska ta o införskaffa mig alla ingredienser sen göra pannkakor
  • Tristanya

vägde mig igår, -3,4kg nu! går ner ca 0,2kg/dag! så fortsätter det i denna takt kommer jag ha gått ner mina 20kg till nyår!
    skulle dock vilja att det gick liite fortare..men får se hur det går!

• Tristanya
    Marlene B skrev 2008-09-11 11:00:26 följande:
    Vågen visar 1,4 mindre än för 3 dagar sedan. Morgonvikt.Västska såklart men det är ju ändå ett kvitto på att det fungerar.Räknade ut vad jag åt igår och kalorierna hamnade som dagen innan på ca 4000 kcal så här stämmer verkligen teorin= ju mer fett desto snabbare viktnedgång.Har ni läst boken GI-noll!?
    oj, 4000 kalorier på en dag! jag ligger runt 1500 kalorier/dag nu.. kanske får öka på det lite då!
    vad åt du under den dagen för att komma upp i så mycket?
    hur länge har du ätit LCHF? tänkte eftersom du skrev att det var vätska..
  • Tristanya
    Dame72 skrev 2008-09-11 11:22:03 följande:
    Svarar lite:Det är alltid vätska man går ner i början, spec då man utesluter kolhydrater. I kroppen så binder kolhydrater till sig vätska. Äter man inga och kroppen har använt sig av de kolhydrater som redan finns så är det en hel del vätska som inte längre binds kvar. Den kissar man ut. Skulle man en dag fuska med att äta kolhydrater är kroppen snabbt som 17 att binda till sig vätska och man märker ganska väl att magen blir pluffsig, ringar kanske sitter åt osv. Den lilla mängd kolhydrater vi äter gör kroppen åt med på en gång så det hinner aldrig bli vätskeansamling. Tror jag måste kostregga mig nån dag.
    ok! mmm jag gick ju också ner fort i början, dom första dagarna.. sen har jag lagt mig på 0,2kg/dag ungefär.. så då är väl allt som det "ska"?
  • Tristanya

jag äter två "mitt val kvinna" varje morgon.. så får ju i mig vitaminer där..
    men känner mig hur som hels endå mycket piggare, o äter inte speciellt mycket frukt i vanliga fall heller!

Svar på tråden LCHF tråden 3