• badprinsessan

Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8

Orginaltrådstart:

"Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

Välkomna alla 30+ som kämpar i motvind...

• Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8
  • Bling1975

Badis - man blir lätt väldigt känslig av alla hormoner så det är inte alls ovanligt att bli ledsen.

Linda - jag var i v10, och nu väntar vi för att se om den kommer ut av sig själv annars blir det sjukhuset i nästa vecka.

Stitch längtar efter Lilo
  • QQQ

Nej vad hemskt Bling, så ledsen för er skull. så j..vla orättvist . KRAM

Badis, hoppas du känner dig bättre nu, kämpa på, även sprutorna har ett slut, och det ganska snart

• Dubbelwe

Bling- Vilken orättvis värld vi lever i. Jag är så grymt ledsen för er skull, hur många gånger ska man behöva orka. Jag kommer så väl ihåg för ett år sen då du hade beskrivit det plusset med att du och din mamma hade gråtit glädjetårar hela dagen...det var något som jag då längtade järnet efter och jag hade hela tiden det som en målbild under min behandling. Den där dagen med glädjetårar.
    Att jag sen fick uppleva den och att tänka sig hur det ska kännas att mista det gång på gång...
    Mitt hjärta blöder för dig och för Istapp och mulan och jag önskar att ni känner hur vi andra i tråden vill finnas här för er.

Och kramar till dig Badis. Som Bling sa så håller jag med, man blir lätt lite känslig av alla mediciner. Du ska se att det snart känns bättre igen. Du kommer klara av sprutperioden, sen kommer du antagligen må galet bra av att veta att du faktiskt fixade det!

• SysterYster2

Vad jobbigt det är i denna tråden nu. Många med jobbiga besked. Sänder kramar i massor så alla som behöver kan suga i sig. Själv är jag nu i v 17 och ska på rutin-ul på torsdag. Hoppas allt ff är ok då.

• badprinsessan

RMC-besöket gick smidigt i dag. Vi vär där redan kl: 15 i 8. Så vi var först. labb-sköterskan ropade upp mig innan jag knappt hunnit sätta mig i soffan.

När hon såg mitt blåa armveck som fortfarande är paj sedan förra sticket suckade hon och tittade på det andra. Men så frågade hon om hon fick sticka i fingret. Visst tyckte jag.
    Hon ville spara venerna till droppet vid det kommande ÄP.

Efter några minuters klämmande på långfringret hade hon fått ihop tillräckligt med blod i det pyttelilla röret.

---

I em ringer de med ytterligare instruktioner. de hittade ca 8 ägg på storleken 8-11mm så det är jag fulltständigt nöjd med

Tror det blir ÄP på måndag. Ska troligen till RMC på fredag igen.

minus tot 6,4 kg vecka 13 på VV - sprayar sedan 24 april sprutstart 14/5
  • mulan

Badis: Håller tummarna för dig nu!!

Ser att jag inte är uppdaterad på lista eller så är det en gammal lista som kommit fram.

Uppdatera lite sent med andra ord

VERKSTADEN
    Davidoff1975 försökt sedan aug-07, mf jan-08, BIM 15/4

VÄNTAR PÅ IVF-START:

SPRAYAR:
    Badprinsessan 32år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF spraystart 24/4, sprutstart 14/5

SPRUTAR:

ÄGGPLOCK:

INVÄNTAR FET:
    Spökboll 33 år, sedan apr05,1:a IVF neg.1:a FET 1=MF

FET:

RUVAR/TESTDAG:
    Mulan, 31 år, sedan Jan-06. IVF/ICSI nr: 1 Minus. FET nr:1 Testdag 23/5

GRAVIDA:
    17/9, Glittran, 35, sedan dec04, ICSI 3, BF 20/5-08
    19/9 Hormonflickan, 31, sedan feb05, IVF nr 1, BF 27/5-08
    17/10 ellie 877, 35, sedan 1998, utredn. 04, IVF nr 1, BF
    27/2 SysterYster2, 32 år, FET nr 2, BF
    5/3 QQQ, 31, IVF nr 2, FET nr 2, BF
    iiia, 36 år, okt-05, utr. okt-06, IVF nr 1 minus, FET 1 mens, FET 2 (2 embryon), BF
    10/2 Heffet, 32 år, sedan nov-06, BF 9/10-08
    5/4 LindaBell, 34 år. Försökt sedan sept-05. IVF nr 1. BF 9/12

FÖDDA:
    Ozgirl, 33 år, 20/7-07, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm
    Eriam, 37 år, 20/8-07, pojke Adrian, 3735 g, 52 cm
    Längtar mycket, 36 år, 30/11-07, pojke
    Piggen, 32 år, 27/12-07 pojke
    KaStBa 36 år, 9/1-08, Marcus, 3550 g, 53 cm
    Dubbelwe, 33 år, 25/2-08, flicka, 2730g, 48cm

Pendlar mellan hopp o förtvivlan. Tur att jag har min älskling.
  • badprinsessan

Fick order om att höga sprutdosen till 225 och ska dit igen på fredag för ny koll.

minus tot 6,4 kg vecka 13 på VV - sprayar sedan 24 april sprutstart 14/5
  • Istapp

Badis: håller tummarna!
    Bling: Hur går det i kaoset? *kramar om*

Själv börjar jag sakta repa mig! Kremering och spridning i minneslund av den lilla sker i nästa och nästnästa vecka.
    Jag blöder inget längre efter ingrepp och förlossning osv utan bara liiiiten rosa flytning och hoppas hoppas hoppas att en mens skall dyka upp i juni så att vi kan börja köra ägglossningstester igen efter det och ladda för ett nytt försök. Hoppas sååååå att min dumma PCO-kropp vill komma igång efter allt detta, jag menar.....kroppen HAR ju trots allt lycksta bli gravid en gång....det borde ju gå att upprepa. Skall även börja Viktväktarna på måndag och loosa lite fett, aksnke kan det hjälpa till?
    Kram alla!

Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8