• English rose

vanligt att kräkas under förlossning?

Jag har visserligen fött barn en gång förrut och då slapp jag kräkas under förlossningen, men inför den här gången är jag lika nojig igen. Jag har total kräkfobi. Vet att man kan kräkas när barnet passerar en viss punkt på väg ut, men har också hört skräckisar om kvinnor som kaskadkräkts hela förlossningen igenom.

Många som sluppit?

• Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?
  • mona83

Kräktes med bägge mina barn under förlossningen vid en viss tidpunkt. Antar att jag kommer göra det igen om jag skuklle blir gravid igen nån gång.

• Helnea

När mina öppningvärkar kommit igång ordentligt så fick jag både diareé och kräktes. Var fortfarande hemma då. Men herregud så skönt det var för att trycket minskade enormt. Skönt att veta att tarmen var tömd också... för det var jag mer nervös för... att bajsa på mig under krystandet.

• 242

kräktes i 2omgångar, pga smärtan när hon sjönk ner det sista och för att ja jävlades me att försöka äta macka å fruktdrickor mellan värkarna fär att ja va hungrig!

• Helnea

*haha* Jag hade tryckt i mig en pizza tidigare på kvällen. Hur sjutton lyckades jag med det förresten? Inte konstigt att jag fick spy.

• mamma18

jag kräktes när jag födde min son.. .. men detta var pga lustgasen!!ha det!

• glad i livet

Mådde varken illa eller kräktes under min förlossning!

• helenajoanna

oj oj, jo jag kräktes också, flera gånger. Dels redan precis när vi kom in på BB. Satt på toa och fick kräkas i handfatet med sambon inne på toan med mig mmm....

Sen kräktes jag flera gånger och så fort jag hade druckit nyponsoppan och milkshake osv. En gång bara kom det så jag fick kräkas på golvet och bad undersköterskan så jättemycket om ursäkt. Skämdes jättemycket men hon bara log och torkade vänligt.

Har också värsta kräksnojjan, men konstigt nog var det inte så hemskt, man hade liksom lite annat och fokusera på med värkarna!

Mycket ska man stå ut med!

• Leather Cravat

Jag kräktes två gånger, men det konstiga var att jag inte alls brydde mig om det FAST jag har en väldigt hemsk spyfobi. =)

• SunnyBunny

Jag mådde varken illa ellr kräktes..

Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?