• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Pyro pyret

Sötfrö:
    Självklart...VÄLKOMMEN
    Hälsningar Pyro Pyret

• sötfrö

Pyro Pyret:
    Tack så mycket

Är det någon annan här som tar progesteron?

• Pyro pyret

Inte jag i alla fall. Skall börja på pergokur nr. 2 när min nästa mens kommer. Progesteron... det är hormonsprutor eller?

• Pyro pyret

Nej det är puregon jag tänker på.... Äter du bara progesteron eller har du ätit nått innan för att få äl?

• sötfrö

Nej, inget som ger ÄL än så länge. Har ätit Gestapuran (gulkroppshormon) för att få mens över huvudtaget och nu har jag fått progesteron istället. Det är också gulkroppshormon men det kan "bygga på" slemhinnan eftersom min är väldigt skör.

Hur fungerar Pergo då? Hoppas mensen kommer snart så du kan börja med den!!!

• Pyro pyret

sötfrö:
    pergo är tabletter för att stimulera äl:ningen. Har typ ingen mens (hade ingen på 9 månader innan)och inte heller äl så de ville pröva och se hur jag reagera på pergo. Det brukar vara negativt för slemhinna att äta dessa men för mig blev den tjockare(5mm i lördags). Tyvärr så växte inte mina äggblåser till sig så nu blir det dubbel dos så fort jag får något som liknar mens.
    Har du gjort en utredning?

• sötfrö

Pyro Pyret:
    Okej. Ja det känns ju ganska hopplöst när man inte ens har någon mens! Vad bra att den inte var negativ på din slemhinna i alla fall

Vi har hållt på med utredningen ett par månader nu. Jag har spolat äggledarna med kontrastvätska bland annat. Jag har "stopp" i den ena äggledaren och den andra var inte heller så bra.

Får du springa ofta hos läkaren nu när du äter Pergo? Man måste hålla koll på hur många ägg det blir och så va?

• Pyro pyret

sötfrö:
    Jag förstår hur du känner dig...jag hade ju ingen mens på 9 månader och det var jätte deppigt. Är glad att jag får någon form av mens dvs. en halvdags blödning är okej för att få börja med mina pergosar. Kan du göra någon operation för att förbättra äggledarna?? Vad har läkarna sagt om era chanser att bli gravida och på vilket sätt?

Läkarna säger att jag är där oftare än andra. När jag äter pergo så kollar de mellan mens och att jag börjar med tabletterna, sen igen efter de 5 dagarna som jag ätit tabletterna, och sen igen 3 dagar senare för att se hur mina äggblåser utvecklas. Eftersom det var så små så behöver jag inte gå dit innan nästa mens igen men annars så skulle jag gått dit igen efter äl och gjort vul och blodprov. Så det blir en del.
    Blir det för många ägg dvs, mer än 2 får man "sexförbud" pga. riskerna med att födda mer än ett barn. Själv hoppas jag på 2 när det blir min tur att äl:sa.

• bluebride

jag tog blodprov idag för att veta ja eller nej säkert annars har jag legat och ta det lugnt efter mat och bakelse, man måste ju fira lite när man fyller

Längtar efter barn!