• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Maddisen80

Babybel om jag minns rätt så de är nog ost tror jag
    Trollens mamma skrev 2008-10-15 21:05:58 följande:

Ölkorv blir det i helgen. Vad är babybel?Japp,dagen har förflutit bra i matväg.Hoppas jag kan hålla detta nu.Dock kramp i magen,och olidligt migrän idag. Sova nu!
  • Tristanya

Trollens mamma skrev 2008-10-15 21:05:58 följande:

Ölkorv blir det i helgen. Vad är babybel?Japp,dagen har förflutit bra i matväg.Hoppas jag kan hålla detta nu.Dock kramp i magen,och olidligt migrän idag. Sova nu!
    Babybel är sånna där små ostar (runda), som ligger i ett rött "hölje" som man "skalar" bort!
  • Tristanya
    Medusan skrev 2008-10-15 15:11:52 följande:
    Hej Har en fundering som jag vore tacksam om några av er kunde svara på. Jag håller på att gå ner i vikt med vlcd-kur just nu (very low calorie diet). Jag har kört i två veckor med det nu och håller på att fundera hur jag ska gå vidare efter denna rena kur med enbart pulverpåsar. Jag har minst 10 kg till att gå ner och har inte tålamod nog att låta det ta väldigt lång tid (1 kg/vecka är perfekt för mig). När jag läser i den här tråden och på andra ställen om denna typ av diet så verkar det inte som att man går ner i vikt speciellt snabbt av den? Stämmer det eller har jag missförstått något?
    jag har ätit LCHF sen 3 sep (6 veckor idag), o jag har gått ner ca 8kg! o det är väl rätt snabbt endå..
    har ca 22 kg kvar att gå ner!
  • Maddisen80

Då hade jag rätt att de va ostar

Tristanya skrev 2008-10-15 21:14:30 följande:
    Trollens mamma skrev 2008-10-15 21:05:58 följande:Babybel är sånna där små ostar (runda), som ligger i ett rött "hölje" som man "skalar" bort!
  • Mamma till viljestark dotter
    Tristanya skrev 2008-10-15 21:14:30 följande:
    Babybel är sånna där små ostar (runda), som ligger i ett rött "hölje" som man "skalar" bort!
    Är dom verkligen goda???
  • Tristanya

Mamma till viljestark dotter skrev 2008-10-15 21:17:45 följande:

Är dom verkligen goda???
    mjo.. min första reaktion var att det inte var så gott.. men den andra jag ätit var ok..
    men 6 st kostar 17kr typ, så dom är ju ganska dyra.. dom är ju inte stora!
  • Maddisen80
    Svar på #2951
    Jag saknar ost i min kost, men tål ju inte de, tycker inte att tabletterna man köper på apoteket är bra, lactas
  • Medusan
    Tristanya skrev 2008-10-15 21:16:24 följande:
    jag har ätit LCHF sen 3 sep (6 veckor idag), o jag har gått ner ca 8kg! o det är väl rätt snabbt endå.. har ca 22 kg kvar att gå ner!
    Det är ju jättebra resultat! Om du orkar får du hemskt gärna beskriva litegrann hur du ätit för att få så bra resultat. Hur många kalorier, är du jättenoga med att få i rätt mängd fett osv?

Har du tränat mycket?
  • LoveMyFamily

Hallojsan!
    Jag måste bara få fråga (jag har frågat förut men ej fått svar och ej hittat något svar i länkarna)
    Hur stora portioner mat äter ni per dag, alltså hur mycket protein, fett osv varje måltid
    (hur ligger det på tallriken)

Jag är ganska så nybörjare på det här, men jag tycker att det verkar vara olika med vad man får äta resp INTE äta.
    Typ Sten Sture Skaldeman säger en sak, Annika Dahlqvist en... Vad är det rätta?

Svar på tråden LCHF tråden 3