• English rose

vanligt att kräkas under förlossning?

Jag har visserligen fött barn en gång förrut och då slapp jag kräkas under förlossningen, men inför den här gången är jag lika nojig igen. Jag har total kräkfobi. Vet att man kan kräkas när barnet passerar en viss punkt på väg ut, men har också hört skräckisar om kvinnor som kaskadkräkts hela förlossningen igenom.

Många som sluppit?

• Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?
  • BetongMorsa

kräktes me första när hon passera spinae-taggarna men inte me andra

• lia76

Jag kräktes inte och hoppas slippa denna gång med
    Tänk att vissa oroar sej för att kräkas en massa och andra oroar sej för att bajsa på sej.
    Vilket är värst

Jag skulle sluta oroa mej...
    Skulle man kräkas eller bajsa så är dte inget man kan göra åt det iallafall...
    Kommer det så kommer det helt enkelt

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • BetongMorsa

jag gjorde förmodligen både och så jag e väl värst haha

• Valkyriah

Jag kräkte oavbrutet pga smärtan (hade inga vilopauser mellan värkarna)Blev svårt att andas och hämta andan men det var det som var minst jobbigt just då.

Annars har jag också kräkfobi och är en "sån" som hellre "sväljer" än kräker.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • elision

har också total kräkfobi...ska ha mitt första barn och det ända jag oroar mig för är att jag ska spy under förlossningen...blir helt knäckt

jag prata med min bm idag och hon sa att det är vanligare att man inte spyr och att en del kan känna ett visst illamåeende när den passerar spinnea(hur det nu stavas)

och alla jag känner i stort sett säger att dom aldrig spytt eller ens hört talas om det...två kompisar spydde en gång innan dom fatta hur lustgasen funkade

• Linda25

Jag hade inte hört talas om att man kunde kräkas under förlossningen just när bebis passerar spinnea, bara att man kunde må dåligt av lustgasen.

Så under förlossningen av min son så bad jag sambon att "sänka" lustgasen, då jag helt plötsligt började må gôôrdåligt..... Fort, papperskorg hann jag säga till sambon, som sprang och hämta kräkpåse. Kräktes tre gånger och sen mådde jag bra, tyckte det var skitpinsamt så när bm kom tillbaka så sa jag lite generat att jag hade råkat kräkas. "Vad bra"!!!! svarade hon Då förklarade hon att det var vid ett visst skede man kunde kräkas, så då visste hon att allt löpte på som det skulle!!!

Men gissa om jag var förvånad över hennes svar!

Blev lite långt, men jag tror inte du behöver oroa dig så jättemycket över det. OM du nu skulle kräkas, så kan jag som sagt trösta med att illamåendet är över sen!!!

Lycka till med allt!

♥ Älskar dig Maximilian...puss mamma ♥
  • Maria86

Jag kräktes av överdos av lustgasen=)...men det bryr man sig inte om då, som tur är=)

• Novus

Jag kräktes med första barnet. I deras papperskorg

Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?