• Istapp

Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8

Hej...........igen.
    Det var ett tag sedan.
    Nu hamnar jag i denna tråden igen.
    Natten till den 9 Maj födde jag en son alldeles, alldeles för tidigt och då han bara var i v.19 så levde han ett par korta sekunder innan han gick bort för oss. Ett sent och ohyggligt smärtsamt mf.
    Vi är inte längre gravida.
    Så jag tittar in här..........i min gamla tråd och hoppas att vi snart kommer att få kraft och ork att kämpa vidare.
    *vinkar lite matt åt folk jag känner igen*
    Följer med lite framöver och kollar hur det går för er.....och hoppas att det skall bli många plus här i vår.

• Istapp
    LindaBell skrev 2008-05-11 10:24:32 följande:
    Istapp, vet man varför?Samma sak hände min kusin, jag tror hon var i ungefär samma vecka, men hon hade fått nån infektion tror jag. Det var också en pojke, men han levde aldrig.
    Nej man vet ingenting än, det togs massa prover och skickades hela moderkakan osv på koll...jag antar att jag får svar om de hittar något.
    Men än är allt ett mysterium. Klart att infektion är en risk....kan ha varit det men inget man har hittat.
  • Istapp
    Dubbelwe skrev 2008-05-11 22:54:51 följande:
    Istapp- å så fruktansvärt. Jag sitter här och gråter för er. Hur stor var han? Fy vad jobbigt. Jag skickar er de varmaste kramarna jag har...
    Tack, det är lite svårt att svara på.........han låg ju lite ihopkrupen när vi fick se honom men från fot till huvud som ett A4-pappaer i längd ungifär. Vi trodde vi var säkra....halvvägs liksom......man hade slappnat av och börjat tänka på sig själv som mamma. 5e månaden.....ja det är ett elakt nyck av naturen. Vi tampas med att försöka förstå.
    Tack för kramar.......det går åt en del just nu

Jag är så glad Bling förresten att du har blivit gravid under tiden Grattis grattis och ännu mera grattis. Min glädje för andra minskas inte av min egen sorg och om vi orkar, vill och kan så skall det så småningom laddas på nytt och om jag mot naturens vilja har minsta lilla att säga till om så skall jag ha ett pluss på stickan innan året är slut!
    Vi skall bara orka gå tillbaka till att bli pojk och flickvän igen.......och såklart med min PCO så vet man ju aldrig hur kroppen reagerar nu men.....vi märkar väl det.
  • Istapp

Ååååååh BLING
    Nej, nej, nej neeeeeeeeej!!!!
    Inte igen........jag var så glad för din skull.
    Jag vet verkligen inte vad jag skall säga!
    Vilket oflyt alla har plöstligt.
    Är så ledsen för din skull.

• Istapp

Badis: håller tummarna!
    Bling: Hur går det i kaoset? *kramar om*

Själv börjar jag sakta repa mig! Kremering och spridning i minneslund av den lilla sker i nästa och nästnästa vecka.
    Jag blöder inget längre efter ingrepp och förlossning osv utan bara liiiiten rosa flytning och hoppas hoppas hoppas att en mens skall dyka upp i juni så att vi kan börja köra ägglossningstester igen efter det och ladda för ett nytt försök. Hoppas sååååå att min dumma PCO-kropp vill komma igång efter allt detta, jag menar.....kroppen HAR ju trots allt lycksta bli gravid en gång....det borde ju gå att upprepa. Skall även börja Viktväktarna på måndag och loosa lite fett, aksnke kan det hjälpa till?
    Kram alla!

• Istapp

......och en annan bara väntar på att kroppen skall vakna efter skrapningen.
    4 v har gått....kännt liiiiiiiiiite aktivitet i äggstockstrakerna och hoppas, hoppas, hoppas att en mens skall komma snart så att man kan börja äl-testa efter det.
    Men den dumma PCO-n jobbar långsamt, sist började jag få ont i äggstockarna i November men hade äl först 17 januari så...det går inte undan inte och en mens måste man ha igen innan man får försöka igen
    Men vi e okej. Trots allt.
    Den förlorade sonen är nu kremerad och skall spridas i minneslund, skönt att han får ligga bland de andra bäbisarna och att vi får ett avslut, blodprover kom tillbaka utan att påvisa infektion så man undrar ju vad fan som gick fel....får nog aldrig reda på det.
    Jobbar nu på att få upp blodvärdet efter "förlossningen", låg ju på 102 när jag åkte hem och hade bara repat mej upp till 108 = helruttet. Men jag har hopp.......min kropp har lyckats bli gravid EN gång och banne mej så skall det gå igen
    *knaprar jordgubbar, järntabletter och leverpastej*

Btw.....Håller tummar Badis!!! *kram*

• Istapp

Badis: stor kram......jäkla skit också!

Ego:
    själv e jag överlycklig!!! jag har mens!!!!
    Bara 5 veckor efter att jag födde min son som inte klarade sig! Det trodde jag aldrig om min gamla PCO-kropp. Tänk att den kom igen så fort!? Kan dessvärre inte äta en hormonkur denna rundan då min man skall opereras den 25e och om jag svarar på kuren så skulle äl komma 2-3 dag efter operetionen....då blir det inget mys kan jag lova, smärta o morfin osv. MEN.....jag skall bunkra upp med äl-tester och kolla om jag får en egen äl utan hormoner, kanske kommer den vid senare tillfälle och kan huggas i farten när mannen har en bra dag
    *det spirar hopp*
    Jag är laddad! Nu börjar kampen igen....inte bara väntan på att läka osv....utan nu e det kamp....2009 skall det bli en bäbis för tant Istapp!!! nu e det "game on"- igen!

Får väl nästan ansluta mig till "verkstaden" då på listan?

Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8