Nork skrev 2008-01-16 20:17:26 följande:
idag sa jag upp mig och det chefen (som i vanliga fall sitter 50 mil bort)sa var: NEEEEEJ, du får inte. elelr det klart att du får men vi vill verkligen inte att du göra det. är det inget vi kan göra så att du stannar, du får ställa precis vilka krav du vill, bara du blir kvar!!hmmmm hur gör man nu???? jag själv är så trött att jag orkar inte ta några beslut längre. jag vet varken ut eller in. på ett vis vill jag bort för jag vet inte om jag kan få tillbaka all energi och positiva tänkande som man behöver på sitt jobb. men samtidigt så är det ju en heltid med bra lön som jag lämnar. och lönen kan jag nog höja en aning till i morgon om jag väljer att stanna kvar. det verkar oxå som att säger jag att vi vill ha en platschef så kan vi nog få det i det läget som dom sitter nu. SKÖNT att kunna få ha lite makt för en gång skull. Man saknar inte kon förrän båset är tomt som dom säger....Min "nya" chef ändrade sig igår och bad att jag skulle börja den 18 istället för 1 mars. Jag ska sätta mig och göra en lista nu på mina krav tror jag. oxle bo skrev 2008-01-15 21:38:24 följande:
Vilken vinnar-sits du hamnade i!
Jag kan ta ditt gamla jobb om du inte vill vara kvar
Har butiksvana
Skojar lite med dig. Du ska självklart ta det som du mår bra av eftersom det inte verkar som att pengarna är problemet.
Även om du skulle få en högre lön genom att du stannar så ger inte det en garanti på att du kommer må bättre på jobbet eller att det kommer fungera bättre arbetsmässigt.