• badprinsessan

Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8

Orginaltrådstart:

"Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

Välkomna alla 30+ som kämpar i motvind...

• Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8
  • heffet

Tack för er support!
    Jag har ju liksom inte behövt gå den långa IVF-vägen utan lyckades till slut på det vanliga sättet.
    Därför känns det lite bortskämt av mig att klaga på hypokondri - det är ju ett litet problem jämfört med det de flesta här tar sig igenom.

Måste säga att jag imponeras och inspireras av er positiva attityd!
    Fantastiskt att alla orkar kämpa på och hålla humöret uppe trots alla orättvisa motgångar.
    Ni är fantastiska!
    Keep up the good work!

• iiia

Hej alla gamla goa vänner!

Först - stora kramar till er som varit med om jättejobbiga saker - tänker särskilt på Istapp, Bling, Mulan och ni som testat minus. Verkligen tråkigt och jag vill bara skicka stora kramar till er!

Jag har inte orkat vara inne på jättelänge men har försökt läsa ikapp nu... Det har varit lite för mycket med en massa sång och skivinspelning och jobba fullt och samtidigt vara gravid... Men allt är bra med mig och imorgon är jag i vecka 20 och vi var på UL i torsdags och allt såg jättebra ut, vilket känns fantastiskt. Så nu börjar jag tro på detta - har tagit jättelång tid. Men nu försöker jag njuta vilket går ganska bra faktiskt!

Jag blev alldeles varm i hjärtat av att läsa allt ni skriver - känns som man känner varandra nu.

Så - ha en underbar semester allihop! Och håller alla tummar och tår för att det ska gå kanon framöver.

Stor kram
    iiia

• Istapp

Inte en äl så långt ögat når väntan fortsätter oc tester utförs varje morgon...fast igår glömde jag titta...kom på det efter 30 minuter och idag...tror jag att jag stack ner "pinnen" lite över max-strecket....äh, det ger sig
    Den som väntar på ngt gott......
    Nu väntar jag ju iallafall på att få en chans.

• QQQ

Hej vänner!

Jag tittar till tråden då och då men försöker hålla mig ifrån FL litegrann för att inte hitta några 'farliga' trådar om saker som kan gå snett. Men jag tänker på er ofta!
    Hoppas du hittar ÄL SNART Istapp, du är så himla tapper!
    Sommarkramar,
    Q

• badprinsessan

Första mens efter IVf börjar närma sig. En stor skillnad är att jag inte har några ömma bröst, de brukar annars vara superömma en hel vecka innan, tänk vad skönt om det PMS-besväret försvunnit... annars kan det ju även vara så att röda damen låter vänta på sig denna månad, för sånt har man ju hört kan inträffa... tänk om hon behagar vara sen 9 månader

I höst dags för IVF 2 - jag är taggad som aldrig förr...
  • Istapp

Badis...hur gick det ? Kom röda damen?
    *håller tummarna för mirakel*

Själv testar jag vidare...ingen äl i syne....dag 32 idag...dumma PCO.
    Kom att tänka på en sak....och undrar om ngn vet.
    Om man nu går så länge mellan sina menstillfällen som jag gör så hinner ju slemhinnan bli bra tjock däremellan, ofta blöder den ju ut pga. det trots att ingen äl kommer......men om man som jag huxflux får en äl då ex. 60 dagar efter sista mensen och blir gravid på den....då måste ju slemhinnan vara ORDENTLIGT tjock....kan det vålla problem?
    Jag menar....finns det risk att den börjar blöda under tiden man e gravid då tro?
    *man tänker/nojjar sig på så mycket konstiga saker när man kämpar med det här bäbisgrejset*
    Har ganska mycket aktivitet i äggstockstrakterna.....får väl se om "röda damen" eller ett ägg kommer först. Vilket som funkar för mig.....bara det händer nått
    Kram och hoppas ni har det bra trots det något labila sommarvädret.
    Istapp áka Malin

• badprinsessan

Jo tantskrället kom dagen efter BIM så snart är hon borta igen.

Vi får se vad som händer nu under nästa cykel - sambon har börjat knapra zink o jag har börjat med omega 3 - som ju ska vara bra för mycket...

• Istapp

Rätta takter Badis....
    Omega 3, folsyra o järn skall ju kunna hjälpa till så ät på bara , håller tummarna för er. Själv har jag plockat fra,m alla mina gamla viktväktarböcker o papper här. Måste loosa 15kg för att få göra IVF och vi (sambon, jag o gyn) har sagt att om det inte tar sig naturligt innan nyår så....ställer vi oss på IVF-kö. Lika bra att ställa in sig på det och gå ner i vikt då´rå. Trist men nödvändigt, bara att göra, får sätta bild på bäbis på kylskåpet som påminnelse varför jag MÅSTE viktväkta sakta och fint Det SKA gå..........det bara SKA gå!

• badprinsessan

jag kämpar ju också med vikten inför IVF - ja vi ses väl på den tråden med har jag en känsla av - eller???

• Istapp
    badprinsessan skrev 2008-07-15 16:51:36 följande:
    jag kämpar ju också med vikten inför IVF - ja vi ses väl på den tråden med har jag en känsla av - eller???
    vad e det för tråd? IVF-tråd? Bantartråd .....?
    fniss.
    Då få vi väl kämpa ihop...men du e ju så himla duktig och har ju varit så superduktig, jag har såLÅNGT kvar men....det skall väl gå.
    Har jag lyckats gå upp det så skall jag väl kunna lyckas gå ner det.
Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8