• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Nork

Måste tacka för alla fina tips, råd och stöd jag får här!! Det värmer så! Kram!!!

• 8Viola2
    Nork skrev 2008-01-16 20:17:26 följande:
    idag sa jag upp mig och det chefen (som i vanliga fall sitter 50 mil bort)sa var: NEEEEEJ, du får inte. elelr det klart att du får men vi vill verkligen inte att du göra det. är det inget vi kan göra så att du stannar, du får ställa precis vilka krav du vill, bara du blir kvar!!hmmmm hur gör man nu???? jag själv är så trött att jag orkar inte ta några beslut längre. jag vet varken ut eller in. på ett vis vill jag bort för jag vet inte om jag kan få tillbaka all energi och positiva tänkande som man behöver på sitt jobb. men samtidigt så är det ju en heltid med bra lön som jag lämnar. och lönen kan jag nog höja en aning till i morgon om jag väljer att stanna kvar. det verkar oxå som att säger jag att vi vill ha en platschef så kan vi nog få det i det läget som dom sitter nu. SKÖNT att kunna få ha lite makt för en gång skull. Man saknar inte kon förrän båset är tomt som dom säger....Min "nya" chef ändrade sig igår och bad att jag skulle börja den 18 istället för 1 mars. Jag ska sätta mig och göra en lista nu på mina krav tror jag. oxle bo skrev 2008-01-15 21:38:24 följande:
    Vilken vinnar-sits du hamnade i!
    Jag kan ta ditt gamla jobb om du inte vill vara kvar
    Har butiksvana
    Skojar lite med dig. Du ska självklart ta det som du mår bra av eftersom det inte verkar som att pengarna är problemet.
    Även om du skulle få en högre lön genom att du stannar så ger inte det en garanti på att du kommer må bättre på jobbet eller att det kommer fungera bättre arbetsmässigt.
  • oxle bo

ska snart till jobbet,börjar kl 14.
    idag vet jag att jag ska jobba med en som är extra daltig o kramig, så det kommer nog o bli ett par tårar,
    jag har sminkat mig,så det kanske stoppar mig från o gråta lite

vill att veckan ska gå fort så det kan bli tisdag.
    så jag kan komma igång med bebisvärkstan..

Nork: hur går det? vilket jobb blir det?

kram

• Wilma00

Min raport...
    Det kanske inte är nån äl denna månaden.. Slemhinnan var tjock och fin allaredan på dag 11... Och en gulekropp skymde sikten för ev större äggblåsor.. blähä. Eller så har jag redan haft äl. sa han.. Det var bara några fjuttiga äggblåsor han såg och en tjock slemhinna.. Så nu blir det en lång trist väntan då. buhu. Fast vi myser så klart ändå i helgen.. Synd att det var en gulekropp i vägen.. dumma. kram tjejer.

• Mrs  You

Utslag på äl tester idag plus att vi fått tid för slut summerings samtal den 28/1 så nu är vi göööör nervösa och nyfikna!!!!

• Wilma00

kanske ska jag köpa ältester... hmm bara för att kolla.. nä det orkar jag nog inte.. hmmm...

• Mrs  You
    Wilma00 skrev 2008-01-17 19:26:14 följande:
    kanske ska jag köpa ältester... hmm bara för att kolla.. nä det orkar jag nog inte.. hmmm...
    Köp CB om du ska kolla
  • Wilma00

Det är rätt skönt att strunta i och kolla oxå. CB är bäst... Håller med. Hatar gulekroppar som gör ont. kram.
    Mrs You skrev 2008-01-17 19:27:13 följande:

Köp CB om du ska kolla
  • Nork

Hur gick det idag? Var det jobbigt?

Idag beslutade jag för att stanna på mitt gamla jobb. vi hade ett jättebra samtal och jag fick fram allt jag ville till honom hur jag ska må bättre och hur gruppen ska funka. så jag har nog förhandlat för alla idag Och det känns bra!
    Det känns som att det kommer bli bra. Så nu kan jag bara sikta framåt och försöka bli positiv på jobbet igen. jag fick en höjning i lönen, nu är inte lönen allt utan huvudsaken är ju att man mår bra. jag kommer få börja gå hos en hälsocoatch och hela gruppen ska få stöd. Men vad jobbigt det är när man håller på att velar!! Men nu ger jag företaget en chans till. Fixar dom inte allt strul under den tiden så drar jag snabbare än tåget!
    Kram

oxle bo skrev 2008-01-17 12:39:11 följande:
    ska snart till jobbet,börjar kl 14.idag vet jag att jag ska jobba med en som är extra daltig o kramig, så det kommer nog o bli ett par tårar,jag har sminkat mig,så det kanske stoppar mig från o gråta lite vill att veckan ska gå fort så det kan bli tisdag.så jag kan komma igång med bebisvärkstan..Nork: hur går det? vilket jobb blir det?kram
  • Nork

ursäkta min okunskap, men vad menas med gulekropp. eller är det något jag missat

Wilma00 skrev 2008-01-17 15:38:38 följande:
    Min raport... Det kanske inte är nån äl denna månaden.. Slemhinnan var tjock och fin allaredan på dag 11... Och en gulekropp skymde sikten för ev större äggblåsor.. blähä. Eller så har jag redan haft äl. sa han.. Det var bara några fjuttiga äggblåsor han såg och en tjock slemhinna.. Så nu blir det en lång trist väntan då. buhu. Fast vi myser så klart ändå i helgen.. Synd att det var en gulekropp i vägen.. dumma. kram tjejer.