• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • oxle bo

nä min sambo har inte testat sig.men vi vet ju att han funkar

mitt ex testade sig, då fick han gå o lämna spermaprov på sjukhuset..

jag håller tummarna för att homeopaten ger resultat

kan du börja den 18(uppsägningstid)

vad kul med ett nytt jobb,jag känner på mig att du kommer få ett + till sommaren

o jag brukar faktiskt ha rätt..

kram

Nork skrev 2008-01-15 20:50:07 följande:
    har ni som är här bett era sambos/män att testa om det är dom "felet" hänger på?vart får dom gå isåfall för å testa sig?
  • oxle bo

mitt ex hade lite slöa simmare. han fick äta någon medicin i en månad.kommer inte ihåg vad det var

sen skulle han lämna ett nyt 3 månader senare..

(vilket han aldrig gjorde,för att det tog slut)

• Wilma00

min man har slöa simmare.. + att han röker. men rökare har ju fått barn innan.. suck... å så fick vi ju Robin spontant hemma i sängen.. Så vi vet att det går och det finns simmare ju.. hmmm medicin? Ska jag fråga min gyn om det kanske?

kram.

• Mrs  You

Ja ni 2008 verkar bli ett lovande år...

Jag hoppas snart vårt sperma prov svar kommer,orkar inte sitta på nålar längre.....ska prova att ringa labbet så får vi se om de kan säga något över telefonen kanske...

Iaf hur lång tid det tar min man lämnade det på SU:s labb 2/1 så det är 2 veckor sedan nu....

Sist tog det 3 veckor innan ett kuvert från vår läkare på Frölunda skickade hem ett brev med provsvaret i...

Skulle vara så skönt om man fick en tid då man ska till IVF så kanske man kan ta och släppa detta ett tag....

• Pyro pyret

MRS YOU:

Ring! man måsta typ ligga i om man vill få nått gjort när det är innom landstingsvårdens händer. Vad jag har hört här på FL så är i alla fall jätte korta IVF köer i BGB. Lycka till

• Mrs  You

Japp jag ska ring imån på för middagen och hoppas jag kan få lite svar iaf

känns så jobbigt att behöva ringa och tjata bara...

• Pyro pyret

Mrs You: ja vet vad du menar. Ibland skäms jag sååå över att jag ringer och ringer, men man måste (känner mig sjukt rabiat) och hur sjukt är inte det. Samtidigt har det varit min räddning många gånger. När jag efter att ha trackat personalen på bland annat Karolinska och ser att det leder någon vart så brukar jag tänka på att jag aldrig mer behöva se dessa människor när mitt ärende är över. Det funkar för mig.

• Nork

idag sa jag upp mig och det chefen (som i vanliga fall sitter 50 mil bort)sa var: NEEEEEJ, du får inte. elelr det klart att du får men vi vill verkligen inte att du göra det. är det inget vi kan göra så att du stannar, du får ställa precis vilka krav du vill, bara du blir kvar!!

hmmmm hur gör man nu???? jag själv är så trött att jag orkar inte ta några beslut längre. jag vet varken ut eller in. på ett vis vill jag bort för jag vet inte om jag kan få tillbaka all energi och positiva tänkande som man behöver på sitt jobb. men samtidigt så är det ju en heltid med bra lön som jag lämnar. och lönen kan jag nog höja en aning till i morgon om jag väljer att stanna kvar. det verkar oxå som att säger jag att vi vill ha en platschef så kan vi nog få det i det läget som dom sitter nu. SKÖNT att kunna få ha lite makt för en gång skull. Man saknar inte kon förrän båset är tomt som dom säger....
    Min "nya" chef ändrade sig igår och bad att jag skulle börja den 18 istället för 1 mars. Jag ska sätta mig och göra en lista nu på mina krav tror jag.

oxle bo skrev 2008-01-15 21:38:24 följande:
    kan du börja den 18(uppsägningstid)vad kul med ett nytt jobb,jag känner på mig att du kommer få ett + till sommaren o jag brukar faktiskt ha rätt..kram
  • Nork

jag hoppas hoppas att du har rätt!!!!!!

har det gått bra på jobbet?

oxle bo skrev 2008-01-15 21:38:24 följande:
    jag känner på mig att du kommer få ett + till sommaren o jag brukar faktiskt ha rätt..kram
  • oxle bo

det är klart att jag har rätt

jag har bara träffat typ en 1/3 av personalen,så det kommer o bli massa kramar o så ett tag till..
    på ett set är det skönt o vara tillbaka,men jag skulle ju heldre gå hemma o vara gravid.(hade ju set fram mot det)

om du inte trivs på jobbet nu så tror jag inte att det blir bättre om du skulle stana,fast du får högre lön o så..
    du ska göra det som käns rätt i hjärtat
    kramar

Nork skrev 2008-01-16 20:19:49 följande:
    jag hoppas hoppas att du har rätt!!!!!! har det gått bra på jobbet?oxle bo skrev 2008-01-15 21:38:24 följande: