• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Marre26

Hej!

Jag hänger gärna med i din trådGlad

Hoppas det här är vårt år!!

Beklagar för missfalletLedsen
    Kram Marie

~~Barn är inget man skaffar, det är nåt man får, världens finaste gåva på jorden~~
  • Billan n

vill oxå va mä, blev gravid på 2:a ivf men blev missfall.Är på gång med 3:e försöket nu......Undrar hur stora chanserna är att vi någonsin kommer lckas igen, känns hopplöst ibland Ledsen

Äntligen på G igen
  • oxle bo

marre26: hej,hur länge har du försökt bli gravid?

Billan n: beklager MF.håller tummarna för dig, när ska du försöka igen?

själv åt jag hormoner för o bli gravid..jag behöver hjälp med ÄL. ska träffa en docktor nu i jan o börja försöka igen.

• Nork

hej
    jag hänger gärna med. vi har försökt sen mars/april. jag vet att det kanske inte är så länge, men det känns så hopplöst just nu. fick idag reda på att min syrra ska ha sin andra. båda gångerna har hon blivit gravid på 2:a fösöket. så jag ska nu höra av mig, vart man nu ringer, och kolla om dom kan ta lite tester och se om vi kanske behöver lite hjälp på traven.

• oxle bo

hej.
    förstår att det känns länge,men vill ju så gärna ha en lite i magge.
    ring till gyn. men överdriv säga att ni har försökt längre. oftast vill dom inte hjälpa förens man har försökt i 2 år.

har du regelbunden mens? med ÄL?
    förstår hur du känner.det känns lite tungt när alla går o blir gravida.samtidigt som man är glad för deras skull.

Nork skrev 2008-01-01 19:16:24 följande:
    hejjag hänger gärna med. vi har försökt sen mars/april. jag vet att det kanske inte är så länge, men det känns så hopplöst just nu. fick idag reda på att min syrra ska ha sin andra. båda gångerna har hon blivit gravid på 2:a fösöket. så jag ska nu höra av mig, vart man nu ringer, och kolla om dom kan ta lite tester och se om vi kanske behöver lite hjälp på traven.
  • Nork

det är hyffsat regelbundet. Ligger på 30-32 dagar. har gjort ÄL tester ett par månader och jag får aldrig jätte starka streck, men har ökningar. sen är det ju många som säger att testerna inte visar helt 100 alltid. men jag ska ringa till gyn efter 13-helgen.

jo, man vill bli glad. men denna gången blev jag bara ledsen. jag har alltid varit jätte barnkär och velat ha barn sen jag var 20. syrran har inte alls samma "behov". och denna gången var hon inte ens säker på att dom skulle skaffa en till och ändå går det så lätt. livet är så orättvist ibland (ber om ursäkt, men idag är jag så bitter) och jag SKÄMS för att jag inte kan glädjas med henne till 100%

• oxle bo

ok,men glöm inte o överdriva lite.annars kommer dom bara be er återkomma.
    men vad köper du för test,så länge man inte köper biligt skräp så kan du nog lita på dom.

du behöver inte skämmas.det är fult normalt o känna så i vårn situation..jag käer likadant.

själv ska jag träffa en docktor den 21 jan, på återbesök o kolla så att allt är bra.så jag kan börja försöka igen.själv behöver jag hjälp med ÄL.jag har JÄTTE oregelbunden mens.

Nork skrev 2008-01-01 19:35:41 följande:
    det är hyffsat regelbundet. Ligger på 30-32 dagar. har gjort ÄL tester ett par månader och jag får aldrig jätte starka streck, men har ökningar. sen är det ju många som säger att testerna inte visar helt 100 alltid. men jag ska ringa till gyn efter 13-helgen. jo, man vill bli glad. men denna gången blev jag bara ledsen. jag har alltid varit jätte barnkär och velat ha barn sen jag var 20. syrran har inte alls samma "behov". och denna gången var hon inte ens säker på att dom skulle skaffa en till och ändå går det så lätt. livet är så orättvist ibland (ber om ursäkt, men idag är jag så bitter) och jag SKÄMS för att jag inte kan glädjas med henne till 100%
  • Nork

Tack för ditt stöd!!!

Lycka till hos läkaren i jan. Känns det jobbigt? Har ni kollat både dig och killen? Om jag fattde rätt så har ni kämpat ett tag...

Läste om ditt MF, beklagar verkligen!

• Tea80

Hej på er!

Vad härligt med denna tråd och fler i samma situation!!

Känner precis igen mig i så många känslor som återges i denna tråd... Att hoppas och bli besviken. Att glädjas med gravida vänner och släktingar men ändå känna avund. Känns skönt med andra att bolla dessa tankar med!

Jag och min sambo har längtat efter barn i många men pga sviter från många års sjukdom har jag fortfarande inte fått igång ÄL... Känns som det är miiiiil till en graviditet.:(

Status nu är iaf att jag efter år av östrogenbehandlingar ÄNTLIGEN har fått veta att kroppen är redo för "riktig" behandling, tjihoo! Började min första pergokur i decemer och imorgon är det dax för blodprov för att kolla om det blev någon ÄL. Vågar varken tro eller hoppas men det är klart svårt att låta bli.

Kraam till er allihop!

• Nikithea

Hej. Kul med en tråd som man kan haka på. Vi har försökt i ca två år, men nu ska vi bli kallade på fertilitetsundersökning i jan eller feb. Fick allvarliga komplikationer efter en blindtarmsoperation för 10 år sedan och då sa de att det kunde påverka graviditet i framtiden, så det känns som man vil veta om det är därför det inte händer något eller vad det är för fel.

Har 14 syskonbarn (på 5 systrar) och ytterligare en på väg, och även om man är jätteglad för deras skull så känns det...

Men det behöver de inte veta, det kan vi beklaga oss om för varandra här på tråden;)

Svar på tråden 2008