• English rose

vanligt att kräkas under förlossning?

Jag har visserligen fött barn en gång förrut och då slapp jag kräkas under förlossningen, men inför den här gången är jag lika nojig igen. Jag har total kräkfobi. Vet att man kan kräkas när barnet passerar en viss punkt på väg ut, men har också hört skräckisar om kvinnor som kaskadkräkts hela förlossningen igenom.

Många som sluppit?

• Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?
  • nemooo

kräkte rätt in i lustgasmasken... men man va så upptagen med att föda fram ett kylskåp så jag brydde mig inte.. Lycka till

• Enigmia
    Svar på #73
    Sensi skrev 2008-06-03 23:46:10 följande:
    Buhuu.. Mådde du mkt illa under din graviditet då?Jag tänkte om det hade något med det att göra kanske?
    Jag mådde bra hela graviditeten, inget illamående alls nästan. Men jag blev illamående och kräktes under förlossningen. Bara en gång men var illamående under kanske 20-30 minuter till och från. Men jag låg ner med CTG-apparaten inkopplad när jag blev illamående och så snart jag fick komma upp och röra på mig så gick det över. Hade säkert och göra med att bebisen fick plats och "hjälp" att sjunka ned när jag reste mig upp och kom då förbi den kritiska illamående-punkten.
  • Sajja

Jag kräktes flera gånger, hade nästan ingen vila mellan värkarna och dom kom så fort från ingenting till massor.
    Men då hade jag kräkts typ hala tiden fram till v 26 så min kräkrädsla hade avtagit lite om man säger så..

• Marie Antoinette

Jag varken kräktes eller mådde illa någon gång under förlossningen. Tvärtom var jag hungrig och såg framemot att bli färdig så jag kunde få de efterlängtade mackorna.

• Creyla

Jag spydde under hela graviditeten...och hela förlossningen.

• idacathrine

Jag har fött ett barn, kräktes under hela förlossningen.

• Jenny87

Jag kräktes inte under förlossningen men jag mådde lite illa

~Mamma till Måns 071113~ ~Lilla ärtan BF 090203~ *~ungmamma87.blogg.se~*
Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?