• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Wilma00

Finns bara kortison i så fall... Det håller jag på med nu. Annars är jag ganska frisk iaf. slipper iaf kräksjukan. man har ju hört folk som blivit bra.. uääääää Vill nog inte iaf. Väntar till klimakteriet tror jag. Maken får stå ut hihi... Efter 3 månader om man vill göra uppehåll kan man ju bli gravid... Men det känns så snopet att förlora en massa försök nu.. svamlar lite... Vill ju slippa mensen i sånna fall.

• oxle bo

förstår om du inte vill göra den behandligen nu,hur lång tid tar den? så om du ska göra den behandliheg så måste du lägga bebisvärkstan åt sidan,förstår om det känns jobbigt..
    man vill ju så gärna bli gravid,då vill man ju inte ta en paus.

Wilma00 skrev 2008-01-07 13:42:38 följande:
    Finns bara kortison i så fall... Det håller jag på med nu. Annars är jag ganska frisk iaf. slipper iaf kräksjukan. man har ju hört folk som blivit bra.. uääääää Vill nog inte iaf. Väntar till klimakteriet tror jag. Maken får stå ut hihi... Efter 3 månader om man vill göra uppehåll kan man ju bli gravid... Men det känns så snopet att förlora en massa försök nu.. svamlar lite... Vill ju slippa mensen i sånna fall.
  • oxle bo

nä du ska inte känna dig löjlig..
    innan jag blev gravid så kände jag att jag hade dom största problmemen i värden,det är ju så man känner.

som tur är har jag dom bästa jobbakompisarna i världen,dom vet hela min historia.att jag har försökt länge,å jag fick alltid semester när jag hade Äl.. kramar

8Viola2 skrev 2008-01-07 13:41:45 följande:
    oxle bo skrev 2008-01-07 13:09:22 följande:
    Det är mer än förståeligt att du vill skippa den biten.När jag läser vad ni går igenom känner jag mig lite löjlig trots att jag försökt ett bra tag
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-07 14:16:47 följande:
    nä du ska inte känna dig löjlig..innan jag blev gravid så kände jag att jag hade dom största problmemen i värden,det är ju så man känner.som tur är har jag dom bästa jobbakompisarna i världen,dom vet hela min historia.att jag har försökt länge,å jag fick alltid semester när jag hade Äl.. kramar
    Låter ju super att du har förstående människor runt dig och allra bäst på jobbet.
    Vi har inte berättat mer än för ngr vänner och just dessa har haft det svårt att få barn. Det ena paret har visserligen lyckats själva men efter 6år. Hoppas inte att det tar lika lång tid för oss.
    Hur lång tid tog det innan du blev gravid första gången då?
  • oxle bo

jag och ett ex försökte två år utan resultat,då åt jag pregotim,han hade lite slöa simare..
    jag o min nuvarande pojkvän lyckades på andra försöket av pregotim.
    har bara varit gravid en gång med två MF skulle haft tvillingar ena i v7 och sen förlodade vi våren pojke i v20.

8Viola2 skrev 2008-01-07 14:51:22 följande:
    oxle bo skrev 2008-01-07 14:16:47 följande:
    Låter ju super att du har förstående människor runt dig och allra bäst på jobbet.Vi har inte berättat mer än för ngr vänner och just dessa har haft det svårt att få barn. Det ena paret har visserligen lyckats själva men efter 6år. Hoppas inte att det tar lika lång tid för oss.Hur lång tid tog det innan du blev gravid första gången då?
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-07 14:56:37 följande:
    jag och ett ex försökte två år utan resultat,då åt jag pregotim,han hade lite slöa simare..jag o min nuvarande pojkvän lyckades på andra försöket av pregotim.har bara varit gravid en gång med två MF skulle haft tvillingar ena i v7 och sen förlodade vi våren pojke i v20.
    Usch så hemskt!
    Ja det sägs ju att man lättare få tvillingar när man är stimulerad med pergo.
    Du kommer nog att vara gravid innan året slut och då ska du banne mig få gå tiden ut.
    Fortsätter du med pergon nu med? Tror du att ni behöver det ändå eftersom ni två lyckades på andra försöket?
  • Wilma00

samma som mig då nästan.. Provrörsmf.. i v4. en bebis. Sen Robin i v 21+4. Fast det var inget mf, vi fick ta bort honom. usch. Han kom dock spontant hemma i sängen blev han till. Vet bara det Kände det.. Maken har slöa spermier och jag hoppas han drar ner på rökningen lite. Men Robin kom ju till kan jag tänka då.. suckar och andra som röker och snusar blir ju gravida.. usch.. å så gjorde man inget fel heller så blir det så här. kram vännen.

jag och ett ex försökte två år utan resultat,då åt jag pregotim,han hade lite slöa simare..jag o min nuvarande pojkvän lyckades på andra försöket av pregotim.har bara varit gravid en gång med två MF skulle haft tvillingar ena i v7 och sen förlodade vi våren pojke i v20.
  • oxle bo

a jag måste äta pregotim efter som jag typ inte har någon mens, den kommer när den käner för det.typ 2 gånger på ett år.

ska på återbesök den 22 å se om kropen har återhämtat sig, då ska jag börgaigen.

8Viola2 skrev 2008-01-07 15:03:14 följande:
    Usch så hemskt! Ja det sägs ju att man lättare få tvillingar när man är stimulerad med pergo.Du kommer nog att vara gravid innan året slut och då ska du banne mig få gå tiden ut.Fortsätter du med pergon nu med? Tror du att ni behöver det ändå eftersom ni två lyckades på andra försöket?
  • oxle bo

urs kom han bara ut av sig själv?
    själv blev jag igång satt,jag var tvungen o krysta ut han.
    vet inte om det var MF,det var ju iget fel på han utan på mig..
    kram

Wilma00 skrev 2008-01-07 15:14:28 följande:
    samma som mig då nästan.. Provrörsmf.. i v4. en bebis. Sen Robin i v 21+4. Fast det var inget mf, vi fick ta bort honom. usch. Han kom dock spontant hemma i sängen blev han till. Vet bara det Kände det.. Maken har slöa spermier och jag hoppas han drar ner på rökningen lite. Men Robin kom ju till kan jag tänka då.. suckar och andra som röker och snusar blir ju gravida.. usch.. å så gjorde man inget fel heller så blir det så här. kram vännen.oxle bo skrev 2008-01-07 14:56:37 följande:
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-01-07 15:14:28 följande:
    samma som mig då nästan.. Provrörsmf.. i v4. en bebis. Sen Robin i v 21+4. Fast det var inget mf, vi fick ta bort honom. usch. Han kom dock spontant hemma i sängen blev han till. Vet bara det Kände det.. Maken har slöa spermier och jag hoppas han drar ner på rökningen lite. Men Robin kom ju till kan jag tänka då.. suckar och andra som röker och snusar blir ju gravida.. usch.. å så gjorde man inget fel heller så blir det så här. kram vännen.oxle bo skrev 2008-01-07 14:56:37 följande:
    Ni har då varit med om del när det gäller att lyckas få en liten.

Risken med slöa simmare tänkte jag ge min partner en chans med massa vitaminer. Han bryr sig ju inte så mkt om att äta nyttigt direkt. Men röker ej dock!
    Finns ju tydligen ökad chans till slöa simmare när mannen är opererad för pungbråck vilket min är som liten.
    Men det finns inga bevis på att så är fallet heller. Varken för våran del eller andra som sökt hjälp för att få barn.
Svar på tråden 2008