• badprinsessan

Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8

Orginaltrådstart:

"Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

Välkomna alla 30+ som kämpar i motvind...

• Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8
  • SysterYster2

Badis! Jobbigt med en sån upplevelse på äp. Får väl tro att detta är sista gången du behöver gå igenom det och att det blir en liten bebis denna gång. Lycka till imorgon vid et.

Ang vaggisen som gått sönder. Jag har råkat ut för det några gånger också men att de var delade redan i förpackningen. Jag stoppade in dem som de var och det gick ju vägen ändå. Är i v 18 nu.

• badprinsessan

I dag fick vi tillbaks vårt älskade lilla knott. Tyvärr inget till frysen, men det som sattes tillbaks var superfiiiint testag den 12/6

sprayar sedan 24/4 sprutstart 14/5 ÄP 27/5
  • badprinsessan

VERKSTADEN
    Davidoff1975 försökt sedan aug-07, mf jan-08, BIM 15/4

VÄNTAR PÅ IVF-START:

SPRAYAR:

SPRUTAR:

ÄGGPLOCK:

INVÄNTAR FET:
    Spökboll 33 år, sedan apr05,1:a IVF neg.1:a FET 1=MF

FET:

RUVAR/TESTDAG:
    Badprinsessan 32år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF spraystart 24/4, sprutstart 14/5, ÄP 27/5, ET 29/5, testdag 12/6

GRAVIDA:
    17/9, Glittran, 35, sedan dec04, ICSI 3, BF 20/5-08
    19/9 Hormonflickan, 31, sedan feb05, IVF nr 1, BF 27/5-08
    17/10 ellie 877, 35, sedan 1998, utredn. 04, IVF nr 1, BF
    27/2 SysterYster2, 32 år, FET nr 2, BF
    5/3 QQQ, 31, IVF nr 2, FET nr 2, BF
    iiia, 36 år, okt-05, utr. okt-06, IVF nr 1 minus, FET 1 mens, FET 2 (2 embryon), BF
    10/2 Heffet, 32 år, sedan nov-06, BF 9/10-08
    5/4 LindaBell, 34 år. Försökt sedan sept-05. IVF nr 1. BF 9/12
    23/5 Mulan, 31 år. Försökt sen Jan-06. FET nr 1 plus!

FÖDDA:
    Ozgirl, 33 år, 20/7-07, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm
    Eriam, 37 år, 20/8-07, pojke Adrian, 3735 g, 52 cm
    Längtar mycket, 36 år, 30/11-07, pojke
    Piggen, 32 år, 27/12-07 pojke
    KaStBa 36 år, 9/1-08, Marcus, 3550 g, 53 cm
    Dubbelwe, 33 år, 25/2-08, flicka, 2730g, 48cm

• Car0lina

Här är det snart en som fyller 30 och kommer snart att börja med bäbisplanerandet.

• QQQ

Halloj på er!!
    Har varit bortrest med jobbet ett tag..
    Grattis Mulan, vad underbart!!
    Vad härligt att du ruvar nu Badis, Tjoho

Hur mås det annars då med er allihopa?
    Här är oförskämt finfint, förutom nervös inför UL på tisdag, längtar så himla mycket men är samtidigt sååååå nervös, måtte allt vara bra. Magen har vuxit litegrann, hoppas det är ett bra tecken såklart. Men man undrar ju.... får man ha det så här bra
    SysterYster, har du klarat av UL nu kanske, nyfiken..

Tänker mycket på er, Bling och Istapp, så orättvist livet har varit för er det senaste. Kramar till er båda

Väntar med spänning på nyheter från Glittran!!

• badprinsessan

Vi var o tittade på ett hus. Det var lagm stort, lagom dyrt, låg superfint - o vi älskade.

Lånelöfte har vi på mer än det dubbla utgångspriset... men nu då...

Gaaaaaaaaahhhhaa

Vi har alsrig bjudit förr, bara tittat. Hur vet man att man vågar?
    Men det känns som att vi inte har något alternativ, vi måste hitta något, hyran här blir bara drare o dyrare

Knotten i magen mår bra tror jag - jag o sambon älskar den så mycket redan, trots att den bara är någon millimeter Testdag den 12/6

• SysterYster2

QQQ- Var på UL för en och en halv vecka sedan. Det är ju en helt underbar men overklig känsla att se att det är en liten människa med hjärta, armar, ben och huvud som rör på sig. Svårt att tro att det är i ens egen mage det händer. Hoppas alla kan få uppleva detta.

• badprinsessan

Vi var o tittade på huset i dag med... i morgon börjar budgivningen. Har just nu lämnat all stress ang ruvningen i ett "rum brevid" är inte heller nervig för dett nya jobbet jag började på i dag... Tänker bara på huset o budgivnngen. Det är vår första budgivning så det är superspännande...

• QQQ

Badis, vad spännande med huset, håller ni på och bjuder för fullt?!

Jag är så !!! Ultraljud igår, underbart som du skrev SysterYster! Kan bara inte fatta att allt går så bra nu (!?) är så himla tacksam och glad. Våra tidigare tre försök känns nu väldigt avlägsna, ett år sen vi gjorde första IVFn.. Innan plusset kändes det som lång tid, men nu plötsligt har tiden rusat.

Kram

Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8