2008
Får jag vara med här?
Får jag vara med här?
Pyro Pyret:
Tack så mycket
Är det någon annan här som tar progesteron?
Nej, inget som ger ÄL än så länge. Har ätit Gestapuran (gulkroppshormon) för att få mens över huvudtaget och nu har jag fått progesteron istället. Det är också gulkroppshormon men det kan "bygga på" slemhinnan eftersom min är väldigt skör.
Hur fungerar Pergo då? Hoppas mensen kommer snart så du kan börja med den!!!
Pyro Pyret:
Okej. Ja det känns ju ganska hopplöst när man inte ens har någon mens! Vad bra att den inte var negativ på din slemhinna i alla fall
Vi har hållt på med utredningen ett par månader nu. Jag har spolat äggledarna med kontrastvätska bland annat. Jag har "stopp" i den ena äggledaren och den andra var inte heller så bra.
Får du springa ofta hos läkaren nu när du äter Pergo? Man måste hålla koll på hur många ägg det blir och så va?
Wilma00:
Tack så mycket
Pyro Pyret:
Vad skönt att det inte måste vara "en räjäl" mens för att du ska få börja. Då räcker det ju bara med lite "stänk" och det är OK att börja. Måste kännas skönt att få börja med den medicinen. Då kan man verkligen känna att man gör allt man kan för att få barn. Lät konstigt, men jag tror du fattar vad jag menar
Anledningen till att jag frågade om hur mycket läkarbesök det blir är för att min gyn nämnde något om den medicinen och förklarade bara som hastigast hur det funkade och då tyckte jag det lät väldigt mycket Men det är det ju helt klart värt!
Läkaren har inte sagt något om att det skulle vara HELT omöjligt för mig att bli Gravid själv. (Men chansen är ju inte gigantisk direkt)
Någon operation blir det nog inte- Vi har dom här månaderna på oss att försöka på naturlig väg, sedan blir det snack om provrörs, för att som han sa "hoppa över" äggledarna och placera in ett ägg direkt. Det är planen så att säga
Håller tummarna för att du ska få en liten blödning snart
Nork:
Tack tack
Nikithea:
Vet inte vad alla förkortningar osv. står för så jag vet inte hur jag ska göra hihi
Pyro Pyret:
Vi har fram tills typ juni på oss, sedan ska jag till läkaren igen och då kommer vi nog ställas i kö för provrörs. Då kommer jag troligtvis få Pergo för att dom ska kunna plocka ut några ägg, för jag har typ ingen ägglossning. Äggen är för små för att det ska kunna bli det. Men senast jag var där, i början på februari, så såg han ett ägg som kunde bli ÄL den månaden Så då tyckte han att vi skulle köra på som vanligt tills juni i fall att jag får en ägglossning till.
Men mina "problem" ser ut som så att jag har dålig passage i äggledarna (den ena finns det ingen alls i), ingen "naturlig" mens, näst intill obefintlig ägglossning och dessutom har jag en väldigt skör slemhinna vilket gör att jag troligtvis kommer ha lätt för att få missfall om jag mot förmodan skulle bli gravid.
Herregud vilka problem egentligen, haha Nu när jag ser allt skrivet såhär så fattar jag knappt att man orkar kämpa när det ser så mörkt ut! Det är rätt häftigt egentligen vilken stark drift det är att vilja ha barn
´
Nog om mig nu! Hur länge har ni försökt då? Vet dom varför du inte hade mens osv?
Wilma 00
Visste inte att munsur kunde bero på sådant! Då får vi hålla tummarna
Hej hej Hoppas alla har haft det bra i påsk
Själv har jag vilat och tagit sköna promenader. Har lyckats klämma in ett krogbesök och lite fest också. Det var välbehövligt mitt upp i all förtvivlan
Ser jättemycket fram emot helgen, då jag och sambon ska åka bort. Våra kompisar ska döpa sin son. (Känner ni också igen det där att alla omkring en blir gravid hela tiden? )
Efter dopet ska vi ta in på hotell i Norrköping och bara rå om varandra!
Wilma00
VAd jobbigt för dig
Skönt att du verkar må ok nu i alla fall.
Pyro Pyret:
Ja, det måste man verkligen göra, speciellt när man är deppig för att man aldrig blir gravid
Nork:
Tackar tackar Då kanske du kan rekommendera någon mysig restaurang där då?
82Viola:
Det ska bli jättemysigt att åka dit! Har sett fram emot det i några veckor nu, hihi!
Hur ser din "skaffa barn-historia" ut?
Shit vad jag missbrukar smileys! Ska skärpa mig, jag lovar, hihi!