• badprinsessan

Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8

Orginaltrådstart:

"Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

Välkomna alla 30+ som kämpar i motvind...

• Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8
  • badprinsessan
    Undrar om pregnyl: Min andra spruta Gonal F fick jag rådet att ta ut ur kylen innan det var dags, så där en två timmar innan, så att den inte skulle vara för kall när det var dags, någon som vet hur det är me pregnyl? I kväll är det dags, läskigt. Tur att jaghar enså underbar sambo som hjälper mig.

--

När det gälle Schlager så tippade jag ryssland, är mycket stolt över att jag tippade rätt.
    minus tot 6,4 kg vecka 13 på VV - sprayar sedan 24 april sprutstart 14/5
  • Glittran

Pregnyl är väl pulver och vätska som man blandar ihop? Pregnyl är känsligare för värme än Gonal-F (Gonal-F kan man ha upp till 30 dgr i rumstemperatur), den skall nog helst vara i kylen tills det är dags, så gjorde jag iaf. Tycker inte att jag kände av att den var kall.

Men det borde ju vara pulvret som är känsligt, inte vätskan, så annars borde det vara ok att ta ut ampullerna med vätska i förväg men låta pulvret vara kvar i kylen.

Lycka till nu Badprinsessan!

• mulan

Tack för era gratulationer. Har inte landat ännu. Väntar på lite gravsymptom så jag fattar att jag är gravid

Glittran: Ser nu oxå att du gått över tiden .Vad spännande . Har du några känningar ännu??? Ett stort lycka till med förlossningen

Jag är så lycklig
  • badprinsessan

Nu är sista sprutan tagen. Tog ut den u rkylen en halvtimma innan, fick de instruktionerna från några på en annan tråd.

Så nu är det bara att slappna av o vänta.

För första gången på tp en månad kommer inte kolckan väcka mig för spra i morgon 06:25

Det enda jag ska göra i morgon i medecinväg är att ta två panodil innan jag går o lägger mig.

sprayar sedan 24/4 sprutstart 14/5 ÄP 27/5
  • mulan
    badprinsessan skrev 2008-05-25 22:10:37 följande:
    Nu är sista sprutan tagen. Tog ut den u rkylen en halvtimma innan, fick de instruktionerna från några på en annan tråd.Så nu är det bara att slappna av o vänta.För första gången på tp en månad kommer inte kolckan väcka mig för spra i morgon 06:25Det enda jag ska göra i morgon i medecinväg är att ta två panodil innan jag går o lägger mig.
    Snart är det dags!! Lycka till!!!!
    Jag är så lycklig
  • badprinsessan

Sitter på jobbet o räknar timmarna till 16:30 jag vill hem!
    Jag är så trött.

Det är ömt i magen, speciellt där jag tog sprutan i går.

Tack för er omtanke kram

• badprinsessan

Jag har haft en lång dag med mycket väntan o tyvärr en del smärta.

jag orkar inte berätta allt i detalj... När nålen sulle sättas i armen fick jag tyvärr samma sköterska som pajjade min ven för ca en vecka sedan. Honär jättesnäll, men tyvärr inte så duktig att träffa min ådror Efter att ha letat länge så provade hon at sticka på två ställen, tyvärr misslyckades båda. Jag fick lugnande tablett o en annan sköterska kom - hon lyckades på en gång.

Väl inne  operationsrummet kändes det stressat o allt hände på en gång. Jag belv rejlt groggy av morfinet. Men det gjorde ändå fruktansvärt ont. Jag fick mer ont.

Men glädjen blev stor när de meddelades att de hittat ägg.

Totalt fick de ut 8 blåsor o hittade 6 ägg. Dessa ska befruktas med mikroinjektion, varför vet jag inte. ET på torsdageftermiddag.

• badprinsessan

Å vad det var härligt att vakna i dag. Ingen svullen värkande mage eller oro för nålar eller nåt.

När jag skulle ta vaggisen i morse tappade jag den i golvet, den gick av inte vet jag, kanske skulle ha kastat den, men jag gjorde inte det, sköljde av dem o stoppade in den som den va, i två delar...

Det rinenr ju ut ganska mycket, speceillt när jag försökte göra no:2 på toaletten. Detta trots att det nästan var två timmar sedan jag tog den.

jaja, brösten har ju redan börjat ömma lite så jag antar att den verkar som den ska.

Längtar tills ET i morgon, får se om det blir et eller två. Även om jag vill två så hoppas jag ju på et, för det innebär ju att det är ett gulldägg. O självklart hoppas jag på flera guldisar så jag får några till frysen också.

Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8