• Marko

Pappor ang. amning

Detta är ju ett fruktansvärt omtalat och omtyckt samtalsämne bland väldigt många människor INTE MINST här på familjeliv där det ibland kan gå rätt hett till märker jag.

Min fru har varit ganska så engagerad i någon av trådarna här och jag har ivrigt fått lyssna på hennes egna åsikter ang detta amningsfenomen!

Jag vänder mig nu till HERRARNA i familjen!!
    Vi är redan hyffsat "nedsatta" som rollpersoner i våra SMÅ barns liv. Vi gör inte så mycket mer än byter blöja, flaskmatar, leker etc med våra små.
    Medans mamman har en betydligt större roll, där hon dels från början fått stå för 9 månaders bärande och vaggande för att senare behöva amma och fortsätta vara den fysiskt närvarande föräldern, för barnets trygghets skull.

Men seriöst! Skulle ni pappor vilja se att era fruar/tjejer/käringar/flickvänner går o ammar eran 4-5-6 åriga dotter/son???

Följdfrågor och annat är givetvis välkommet.

• Svar på tråden Pappor ang. amning
  • Marko

The Attack Of The 50ft Mothers!!!!!

Antar att du inte fick svar på din fråga....??

siamusen skrev 2008-02-23 00:14:11 följande:
    Jag startade en trad en gang i tiden om pappors syn pa kejsarsnitt. Samma resultat som hâr, en eller 2 pappor som svarade, resten var mammorna.
  • pajas01

frågade precis min sambo om frågan om ammning..(han har nämligen ännu ine insett att de faktiskt e ganska kul/trevligt/roligt. med fatmiljeliv.) men ialla fall han svar va att han skulle inte kunna se mig som mamma till vårat barn amma så länga. Och skulle börja ifrågasätta de efter 1,5år om jag nu ammade så länge..och skulle nog redan vid ett års ålder ifrågasätta de..

jag delar min åsikt med min sambo.. tycker inte att de är speciellt trevligt med amning i den åldern..

• mollo

marko:

haha. ja, han ligger och sover. och jag råkade bli fast på fl
    Har tjatat på honom att han ska skaffa sig en sida här på fl. men han "orkar" inte.
    är iaf helt säker på att han har samma åsikt som dig (och mig) då vi pratat om detta innan.
    han tycker bara att det är helt sjukt och höjer ögonbrynen varje gång de kommer upp. han säger även att det skulle vara fruktansvärt pinsamt om jag skulle amma min (till å med) 2(!)-7 åring.
    men han tar det mer som ett skämt när folk säger att dom ammar så länge

• siamusen
    Marko skrev 2008-02-23 00:15:25 följande:
    The Attack Of The 50ft Mothers!!!!!Antar att du inte fick svar på din fråga....??
    De 2 som svarade brydde sig inte sa mycket om jag minns râtt. De ville det frugan ville.
  • Marlene

Så du tycker inte att nån annan har svarat med normal ton då?

Marko skrev 2008-02-22 23:29:30 följande:
    ok...Roligt att någon svarar med NORMAl ton **överlycklig**Jag respekterar att du tycker så. Passar det DIG och DITT barn så är det mer än gott....Men alla ska få ha sina åsikter utan att panik bryter ut!Bra svar dessutom! Tack
  • Marlene

Ett tips om man vill ha en tråd bara för pappor är ju att lägga den under pappagruppen rubriken

• Marko

Ja men det är ju det är! Ett skämt!
    Herrejesus!
    Jag tänker mig min lille Noah om 5 år...Kommer från hockeyskolan!
    Papppaaaaaaaaaaaaaaa jag är så jääääääääädra hungrig! Jaa mamma e i köket!!
    Älskling strippar du lite så nonno får sig lite i magen!

Herregud

mollo skrev 2008-02-23 00:18:09 följande:
    marko:haha. ja, han ligger och sover. och jag råkade bli fast på flHar tjatat på honom att han ska skaffa sig en sida här på fl. men han "orkar" inte.är iaf helt säker på att han har samma åsikt som dig (och mig) då vi pratat om detta innan.han tycker bara att det är helt sjukt och höjer ögonbrynen varje gång de kommer upp. han säger även att det skulle vara fruktansvärt pinsamt om jag skulle amma min (till å med) 2(!)-7 åring.men han tar det mer som ett skämt när folk säger att dom ammar så länge
  • mollo

marko:

ja, jag tyckte det var dags att sluta amma när våran max var 6 månader. han känndes så stor då

• Marko

Men du har ju absolut inte svarat på min fråga!

Varför går du ens in och debatterar på en tråd som heter PAPPOR ang amning??
    Det står ju klart och tydligt i ingressen ur vilken klientel jag vill ha svar ifrån?

Du behöver inte komma med massa motfrågor och kaxigheter här nu..
    Öppna en tråd om barn och yoghurt ist. och njut av livet

Kram

Marlene skrev 2008-02-23 00:20:09 följande:
    Så du tycker inte att nån annan har svarat med normal ton då?
  • pajas01

min sambo frågade precs VARFÖR ska/vill man amma så länge?!? närhet finns ju fler sätt att få på och mat finns de ju faktiskt gott om och bra mat e de också..

Svar på tråden Pappor ang. amning