• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Åttan

Hej!
    Är det ok att man hakar på här?
    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i ett år nu men utan resultat. Sambon vill vänta med ev. utredning tills nästa år men jag vill NU NU NU!! Så jag funderar på att söka mig till mig gyn å se där om dem kan hjälpa mig med att kolla upp mig till att börja med iallafall..

• oxle bo
    Åttan skrev 2008-03-28 12:03:21 följande:
    Hej!Är det ok att man hakar på här?Jag och min sambo har försökt att bli gravida i ett år nu men utan resultat. Sambon vill vänta med ev. utredning tills nästa år men jag vill NU NU NU!! Så jag funderar på att söka mig till mig gyn å se där om dem kan hjälpa mig med att kolla upp mig till att börja med iallafall..
    hej.. klart du får vara med,,
    gör det,gå till gyn. det gjorde jag o efter som jag har PCO så behövde inte gubben göra någon utredning. jag fick pergo.. o det funkade kanon är gravid i v8 nu
  • Åttan

Får börja med att säga Grattis till pyret i magen då...

Upptäckte dem på gyn att du hade PCO?
    Det är väl en början iallafall att kolla upp mig.. om det visar sig att det kanske inte är nå fel på mig så kanske sambon ändra uppfattning å vill söka tidigare!

oxle bo skrev 2008-03-28 12:30:03 följande:
    hej.. klart du får vara med,,gör det,gå till gyn. det gjorde jag o efter som jag har PCO så behövde inte gubben göra någon utredning. jag fick pergo.. o det funkade kanon är gravid i v8 nu
  • Åttan

Ja det har jag, iallafall vad jag tycker.. det senaste halvåret så har mensen kommit på dagen förutom dem 2 senaste månaderna då den först kom 2 dagar för tidigt och nu sist så kom den 3 dagar för sent. Vad det gäller äl så tror jag att även den är regelbunden vad jag kan känna iallafall fast förra månaden så tror jag inte att jag hade någon för jag hade bara lite lite molvärk men inga andra typiska tecken. I somras så bråkade mensen med mig i ca 2 ½ månad iom att jag blödde lite lite bara varje gång.. så att jag klarade mig på trosskydd, ibland kom det bara ett par droppar. Var till gyn då å då trodde man att min kropp bettede sig så för att jag var stressad på jobbet och för att vi höll på att flytta men allt såg bra ut invärtes!

oxle bo skrev 2008-03-28 12:41:25 följande:
    tack..har du regelbunden mens? ÄL?
  • Nikithea

Hej allihop och välkommen jeskan!

Idag var vi till vetrinären och tog bort dereneringsslangarna från Theas hals. Hon var jätteduktig och de sa att det såg bra ut. Fantastiskt hur bra hon återhäntat sig. Hon är redan nästan helt som vanligt, förutom tt hon ser rätt lustig ut med sina blåa och röda bandage runt halsen...
    Ska till de andra hundägarna idag och lämna räkningen. Slutade på 2400 kr efter det som försäkringen täckte. Tur jag inte behöver betala det.

På babyfronten inget nytt. Tror jag har ÄL i helgen, men vi tar det ju fortfarande lugnt. Började ju mitt nya jobb som konsult i tisdags, jätte kul och trevliga människor. Men det är ganska mycket att lära sig och att ha koll på. Ganska många som ska ha barn där, men det är ju mest pappor, så man tänker inte så mycket på det.

Men jag tycker det är dags för goda nyheter igen snart, så nu får ni ta och fixa ett + tjejer!

Ha en trevlig helg. Kram.

• Nork

Välkommen jeskan

Trevlig helg på er. ska ut å käka i morgon, annars blir det nog en ganska lugn helg. var ut een sväng på stan, ville förnya garderoben lite... Men som vanligt när man väl kan köpa så hittar man inget. Blir GALEN!!!!

• Wilma00

Skrev ett långt inlägg... Har haft migrän.. Är ju lite förkyld. Åt raggmunk så jag tror det var av det med + parfymerna på frissan. Sen kom mamma och hämtade mig så vi var och handlade i affärn inte kul med värsta huvudvärken. snyft. Tog min medicin när jag kom hem så fort jag kunde. zomig nässprey ganska skönt så man slipper svälja tabletter. Mådde hysteriskt illa för jag var så hungrig.. Tog ett korvbröd mådde ännu mer illa öhh dummer... mjölet... Sen sov jag sen jag kom hem kl sex. Så nu har jag ont i halsen.. Diaree fick jag med på köpet eller lös i magen typ försökte andas lungt. Var tvungen att duscha om håret så det skulle bli lite bättre. Nästa gång ska jag ta med mina schampoo o balsam till frissan.. Så jag inte får huvudvärk för det. Har varit lite ledsen ikväll. kram tjejer.

• oxle bo

låter som du behöver en kram *kramar om*

Wilma00 skrev 2008-03-28 23:09:59 följande:
    Skrev ett långt inlägg... Har haft migrän.. Är ju lite förkyld. Åt raggmunk så jag tror det var av det med + parfymerna på frissan. Sen kom mamma och hämtade mig så vi var och handlade i affärn inte kul med värsta huvudvärken. snyft. Tog min medicin när jag kom hem så fort jag kunde. zomig nässprey ganska skönt så man slipper svälja tabletter. Mådde hysteriskt illa för jag var så hungrig.. Tog ett korvbröd mådde ännu mer illa öhh dummer... mjölet... Sen sov jag sen jag kom hem kl sex. Så nu har jag ont i halsen.. Diaree fick jag med på köpet eller lös i magen typ försökte andas lungt. Var tvungen att duscha om håret så det skulle bli lite bättre. Nästa gång ska jag ta med mina schampoo o balsam till frissan.. Så jag inte får huvudvärk för det. Har varit lite ledsen ikväll. kram tjejer.
  • Wilma00

ja suck.. Är lite svag.. ledsen ja allt.. har nog lite feber 37.6... ska ta panodil nu och halstablett c-brus.. det värsta är över iaf.. Hulkar inte längre.. buhuu... Vill ha morötter, mamma köpte tänkte köpa, varför köpte jag inte. Täpt i näsan med.. bättre å va sjuk nu än när jag börjar jobba sen på onsdag kram.