• badprinsessan

Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8

Orginaltrådstart:

"Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

Välkomna alla 30+ som kämpar i motvind...

• Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8
  • badprinsessan

Vi har bjudit tre gånger, o tävlar som det ser ut mot två andra.
    Snart är tyvärr smärtgränsen nådd o vi funderar på att dunka in storkovan i kväll innan de stänger.

Det kan vara skönt så att vi blir av med detta, det är så påfrestande o jag vill inte stressa vår älskade knott i onödan

• Rabben

Nyss fyllda 30 i maj gjorde jag min första insemination i lördags. Vi är ofrivilligt barnlösa sedan drygt 2 år och nu orkar vi inte "vänta och försöka själva över sommaren" längre. Väntan är bara olidligt lång. Jag försöker att inte leta symptom, det är ju 5 dagar sedan idag. Efter nästa hleg får vi veta. Någon som vet om 20 miljoner spermier är bra? Det verkade så på läkaren. Men det är ju bara en som ska simma snabbast
    Hur gör man för att få tiden att gå och inte tänka på detta hela tiden vid varje ledig stund???

• Xiamarie
    Svar på #73
    Hej alla!

är ny här på tråden men är glad att jag hittade er! Behöver prata av mig lite. Gjorde utredning 2005, därefter tre inseminationer, ett misslyckat ivf försök 2007(fick 13 ägg, ett top embryo som planterades in, tre kunde frysas men alla tre dog vid upptining). Nytt IVF-försök i maj i år (10 ägg, 6 befruktades, ett top embryo fördes tillbaka, inga ägg kunde frysas). Testdag den 8:e juni, men fick mens idag... : (.... : (
    .....så jag är ledsen och känner att det känns hopplöst. Någon mer på den här tråden som har misslyckats 2 gånger och ska prova med ivf en tredje gång?
  • mulan

Rabben: I vårt fall brukar det ligga på 1 miljon.

Xiamarie skrev 2008-06-04 20:22:32 följande:
    Svar på #73Hej alla!är ny här på tråden men är glad att jag hittade er! Behöver prata av mig lite. Gjorde utredning 2005, därefter tre inseminationer, ett misslyckat ivf försök 2007(fick 13 ägg, ett top embryo som planterades in, tre kunde frysas men alla tre dog vid upptining). Nytt IVF-försök i maj i år (10 ägg, 6 befruktades, ett top embryo fördes tillbaka, inga ägg kunde frysas). Testdag den 8:e juni, men fick mens idag... : (.... : (.....så jag är ledsen och känner att det känns hopplöst. Någon mer på den här tråden som har misslyckats 2 gånger och ska prova med ivf en tredje gång?
    . Jag är ledsen. Men testa på testdagen. Jag blödde mycket under min ruvning, ca 1 vecka men fick plus ändå . Och man ser många exempel på det. Ska hålla tummarna för dig!!!!
    ~ * ~ vecka 6 ~ * ~
  • badprinsessan

Senast, vid vår IVF, fick vi värdet 800 000

• Istapp

......och en annan bara väntar på att kroppen skall vakna efter skrapningen.
    4 v har gått....kännt liiiiiiiiiite aktivitet i äggstockstrakerna och hoppas, hoppas, hoppas att en mens skall komma snart så att man kan börja äl-testa efter det.
    Men den dumma PCO-n jobbar långsamt, sist började jag få ont i äggstockarna i November men hade äl först 17 januari så...det går inte undan inte och en mens måste man ha igen innan man får försöka igen
    Men vi e okej. Trots allt.
    Den förlorade sonen är nu kremerad och skall spridas i minneslund, skönt att han får ligga bland de andra bäbisarna och att vi får ett avslut, blodprover kom tillbaka utan att påvisa infektion så man undrar ju vad fan som gick fel....får nog aldrig reda på det.
    Jobbar nu på att få upp blodvärdet efter "förlossningen", låg ju på 102 när jag åkte hem och hade bara repat mej upp till 108 = helruttet. Men jag har hopp.......min kropp har lyckats bli gravid EN gång och banne mej så skall det gå igen
    *knaprar jordgubbar, järntabletter och leverpastej*

Btw.....Håller tummar Badis!!! *kram*

• badprinsessan

Kram Istapp

sprayar sedan 24/4 sprutstart 14/5 ÄP 27/5 ET 29/5 TD 12/6
  • Rabben

Tiden går sakta när man väntar... Dag 20 idag och som tur är är det fint väder och vi hittar på saker mest hela tiden, så att det inte finns så mycket tid kvar att fundera på. Men jag funderar på när jag ska testa? Man borde väl som vanligt vänta en vecka över tiden, men det är ju helt omöjligt! Jag har nte köpt hem något test än och ska försöka hålla mig från att göra det också. Annars får jag säkert fnatt någon kväll, som vanligt, och testar alldeles för tidigt med ett negativt test som resultat.

• Davidoff1975

Hallå i tråden. Har inte orkat sitta vid datorn på ett tag å när man väl sitter e de massa trådar att titta genom, så jag har totalt missat att den andra tråden stängdes. Men nu har jag oxå hittat hit .

Allt bra med er i sommar värmen. Själv väntar jag på bim, har bim nån gång mellan 13-17/6. Hoppas verkligen det tagit sig den här gången.

Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8