• lillysmamma2

unga föräldrar som vill ha många barn..eller redan har =)

stolt 2barns-mamma!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-22 18:32
    finns det fler än jag? jag har två små döttrar nu och suget efter en till avtar aldrig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 10:31
    så roligt att se att tråden fylls på=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-21 20:40
    jag-TS har bytt namn till Sherry mum
  • Svar på tråden unga föräldrar som vill ha många barn..eller redan har =)
  • lillysmamma2

kul att du hittade hit=)

MsBeauty skrev 2008-07-15 14:29:04 följande:
    Jag vill ha många barn!! Vill ha MINST 5 barn och gärna fler. Men säger ju stopp när jag inte orkar mer...Just nu har vi bara 1 barn, jag är 20 och min man är 22 och vi kommer nog vänta ett par år tills nästa, men sen kommer det nog inte vara mer än 1-2 år mellan resten.
  • Bohman

jag är 23, min man är 25...
    vi har snart 3 barn, bf 080806.
    första barnet är dock en ängel, men han är våran guldklimp ändå..
    vet inte hur många barn vi vill ha...
    men några till blir det nog..

♥(¯`°?.¸ ♥Jesper ♥¸.?°´¯) ♥ ♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 080806 ♥¸.?°´¯)♥
  • barabecka

Hallåj! Är det nåt liv i den här tråden än?

Jag är 17år och har 3 barn! Vet inte om jag vill ha fler, inte som jag känner just nu, men tycker nog ändå att jag platsar i den här tråden, hehe.

• lillronya

Hej hej!
    Härligt att läsa om er.
    Tycker själv att jag är ung fortfarande, men det tycker förmodligen inte ni.
    Men jag började min karriär som mamma som 19åring och har fortsatt sen dess.
    Har precis fyllt 35 och min yngsta är ett år.

Skaran består av fem härliga ungar i livet. Vår förstfödda dog tyvärr strax efter förlossningen.

• barabecka

lillronya: Beklagar sorgen

Så länge man känner sig ung så Härligt med så många barn, det är livets gåva!

• Kössen

jag har en på väg, min man har två sen innan, jag vill ha fyra!men han vill inte ha mer än två till:( får väl kompromissa så jag iaf får tre:D

• barabecka
    Kössen skrev 2008-07-20 09:54:51 följande:
    jag har en på väg, min man har två sen innan, jag vill ha fyra!men han vill inte ha mer än två till:( får väl kompromissa så jag iaf får tre:D
    *hi hi* Så gjorde vi! Jag har alltid velat ha 3 barn, medan sambon har tyckt att 2st räcker. När vi bara hade ett barn bestämde vi oss för att ge henne ett syskon - Det blev tvillingar!!! Jag fick som jag ville och han är hur nöjd som helst, han med
  • Kössen

vilken lycka!!
    ha ha!det va ju häftigt alltså!
    hoppas på tvillingar sen då..haha=
    hur stor (eller liten) är förresten chansen att få tvillingar om man inte har det i släkten>??

barabecka skrev 2008-07-20 09:57:14 följande:
    *hi hi* Så gjorde vi! Jag har alltid velat ha 3 barn, medan sambon har tyckt att 2st räcker. När vi bara hade ett barn bestämde vi oss för att ge henne ett syskon - Det blev tvillingar!!! Jag fick som jag ville och han är hur nöjd som helst, han med
  • barabecka
    Kössen skrev 2008-07-20 09:59:13 följande:
    vilken lycka!!ha ha!det va ju häftigt alltså!hoppas på tvillingar sen då..haha=hur stor (eller liten) är förresten chansen att få tvillingar om man inte har det i släkten>??
    Haha, ja du får väll göra det

"I Sverige är ca 2-3% tvillingar (enäggs + tvåäggs), vilket motsvarar cirka 1000 tvillingpar per år, och ca 15% av dem är resultatet av någon form av fertilitetsbehandling."

Jag kan inte svara riktigt på din fråga, för jag vet ärligt talat inte. Det enda jag vet är att enäggstvillingar får man endast av slumpen medan tvåäggs oftast har med ärftlighet att göra. Enäggstvillingar är mycket ovanligt.

Själv vet jag inte ännu om våra flickor är enäggs eller tvåäggs
  • Kössen

okej:) det vore ju rena drömmen,.(säger man nu;)

barabecka skrev 2008-07-20 10:04:58 följande:
    Haha, ja du får väll göra det "I Sverige är ca 2-3% tvillingar (enäggs + tvåäggs), vilket motsvarar cirka 1000 tvillingpar per år, och ca 15% av dem är resultatet av någon form av fertilitetsbehandling."Jag kan inte svara riktigt på din fråga, för jag vet ärligt talat inte. Det enda jag vet är att enäggstvillingar får man endast av slumpen medan tvåäggs oftast har med ärftlighet att göra. Enäggstvillingar är mycket ovanligt.Själv vet jag inte ännu om våra flickor är enäggs eller tvåäggs
Svar på tråden unga föräldrar som vill ha många barn..eller redan har =)