• badprinsessan

Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8

Orginaltrådstart:

"Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

Välkomna alla 30+ som kämpar i motvind...

• Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8
  • OZgirl

Kram Badis!

Kommer inte på fråga Tyko, du har druckit glögg!
  • Istapp

Badis: stor kram......jäkla skit också!

Ego:
    själv e jag överlycklig!!! jag har mens!!!!
    Bara 5 veckor efter att jag födde min son som inte klarade sig! Det trodde jag aldrig om min gamla PCO-kropp. Tänk att den kom igen så fort!? Kan dessvärre inte äta en hormonkur denna rundan då min man skall opereras den 25e och om jag svarar på kuren så skulle äl komma 2-3 dag efter operetionen....då blir det inget mys kan jag lova, smärta o morfin osv. MEN.....jag skall bunkra upp med äl-tester och kolla om jag får en egen äl utan hormoner, kanske kommer den vid senare tillfälle och kan huggas i farten när mannen har en bra dag
    *det spirar hopp*
    Jag är laddad! Nu börjar kampen igen....inte bara väntan på att läka osv....utan nu e det kamp....2009 skall det bli en bäbis för tant Istapp!!! nu e det "game on"- igen!

Får väl nästan ansluta mig till "verkstaden" då på listan?

• mulan
    Istapp skrev 2008-06-16 08:58:48 följande:
    Badis: stor kram......jäkla skit också! Ego: själv e jag överlycklig!!! jag har mens!!!! Bara 5 veckor efter att jag födde min son som inte klarade sig! Det trodde jag aldrig om min gamla PCO-kropp. Tänk att den kom igen så fort!? Kan dessvärre inte äta en hormonkur denna rundan då min man skall opereras den 25e och om jag svarar på kuren så skulle äl komma 2-3 dag efter operetionen....då blir det inget mys kan jag lova, smärta o morfin osv. MEN.....jag skall bunkra upp med äl-tester och kolla om jag får en egen äl utan hormoner, kanske kommer den vid senare tillfälle och kan huggas i farten när mannen har en bra dag *det spirar hopp*Jag är laddad! Nu börjar kampen igen....inte bara väntan på att läka osv....utan nu e det kamp....2009 skall det bli en bäbis för tant Istapp!!! nu e det "game on"- igen! Får väl nästan ansluta mig till "verkstaden" då på listan?
    Åh vad skönt att du är på G. Blir så glad över att du mår bättre. Du har ju gått igenom en mardröm. Jag fick ju mf tidigt men du var väl i v19 eller hur var det? Det blir väl jobbiggare ju längre gången man är. Hoppas att operationen går bra så ni snart är på banan igen . Lägg du in dig i listan igen så du kan läsa att du är på gång.
    Livet är ibland orättvisst, men det sägs ju att motgångar gör en starkare, Hmmmm???
  • Istapp
    mulan skrev 2008-06-16 20:06:21 följande:
    Åh vad skönt att du är på G. Blir så glad över att du mår bättre. Du har ju gått igenom en mardröm. Jag fick ju mf tidigt men du var väl i v19 eller hur var det? Det blir väl jobbiggare ju längre gången man är. Hoppas att operationen går bra så ni snart är på banan igen . Lägg du in dig i listan igen så du kan läsa att du är på gång.
    Tack! Jo jag var i v.19 rena terrorn att behöva gå igenom förlossning och allt men.....nu siktar jag framåt, vad annat kan man göra? lägga sig ner och dö eller ge upp är inget alternativ. Endast klimakteriet kan stoppa mej
  • Istapp

VERKSTADEN
    Davidoff1975 försökt sedan aug-07, mf jan-08, BIM 15/4
    Istapp, uppe på banan igen efter sent mf maj-08

VÄNTAR PÅ IVF-START:
    Mulan 31 år, försökt sen jan-06. 1 IVF/ICSI minus, FET nr 1 MF. Nystart i Augusti.
    Badprinsessan 32år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF/ICSI 1 våren-08, nytt försök till hösten. Inga i frysen.

SPRAYAR:

SPRUTAR:

ÄGGPLOCK:

INVÄNTAR FET:
    Spökboll 33 år, sedan apr05,1:a IVF neg.1:a FET 1=MF

FET:

RUVAR/TESTDAG:

GRAVIDA:
    19/9 Hormonflickan, 31, sedan feb05, IVF nr 1, BF 27/5-08
    17/10 ellie 877, 35, sedan 1998, utredn. 04, IVF nr 1, BF
    27/2 SysterYster2, 32 år, FET nr 2, BF
    5/3 QQQ, 31, IVF nr 2, FET nr 2, BF
    iiia, 36 år, okt-05, utr. okt-06, IVF nr 1 minus, FET 1 mens, FET 2 (2 embryon), BF
    10/2 Heffet, 32 år, sedan nov-06, BF 9/10-08
    5/4 LindaBell, 34 år. Försökt sedan sept-05. IVF nr 1. BF 9/12

FÖDDA:
    Ozgirl, 33 år, 20/7-07, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm
    Eriam, 37 år, 20/8-07, pojke Adrian, 3735 g, 52 cm
    Längtar mycket, 36 år, 30/11-07, pojke
    Piggen, 32 år, 27/12-07 pojke
    KaStBa 36 år, 9/1-08, Marcus, 3550 g, 53 cm
    Dubbelwe, 33 år, 25/2-08, flicka, 2730g, 48cm
    Glittran, 36, ICSI 3, 3/6, flicka, 3010 g, 52 cm.

• mulan

Så ska det se ut!!!!

Livet är ibland orättvisst, men det sägs ju att motgångar gör en starkare, Hmmmm???
  • SysterYster2

Passar på att lägga in bf. Håller tummarna för er alla att ni ska få känna känslan med gosig gravidmage. Fick även lyssna på hjärtljuden för första gången hos bm idag. Häftig känsla. Är i v 21 nu fast man andas aldrig riktigt ut. Kan hända grejer hela tiden. Trevlig sommar på er alla!!!

VERKSTADEN
    Davidoff1975 försökt sedan aug-07, mf jan-08, BIM 15/4
    Istapp, uppe på banan igen efter sent mf maj-08

VÄNTAR PÅ IVF-START:
    Mulan 31 år, försökt sen jan-06. 1 IVF/ICSI minus, FET nr 1 MF. Nystart i Augusti.
    Badprinsessan 32år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF/ICSI 1 våren-08, nytt försök till hösten. Inga i frysen.

SPRAYAR:

SPRUTAR:

ÄGGPLOCK:

INVÄNTAR FET:
    Spökboll 33 år, sedan apr05,1:a IVF neg.1:a FET 1=MF

FET:

RUVAR/TESTDAG:

GRAVIDA:
    19/9 Hormonflickan, 31, sedan feb05, IVF nr 1, BF 27/5-08
    17/10 ellie 877, 35, sedan 1998, utredn. 04, IVF nr 1, BF
    27/2 SysterYster2, 32 år, FET nr 2, BF 1/11
    5/3 QQQ, 31, IVF nr 2, FET nr 2, BF
    iiia, 36 år, okt-05, utr. okt-06, IVF nr 1 minus, FET 1 mens, FET 2 (2 embryon), BF
    10/2 Heffet, 32 år, sedan nov-06, BF 9/10-08
    5/4 LindaBell, 34 år. Försökt sedan sept-05. IVF nr 1. BF 9/12

FÖDDA:
    Ozgirl, 33 år, 20/7-07, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm
    Eriam, 37 år, 20/8-07, pojke Adrian, 3735 g, 52 cm
    Längtar mycket, 36 år, 30/11-07, pojke
    Piggen, 32 år, 27/12-07 pojke
    KaStBa 36 år, 9/1-08, Marcus, 3550 g, 53 cm
    Dubbelwe, 33 år, 25/2-08, flicka, 2730g, 48cm
    Glittran, 36, ICSI 3, 3/6, flicka, 3010 g, 52 cm.

• badprinsessan

Läskiga sammanträffanden...

Jag testade positivt på exakt samma datum för två år sedan som det datumet jag i år gjorde ÄP!!!

Mitt X som därmed avbröt min graviditet konstaterades på exakt samma datum för två år sedan som det datum jag hade testdag i år och då det konstaterades att min IVF misslyckats!!!

För två år sedan, precis som i år är det fotboll, fotboll fotboll på TV.

Det påstås att misslyckande ska stärka en - ja så småningom kanske - eller?
  • mulan
    badprinsessan skrev 2008-06-18 12:10:29 följande:
    Läskiga sammanträffanden...Jag testade positivt på exakt samma datum för två år sedan som det datumet jag i år gjorde ÄP!!!Mitt X som därmed avbröt min graviditet konstaterades på exakt samma datum för två år sedan som det datum jag hade testdag i år och då det konstaterades att min IVF misslyckats!!!För två år sedan, precis som i år är det fotboll, fotboll fotboll på TV.
    En aning läskigt ja. Men ditt plus som kommer nästa gång. Vad hände då för 2 år sedan
  • badprinsessan
    tack för alla era kramar
    Det påstås att misslyckande ska stärka en - ja så småningom kanske - eller?
Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8