• English rose

vanligt att kräkas under förlossning?

Jag har visserligen fött barn en gång förrut och då slapp jag kräkas under förlossningen, men inför den här gången är jag lika nojig igen. Jag har total kräkfobi. Vet att man kan kräkas när barnet passerar en viss punkt på väg ut, men har också hört skräckisar om kvinnor som kaskadkräkts hela förlossningen igenom.

Många som sluppit?

• Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?
  • Casper2004

jag kräktes under öppningskedet när min son föddes!antar att det var av smärtan!

• milla2

kräktes inte
    nån av gångerna

• Anna 27

suck.. "kräkfobi".. Själv är man ett kräkisprofs!! Spytt flera gånger per dag i 10 veckor nu så att kräkas på förlossningen är väl inget.

• Avelyn

Jag kräktes inte när jag födde mina första två barn ( första född vaginalt andra med akutsnitt när jag var öppen 10 cm ). På tredje förlossningen kräktes jag efteråt pga att jag inte tålde smärtlindringen efter snittet. Jag har också kräkfobi. Det var jättehemskt Men överlevde gjorde jag. Och nej fobin blev ej botad av det..

• b   O   m

halloj!

Kräktes inte med nr 1 men med nr 2... usch de är inge vidare...men de känns som de minsta problemen just då... man kräks väl oftas utav smärtan...
    Önskar dig lycka till!!!!

• Trekidz

Mådde lite illa vid några tillfälle,men kräktes ej,ingen smärtlindring...

*Elias-min älsklingsräka*
  • myliten

Jag hör nog till de där man kan berätta skräckisar om när det gäller frekvensen och intensiteten på kräkandet (många timmar). Tydligen stod barnet vid spinaeknölarna LÄNGE ... Anledningen till att jag svarar i tråden är INTE att skrämma upp dig mer utan att skriva att jag TROTS detta INTE tyckte att det var speciellt dramatisk eller obehagligt, det bara var så... Och det är ju knappast så att jag gillar att kräkas annars

Viktigare för dig TS är kanske att jag har frågat flera BM efteråt om hur vanligt/ovanligt det är, och de säger unisont att det är OVANLIGT att man spyr mycket!

• Sensi

Stämmer det att man kräks mindre om man försöker hålla sig upprätt? Min BM sa att de som kräks oftast ligger ner när barnet passerar de där knölarna.
    Jag har extrem kräkfobi och vill inte råka ut för att barnet står still vid värsta punkten och man både spyr och skiter diarré som om man vore magsjuk.

Känns det som magsjuka? eller kommer det plötsligt och försvinner lika fort?

• Folkracetjej

kräktes 2 ggr just när hon passerade något ställe

• Jarnis

Jag kräktes inget under förlossningarna (2 barn). Däremot var det första tecknet på att förlossningen skulle starta med tvåan att jag började kräkas. Jag fortsatte med det tills vi hade kommit in till förlossningen och värkarbetet kommit igång ordentligt. Sedan gick det bara över.

Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?