• English rose

vanligt att kräkas under förlossning?

Jag har visserligen fött barn en gång förrut och då slapp jag kräkas under förlossningen, men inför den här gången är jag lika nojig igen. Jag har total kräkfobi. Vet att man kan kräkas när barnet passerar en viss punkt på väg ut, men har också hört skräckisar om kvinnor som kaskadkräkts hela förlossningen igenom.

Många som sluppit?

• Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?
  • jesslin

Kräktes inne på toa några timmar innan lillan kom, hon tryckte på så. Maken tog hand om det, han kunde bett personalen stackaren.

Lilltjejen Sofia fröken busan nummer ett, mintjejen v 38
  • TheMilky

Jag kräktes som en räv precis när jag kom in i den aktiva fasen. Sen var det lugnt tills tösen passerade spinae, då kom det en spya igen. Till mig sa dom att det är kroppens sätt att hantera smärtan, just det här med att vissa kräks. Men det är ingen fara ska du se, jag kunde inte bry mig mindre om att när jag spydde så sprutade svett och tårar och så kissade jag på mig i samma veva. Jag var upptagen med annat

• Snuppsanne

jag spydde efter den förste flickan var ute och det var moderkakans tur. men jag tyckte det var skönt o få spy lite! smärtan blev helt annorlunda tykte jag... svårt att förklara :P

• Lussekatten87

jag kräktes några ggr när han passerade spinae-en nerv vid bäckenet,men det är övergående.

~.::* Älskade lilla Gabriel 080109 *::.~
  • NeaVida

Jag kräktes tydligen. Berättade min man för mig för någon vecka sedan (dottern är nu två år). Jag har kräkts väääldigt få gånger under mitt (vuxna) liv och kan väl sälla mig till de med kräkfobi. Så vad vill jag ha sagt? Att jag minns inte ens att jag spydde - så oviktigt var det!

• minimou

Jag började må jätteilla helt plötsligt , spydde en massa och sen var det borta. Tror det var när bebisen passerade spinae.

♥ (¯`°?.¸ ♥Cecilia 080121♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?