• English rose

vanligt att kräkas under förlossning?

Jag har visserligen fött barn en gång förrut och då slapp jag kräkas under förlossningen, men inför den här gången är jag lika nojig igen. Jag har total kräkfobi. Vet att man kan kräkas när barnet passerar en viss punkt på väg ut, men har också hört skräckisar om kvinnor som kaskadkräkts hela förlossningen igenom.

Många som sluppit?

• Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?
  • myliten

Sensei - vet inte svaret på din fråga men jag kan lägga till att jag stod upp mest hela tiden och i mitt fall hjälpte det inte, tyvärr.

• Sensi
    myliten skrev 2008-06-03 10:22:27 följande:
    Sensei - vet inte svaret på din fråga men jag kan lägga till att jag stod upp mest hela tiden och i mitt fall hjälpte det inte, tyvärr.
    Buhuu.. Mådde du mkt illa under din graviditet då?
    Jag tänkte om det hade något med det att göra kanske?
  • myliten

Sensei: japp, mådde illa och kräktes från v.4 till v.23. Och har lätt för att må illa annars också (åksjuk, hungrig, som biverkan av p-piller...).

• Frezalo

Kräktes när jag födde nr 3. Inte med de två äldsta.

De som klagar på andra, är de som inte vågar leva som de egentligen vill.
  • AnniPanni

Jag har fött tre barn o inte kräkts under förlossningarna. Jag har iof inte graviditetsillamående heller (klart att jag mår illa men kräks inte då heller). Har haft tre rätt så olika förlossningar, en långdragen igångsättning, en spontan rätt så snabb och en raket förlossning.

• Mimmi82

varken kräktes eller mådde illa.. får se hur de blir denna gång då. har BF 16/6

• guldplutt

jag hr också lite kräkfobi. fick panik inför lustgasen för att jag var övertygad om att jag skulle bli yr och må illa av den. födde därför helt utan smärtlindring, ngt annat hann jag inte få. men kräkas slapp jag iaf!

har dock hört att det är ganska så vanligt att man kräks, särskilt när barnet står och trycker på en viss punkt, som tom kallas för "kräknerven" ibland...

• Maria 79

Brukar inte vara så många som kräks, inte vad jag sett iaf. Och de få som gjort det har inte gjort det "jättemycket". (Jobbar som usk på en förlossning)

• miss ocean

själv kräktes jag mellan de intensiva värkarna i ca 20 tim. men min barnmorska sa att det var väldigt ovanligt att man gjorde det. å det är nog inget du behöver vara orolig för. sedan jag fick epiduralen så gick smärtan över och därmed försvann kräkningarna,,,skönt !

Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?