• lillysmamma2

unga föräldrar som vill ha många barn..eller redan har =)

stolt 2barns-mamma!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-22 18:32
    finns det fler än jag? jag har två små döttrar nu och suget efter en till avtar aldrig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 10:31
    så roligt att se att tråden fylls på=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-21 20:40
    jag-TS har bytt namn till Sherry mum
  • Svar på tråden unga föräldrar som vill ha många barn..eller redan har =)
  • ÄnglaTwins

Hej! Jag blev två barnsmamma vid precis fyllda 23 år...

Är dock inte alls sugen på något mer barn...Jagär så nöjd med mina två(Har i hela mitt liv sagt att jag vill ha två barn)
    Men en sak jag kan tro ligger bakom mitt tänkande att inte villja ha fler barn är att jag är nog orlig att jag inte kan älska ett tredje barn som mina första?? Jag vet att man gör det men jag är på något sätt rädd för att få fler barn då jag inte vill att mina döttrar ska få dela sin kontakt med mig med ytterliggare ett barn,, OO jag vet att det inte blir så men mina tankar snurrar så... Har själv flera syskon och har alltid känt mig jätte älskad och har fått all tid jag behövt med mamma så jag vet inte varför jag tänker så larvigt som jag gör...

• Twinkiie
    lillysmamma2 skrev 2008-07-08 14:06:32 följande:
    Grattis!
    Tack :D
  • HopeNeverFades

Hej! Jag har inte läst igenom hela tråden så vet inte om ni pratat om detta, men hur sköter ni ekonomin? Här jobbar ju min sambo men han har inte ngn pang-lön så visst har vi inte pengar i överflöd men ganska precis så det går runt och så man kan spara ett tusen i månaden. (om man inte köper massa extra). jag pluggade till socionom när jag blev gravid (19 år) så jag har tagit ett avbrott men är såå sugen på fler, undrar bara hur ni gör för att klara ekonomin? eller har ni män som är höginkomsttagare? kan tillägga att vi vill ha iaf 5 barn! :) ju fler detso bättre!

• LadyB

vi klarar oss på det min man har,min underhåll och att jag tar ut 15 mamma dagar/månad...sen så handlar vi billigt på willys och netto mm....vi har det oxå precis att det går runt

• sthlmfilur
    HopeNeverFades skrev 2008-07-09 11:15:29 följande:
    Hej! Jag har inte läst igenom hela tråden så vet inte om ni pratat om detta, men hur sköter ni ekonomin? Här jobbar ju min sambo men han har inte ngn pang-lön så visst har vi inte pengar i överflöd men ganska precis så det går runt och så man kan spara ett tusen i månaden. (om man inte köper massa extra). jag pluggade till socionom när jag blev gravid (19 år) så jag har tagit ett avbrott men är såå sugen på fler, undrar bara hur ni gör för att klara ekonomin? eller har ni män som är höginkomsttagare? kan tillägga att vi vill ha iaf 5 barn! :) ju fler detso bättre!
    har är det inte heller bra med pengar.. jag är gift med en asylsökande så pengar finns inte överflödigt av han plockar ut runt 10 000 kr i månaden och jag tar ut fullt mammaledigt för att få det att gå ihop och jag har även barn 2 på G och min dotter är drygt 4 månader
  • ÄnglaTwins

Vi har som sakt två barn, tvillingar- vilket är ganska så dyrt då inget kan ärvas och allt behövs samtidigt. Men vi klarar oss bra. Jag har en hyffsad SGI och tar ut 5 SGI dagar och två läkstanivådagar i veckan. Min sambo tjänar hyffsat så vi går runt...

Men det kostar att ha barn, många säger att små bebisar är nästintill kostnadsfria men det är jag inte villig att hålla med om...

• Sommarblomma

Hej :) Jag är i och för sig ingen förälder än, men hoppas på att snart få blir. Jag vill ha många barn , men sambon vill bara ha två. men vem vet, du kan ju ändras också :)

• pulmones

Jag blev 4barnsmamma som 25....är det ungt?. är nu 26 dock

• VeeKa

Nedu, du är INTE ensam. Ja vill ha en till, och de har ja velat i ett par månader nu ! Min älsta fyller 3 i augusti och den minsta är 5 månader ! Men det får vänta, för våran och barnens skull. Och så har vi inte ekonomi för de ännu. Men ja vill, vill VILL !

• Shirley
    lillysmamma2 skrev 2008-07-08 14:08:52 följande:
    här är vi i gång med att planera det 3:e barnet nu=)
    5 barnsmamma
Svar på tråden unga föräldrar som vill ha många barn..eller redan har =)