• badprinsessan

Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8

Orginaltrådstart:

"Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

Välkomna alla 30+ som kämpar i motvind...

• Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8
  • badprinsessan

Vi var o tittade på ett hus i går. Det har legat ute länge. O så äntligen var det visning. nackdelen är att det ligger en bit utanför stan, men tågen ska börja stanna där nästa år. Inga affärer finns i området. Fördelen med området är att priset är mycket lägre än i stan.

w4.objektdata.se/pregen/039/OBJ31258_91292603...

Vi tycker båda om huset, men funderar en del på att det troligen kommer att stiga rätt bra. Det var jättemånga där o tittade i går. 25 stycken. usch varför måste alla ha med sig både en massa barn, kompisar o föräldrar. Det blir så trångt, rörigt o stökigt...

Det jag funderar mest på är att det är så stort. Vi har försökt i 3,5 år att få barn o dröjer det länge innan vi lyckas skulle jag nog bli ganska crazy i det huset. Skulle vi däremot med säkerhet veta att vi snart har två barn, då är det perfekt - men det är inget jag räknar med. Jag tror att vi bara kommer att få ett.

Budgivningen börjar i dag!!!

---

I går kom ett annat hus ut i samma område. Mindre, mysigare o modernare rustat. Nackdelarna är att det bara finns ett badrum, ligger vid genomfartsvägen o väldigt nära järnvägen. Fördelarna - ja det är bara o titta så förstår ni. Mysigt, snygt o ett bättre pris. Problemet är att den visningen inte är förrän om tre veckor o då är antagligen affären med det första huset redan klart...

w4.objektdata.se/pregen/966/OBJ31258_89248796...

HUR SKA VI GÖRA???

I höst dags för IVF 2 - jag är taggad som aldrig förr...
  • Istapp

jag kunde in te se ngt av husen på de länkar som du lämnade objektet in te tillgängligt för närvarande står det bara.
    Men min första reaktion är......det stora huset. Jag gillar stora hus och såna som ligger lite avsides och om du nu bara får ett barn så......är det väl perfa att ha stort hus till extra pysselrum, biosalong, mor & dotter-syatelje? kanske ettt snickarrum om det blir en grabb? målarstudio, ett rum fullt av.....guldhamstrar? eller spaanläggning? Kanske musikstudio till tonårsgrabben om han vill bli trummis?
    *fniss*

• lilla trieste

Hej Tjejer!

Nu har jag läst hela tråden och tycker den är jättebra och NI är superhärliga tjejer med sann barnlängtan och fin sammanhållning!
    Jag snubblade också på 1002 sidors tråden men kände att den liksom var lite "svår" att ta sig in i och sedan har jag hittat andra bra trådar och hängt på dem i nga månader.

Jag fyller 32 i september och vi har försökt sedan förra hösten, kanske inte timat in varenda ÄL, men de flesta. Det börjar kännas motigt och för varje gång mensen kommer blir jag bara mer och mer ledsen och nedbruten av det här.
    Kunde aldrig föreställa mig att det skulle vara såhär svårt.
    Jag stannar gärna kvar här med er och håller tummarna för er alla att det ska lyckas jääättesnart!

• lilla trieste

Istapp, glömde skriva att vilken jädrans tur att han tänkte om!! Det var nog bra att du surade till... tro mig jag skulle blivit helt galen och hotat min man till livet om han vägrade.. men naturligtvis så vet jag att det inte är rätt.
    Men har man väntat som du har på ÄL och varit med om det som du har då är varenda försök viktigt inte sant!?
    Hoppas det blir ett plus nu!

• badprinsessan

Välkommen hit

• LindaBell

Hus två helt klart!! Såg ut att ha ett trevligare läge, och jag tycker det var ett mysigare och personligare hus!!
    Lycka till!

• mulan

Svårt med husköp.
    Hus 1 fördelar: Större med plats för fler barn och extra rum tex arbetsrum/gästrum, ej nyrenoverat med andra ord så tar det inte emot att riva ut något om man vill sätta sin egen prägel på huset, välskött trädgård, barnvänligare område

Nackdelar: Mer arbete att lägga ner på renoveringen.

Hus 2 fördelar: Nyrenoverat, fräscht, välskött trädgård, fin utsikt, klart att flytta in i, priset

Nackdelar: Läget, för få rum,

Jag hade nog valt det första med tanke på antalet rum, dessutom vill jag sätta min egen prägel på huset. De huset vi bor i är ett 50 talshus som inte var renoverat något i på över 20 år. Då är det kul att se förändringen och priset var mycket bättre än om det varit nyrenoverat.

(¯°?.¸♦ Räknar ner. ÄP troligtvis v 39 ♦¸.?°¯)
  • badprinsessan

Tack för era åsikter. Hus ett är faktiskt inte så illa renoverat. Köket ser förskräckligt ut på bildena, men är mycket finare än vad det ser ut...
    Källaren med gillestugan är superfin, det man inte ser på bilderna är att kortväggen där fotografen står är ett enda stort fönster...

Men det är klart att man vill tapetsera om så småning om...

Vet ännu inte hur vi ska göra, ska ringa mäklaren i dag o se hur mycket huset har gått upp...

Men mitt hjärta slår för det vita lilla

Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8