strulet ligger på organisationen. vi har haft 3 platschefer som gått in i väggen på 2 år. Nu vill dom inte anställa en ny chef utan vill att vi i personalen bildar en ledningsgrupp och leder företaget. Anldeningen till att dom tidigare inte klarat av det är för att dom kommer från från produktionen och inte är några "ledare". Dom har tagit allt väldigt personligt och inte hunnit inrikta sig på personalen utan vill bara att vi ska prestera mer och mer. Detta har varit ohållbart och dom flesta är nu helt utkörda och har tappat energin.
Tjänsten är "fast jobb". I början kommer det bli varannan helg och senare är tanken att det blir var 3:dje. Jag kommer tjäna mer på 75 här än om jag hade jobbat 75 på mitt nuvarande. Å det är ju alltid positivt. Sen tjänat min sambo bra, så det blir att han får betala lite mer. Men huvudsaken är ju att man mår bra. Pengar är inte allt även om det betyder mycket. Jag kommer också kunna jobba x-tra eller gå in på fler helger om jag behöver mer pengar. Sen iom att det är butiks jobb så kommer man ju ha hyffsade tider även på helgen. Man slutar kl 17 och börjar 10-11 så man kan ju ändå hitta på saker utan att hela helgen "är förstörd".
Jag sa JA till jobbet för 1h sen. Det känns så skönt nu. Har grubblat hela helgen och är helt slut i hjärnan nu. Jag tror att jag kommer få världens bästa chef. Hon lever för att problem som kommer upp löser vi och vi jobbar ihop. Har pratat med folk som har haft henne som chef och alla är supernöjda. Det värsta är väl om man plussa nu!!! Men, men det kanske är pga av allt strul på jobbet som gjort att "kroppen låst sig" eller nåt?
Pyro pyret skrev 2008-01-10 19:57:05 följande:
Nork:Vad beror strulet på, är det organisatoriskt eller personal strul?Vad är det för tjänst, den på 75%? (provanställning, vikariat osv.). Hur jobbar pojkvännen och hur skulle ditt nya schema funka med hans?Är ditt nuvarande jobb något som du kan tänka dig att jobba med för resten av livet, eller är inredning det du vill syssla med eller alternativt för dig framåt mot det du vill jobba med i framtiden?Du har säkert redan övervägt dessa frågor, men om inte kanske de kan vara till din hjälp?!? Visst att fast lön och fasta tider är bra, men jag skulle nog inte jobba kvar om jag inte trodde att strulet på ditt nuvarande jobb endast är ytterst temporärt dvs. under förutsättning att min ekonomin inte gick i botten eller jag skulle få väldigt lite tid att se sambon. Jag gjorde det misstaget vilket var jätte jobbigt för mig när jag var där, och för pojkvännen när jag kom hem och beklagade mig. Allt blev ganska absurt. Stämning var så dålig att 15 extra arbetare slutade och 4 heltidare. När jag slutade blev jag en mycket gladare person men det borde jag gjort tidigare. Men visst beror det på hur man är som människa, så detta råd kanske inte alls passar dig. Hoppas du kommer fram till nått som känns bra för dig. Hälsningar Pyro Pyret