• badprinsessan

Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8

Orginaltrådstart:

"Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

Välkomna alla 30+ som kämpar i motvind...

• Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8
  • Istapp
    Himmel och plättar jag har äl
    Trodde inte mina ögon i morse....men misstänkte det då jag redan igår fick det "rätta slemmet".

*hoppas min gipsade och ganska nyopererade man klarar "av det" nu bara*

Wish me luck!
  • badprinsessan
    Istapp skrev 2008-07-15 20:37:33 följande:
    vad e det för tråd? IVF-tråd? Bantartråd .....?fniss.Då få vi väl kämpa ihop...men du e ju så himla duktig och har ju varit så superduktig, jag har såLÅNGT kvar men....det skall väl gå. Har jag lyckats gå upp det så skall jag väl kunna lyckas gå ner det.
    Nej jag syftar på vikttråden - hade för mig att du är med där???

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m32594389.html
    I höst dags för IVF 2 - jag är taggad som aldrig förr...
  • badprinsessan
    Istapp skrev 2008-07-16 07:55:19 följande:
    Himmel och plättar jag har äl Trodde inte mina ögon i morse....men misstänkte det då jag redan igår fick det "rätta slemmet".*hoppas min gipsade och ganska nyopererade man klarar "av det" nu bara*Wish me luck!
    Önskar dig en skön och trevlig verkstadsupplevelese
  • Istapp
    nä när stickorna väl visade höga nivåer då hade han minsann inte "lust". Inte ens lust att fösöka få lust.
    *besviken o lessen* och faktiskt lite arg med....vad e vitsen att slänga ut 1000:- på att testa en hel månad om man ändå inte tänker försöka när det väl gäller???
    *sur*
  • Glittran

Istapp - det är inte lätt det där att ha sex på beställning! Vi hade mycket problem på den fronten - jag hade ÄL efter att ha kört stickor i typ en månad i sträck, och han fick problem med att prestera... Det var otroligt frustrerande och slet hårt på vårt förhållande, kan jag säga! Vändpunkten kom när vi hade försökt typ 10 ggr utan att lyckas, då skrattade vi till slut åt det istället.

Kan tillägga att jag skaffade tidigt en spruta och körde inseminationsmetod när sexet inte ville sig. På egen hand fixade min man oftast pressen...

Så var inte för hård mot karln...kanske är han orolig för att misslyckas.

• OZgirl

Istapp, men vad trist! Det är ju svårare för snubbar att köra på utan lust, det går ju för en donna om man absolut "måste". Lättare att "close your eyes and think of England", som de sa under kriget, om man är tjej.
    Vi hade också lite probs med det där till och från. Jag tror jag hade ÄL nästan varje cykel men det blev inte så att vi kom till för det. Trötta och sura och ändå ska man till. Hur fasen ska det funka?!

Kommer inte på fråga Tyko, du har druckit glögg!
  • badprinsessan
    Istapp skrev 2008-07-17 19:23:21 följande:
    nä när stickorna väl visade höga nivåer då hade han minsann inte "lust". Inte ens lust att fösöka få lust.*besviken o lessen* och faktiskt lite arg med....vad e vitsen att slänga ut 1000:- på att testa en hel månad om man ändå inte tänker försöka när det väl gäller??? *sur*
    Massor med kramar till dig - bebisvekstaden suger - förstör allt som ska va mysigt o skönt...
  • Istapp

Tack för stöd och råd, ni har helt rätt, klart det är supersvårt för min stackars sambo att stå i givakt på order......och klart att jag överreagerade och blev helt superbarnslig här hemma Stackars sambon, jag fick nästan skämmas där ett tag som jag surade mig....men det gav sig, jag släppte taget och tänkte på annat och vips.....när jag som minst anade så hade han hunnit tänka om och till slut blev det av ändå.
    Jag hade ju höga nivåer i förrgår och igår, båda de dagarna fick vi "till det" och idag.....e nivåerna kraftigt på väg ner så nu blir det till att vänta 14 dar på BIM och se då
    *håll tummarna*
    Lite praktiskt för er som är mer proffs på detta....(är ju trots många års försökande bara 2a ggn jag seriöst testar med äl-stickor)
    när nivåerna sjunker på stickan då kommer själva äl eller? Borde alltså vara äl idag? om jag hade höga nivåer ons + tors och det har sjunkt idag.
    och man bör "gosa" den dagen som testet först ger utslag + dagen efter eller?
    Ja det ger sig, nu lyckas jag nog inte charma honom mer här hemma så nu får vi hoppas att det går vägen.
    Borde ha BIM den 1/8 om jag har äl idag då.
    *hoppas*

(ja- snurrigt o svamligt inlägg, jag vet )

• Glittran

Jag kommer inte riktigt ihåg, men jag har för mig att det är första dagen som räknas... ÄL "skall" komma dagen efter stegringen på testet. Sedan beror det ju på vilka stickor du har, ibland så är utslaget starkare andra dagen, då kanske det är den "riktiga" stegringen.

• Dubbelwe

Istapp, vi hade också problem ibland med det där att göra det på beställning. Det blev en himla press på mannen. Men om jag inte nämnde ÄL så gick allt mycket bättre, han visste väl ändå ungefär när det var dags. Men perfekt att det fixade sig ändå! Nu får vi hålla tummar för er!

Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8