Hej. Min påsk var jätte trevlig med middag med familjen och ut med kompisarna som var hemma. Jag har också fått svar som visade att jag klart hade haft ägglossning, samt inga förändringar enl cellprovet. Så nu väntar remiss till UL.
MEN, annandagen var den värsta dagen i mitt liv so far.
Min lilla hund Thea (hon jag har som bild) blev attackerad av en bullmastiff (stor hund) som högg henne i halsen. Vi fick åka till djursjukhuset där de sövde henne och satt in slangar runt halsen som drenerar såren. Helt ofattbart nog så fick hon inga andra skador än de tänderna orsakade, trots att hunden högg henne över halsen och kastade runt henne som en trasa. Vi var dock helt nedblodade både Thea och jag. Nu ligger hon mest och sover, hon får ju massa smärtstillande och antibiotika. Men hon har varit upp och ätit lite samt varit ut på vår inhägnade baksida och kissat. Vår andra hund ligger och tittar på henne och fattar inte riktigt varför hon bara ligger där...
Ägarna till bullmastiffen kom hit och kollade hur det gått och de skulle ringa vetrinären för de kunde ju inte ha denne hund kvar, när den helt oprovocerat gör nåt sådant. Den var t o m fastbunden med läderkoppel som den lyckades slita sönder för att gå till attack. De har även lovat att betala självrisken så jag inte behöver betala nåt själv. Så det känndes skönt att de gör det självmant, att jag inte behöver kräva dem.
Thea mår förhållandesvis bra och hon LEVER! men usch vad jobbigt det var.
kram.