• English rose

vanligt att kräkas under förlossning?

Jag har visserligen fött barn en gång förrut och då slapp jag kräkas under förlossningen, men inför den här gången är jag lika nojig igen. Jag har total kräkfobi. Vet att man kan kräkas när barnet passerar en viss punkt på väg ut, men har också hört skräckisar om kvinnor som kaskadkräkts hela förlossningen igenom.

Många som sluppit?

• Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?
  • Friyaz

Jag kräktes vid varje värk... riktigt äckligt o jobbigt va det...
    Men jag blir ofta illamående när jag har ont i magen, men spyr aldrig. Men när jag hade brusten blindtarm så kräktes jag också en del... så ja vet inte om det är min kropps sätt att berätta att det gör ont :S

• Skytten75

Jag kräktes mycket vid ett tillfälle. Det är ingen fara!

• kiron

Jag kräktes oxå mkt vid ett tillfälle, o jag har oxå kräk fobi, inget du behöver vara orolig över!

Hugo min 1åring!
  • gumzan82

jag kräktes en gång under förlossningen å det var när min först födde kom men dom 2 senaste gångerna har jag inte gjort det men det är inget att oroa sig för

• FrökenKnopp

Har också kräkfobi men jag har inte mått illa under mina två förlossningar.

• forever young

Jag har också kräkfobi och sväljer i massor när jag känner att det är på väg upp, men jag brydde mig inte alls när bebisen passerade spinae och jag var tvungen att kräkas lite en enda gång.

• Diniz

jag kräktes som en gris under någon timme, sen var det borta. Killen var snabb på att vara framme med spypåsarna så någon olycka skedde inte. Men jag upplevde inte kräkningarna som jobbiga eftersom illamåendet försvann direkt efter kräkningen (lika snabbt som det kom). Vanlig magsjuka eller illamående är mkt mer besvärligt eftersom man mår illa konstant. Men jag hoppas att jag slipper kräkas denna gång..vore skönt även om det inte var hela världen. :P hehe

• jesslin

krätes förra men inte denna gång men illa mådde jag, fast det har jag gjort sedan v 4 så...

Sofia fröken busan nummer ett, , Emilia 13 juni 08.
Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?