• English rose

vanligt att kräkas under förlossning?

Jag har visserligen fött barn en gång förrut och då slapp jag kräkas under förlossningen, men inför den här gången är jag lika nojig igen. Jag har total kräkfobi. Vet att man kan kräkas när barnet passerar en viss punkt på väg ut, men har också hört skräckisar om kvinnor som kaskadkräkts hela förlossningen igenom.

Många som sluppit?

• Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?
  • Lady Morpheus

Jag kräktes varje gång jag fick vätska i mig. Det började redan under öppningsskedet så när jag var öppen nästa fullt fick jag näringsdropp istället så jag skulle sluta kräkas. Tror dock inte det är speciellt vanligt att man spyr så mycket och definitivt inte om man redan fött en gång.

• Blåa Ögon

Jag kräktes när jag födde första barnet, men det var nog mest för jag var livrädd
    När tvåan och trean skulle ut var det kräk-fritt

Älskar mina fina killar Mini, Wino & Wiggz
  • cjn

kräktes 1 gång hemma när jag gick med värkar men inte under förlossningen

• estrell

Jag kräktes under utdrivningsskedet, min mamma gjorde det oxå under båda sina förlossningar, vad jag har hört så är det jättevanligt med både att kräkas och bajsa.

• kiron

jag kräkte men om det berodde på lustgasen el nått annat vet jag ej!
    Jag har oxå kräkfobi!!!!

Mamma till Hugo 070421
  • Leather Cravat

Jag har en väldigt hemsk "spyfobi", och spydde en gång under förlossningen.
    Det konstiga var att just då brydde jag mig inte alls, annars brukar jag bli hysterisk om jag mår illa och/eller spyr!

• Zeelita

Kräktes inte, har med fobi. Jag använde MYCKET lustgas, men blev inte direkt illamående av det heller. Men jag vet inte om det verkligen gör skillnad eller ej, men jag hade på mig åksjuke band runt handlederna under hela grav även förlossningen. De hjälpte mig genom illamåendet i början av grav & kanske hjälpte lite på förlossningen med =)

• lollisen

Måste bara fråga alla med kräkfobi härinne...

Har ni varit inne på sidan www.emetofobi.se ? Rekommenderar sidan annars..

Jag kräktes inte ett enda dugg, mådde inte ens illa...

Bättre att en gång älskat än att ligga runt med alla
  • Islay

Jag kräktes i stort sett under varje värk, till slut var jag helt matt och fick då ryggbedövning och då slutade jag direkt att spy. Tror att det beror på att värkarna för mig kändes som jättestark mensvärk, och har jag mensvärk så kräks jag. Så ryggbedövning - en fantastisk uppfinning....

• velle

kräktes inte med första men med andra när hon passerade spinnae. Det var så totalt odramatiskt och överraskande så jag hann nästan inte fatta. Det enda jag oroade mig för var att jag inte skulle hinna kräkas klart innan nästa värk för det skulle vara så jobbigt att kräkas och ha värk och det skulle innebära att jag inte skulle kunna använda lustgasen som vid det lagen var min enda och trognaste vän i värkarbetet. Men det gick bra och sedan fick jag börja krysta på en gång. Det är så mycket som händer när man föder barn så man har inte tid att oroa sig när man väl är där.

Svar på tråden vanligt att kräkas under förlossning?