-
det skulle ju kunna va något.. ska auberginen bli mjuk eller när är den klar? har liksom aldrig ätit det förut ska man "skala" den, eller ja, skära bort det lila "skalet"?Fiafiber skrev 2008-09-11 16:46:46 följande:Torrt vitt vin är ok enligt denna översikt!www.sfam.se/documents/AM6_07Inlagawebb.pdfDu som undrade över auberginen o köttfärs, gröp ur auberginen, fyll med köttfärs o toppa med ost. In i ugnen!
-
hehe ikväll ska jag smaka o se om "glassen" jag vispat ihop blev bra!
annars känns dagen som att jag följt LCHF ganska så bra
skriver i den andra tråden sen vad jag ätit!
är lite roligt, jag börjar nog få med min sambo på dettta hehe o han var endå lite skeptisk mot det i början!
han har ätit som mig igår o idag, men lite fusk igår.. så får väl se om han kommer äta LCHF med mig tillslut!
dock har vi maaaaassor med onyttigt, känns ju onödigt o slänga! får se hur vi gör..om han får äta upp det först, sen gå över till LCHF med mig! -
skärpning nu! imorgon kör du igång igen!drömhus skrev 2008-09-14 14:19:51 följande:Kan någon slå mig hårt i huvudet? Jag bara äter kolhydreter! Och mår ju inte bra! Viktökningen ska vi inte tala om...
ät en god omelett eller nått till frukost så du blir mätt ordentligt! sen är du på banan igen o fortsätter så! -
jag tycker du ligger ganska bra till! när började du? vill du äta det för att gå ner i vikt eller för att må bra o hålla vikten? beror ju helt på hur du själv vill, o hur strikt du vill köra!Lolilla skrev 2008-09-14 15:05:18 följande:Jag var just inne på minmat.net och skrev in vad jag ätit idag. Det ser ut så här:7% kolhydrater21% proteiner73% fett0% alkoholVad tycker ni? Är det bra? Dåligt? Jag är ganska ny på det här och borde antagligen plugga på lite mer. Går efter eget huvud just nu. Alla tips och råd välkomnas.
jag brukar hamna runt 7-10% kolhydrater/dag, tycker det är svårt o komma ner till 5%... men jag går ner i vikt så är glad endå! o mår mycket bättre än innan jag började med LCHF, så spelar ine så jättestor roll för mig om jag ligger runt 7-10% kolhydrater per dag! får se om jag kommer ner mer sen när jag kommit in i det bättre! hållt på i ca 2 veckor nu! har gått ner ca 4kg! -
precis som Bobbenn skriver, du måste slå ut det på ALLT du äter under en dag! i princip kan du äta lite pasta om du inte äter något mer som innehåller kolhydrater under den dagen!Rie80 skrev 2008-09-14 19:22:24 följande:Jag funderar på den här frukosten igen..Om jag äter ett flatbröd så är ju der 3,2 gram kolhydrater och i 1 dl mjölk är det 5 gram kolhydrater. Eftersom jag inte äter ägg så blir det desto mer mjölkprodukter. Ungefär hur mkt mjölk, grädde, ost o smör tror ni jag kan äta per dag? Är rädd att jag äter för mycket kolhydrater så att det blir motsatt effekt och att jag kommer att gå upp i vikt med allt detta fett istället! :(
på minmat.net kan du kolla, där slås fördelningen ut på allt man ätit! så får man fram % kolhydrater, protein, fett o alkohol under dagens intag!
jag äter fil med lite hallon till frukost, tex omelett till lunch eller rester från middagen dagen innan, middag tex kyckling med lite sallad och sås..
jag hamnar runt 7-10% kolhydrater/dag, men jag går ner i vikt! -
HJÄÄÄLP!
har nu börjat stå still i vikt, ligger på -4kg igår kväll, men pendlar lite upp o lite ner, sen står jag still..har i två veckor nu gått ner, runt 0,2kg varje dag! men nu verkar det va stopp!
vet inte vad jag gör för fel? försöker begränsa kolhydraterna til max 5g/100g, men vissa saker har lite mer, men då har jag så små mängder, tex till en hel middag..
vad kan va boven i det? är dom senaste dagarna jag börjat gå upp/ner/stå still.. innan har jag juu gått ner hela tiden!
ska jag äta MER eller vad ska jag göra?
-
ok, då får vi hoppas att det är så då! hur länge brukiar det va så då?JewelGirl skrev 2008-09-16 10:26:46 följande:Kroppen gör paus ibland, man hamnar på en platå. Ingen fara! Det är bara bra, skinnet bland annat måste hinna med att dra ihop sig oxå när man går ner så att man inte står med en fladdrig påse på magen sen. Du kommer att fortsätta gå ner snart igen, ha bara lite tålamod. Prova oxå att dricka mer vatten, det brukar ha positiv effekt.
ok, får testa o dricka mer vatten! -
ok, då får vi hoppas på dagar!JewelGirl skrev 2008-09-16 16:49:38 följande:Det kan röra sig om dagar eller veckor, det är individuellt.
o så får jag börja dricka mer vatten! är jättedålig på det!
o så tror jag att jag måste äta mer faktist.. glömmer bort det,o så får jag ont i huvudet hela tiden! -
finns ju en del sakr man kan äta kallt, tex rostbiff eller något sånt kallskuret med "potatis"sallad eller nån annan röra.Maddisen80 skrev 2008-09-16 16:56:39 följande:Svar på #2064Hejsan alla ,jag har inte varit inne här på ett tag, för datorn är jätteslö så sidorna hänger sig när jag ha skrivit. Någon som vet vad man kan ha med sig till lunch som är lchf ,det går tyvärr inte och värma
Sallad med kyckling, ost osv!
dom här matmuffinsarna alla pratar om kanske man äter kall?
jag börjar jobba igen den 10 okt så då måste jag också ha med mig mat, finns dock micro! -
ok, då testar jag det o ser om det blir någon skillnad först!JewelGirl skrev 2008-09-16 17:04:50 följande:Huvudvärk kan oxå tyda på för lite vatten... Jag själv får oxå tänka på att dricka redigt. Man får besöka toaletten därefter men det gör skillnad på välmående och vikt.