• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Wilma00

Munsår så äl är nog på g snart... hoppas det. Idag har dock inga bruna flytningar så mycket iaf.. skönt. Man blir så trött på dem. Nu vill jag ha vita flytningar. Mina munsår styrs visst av hormonerna. Antingen får jag dom efter äl då jag inte blivit gravid eller så får jag dom vid äl då jag har äl den månaden... ett bra tecken på äl iaf, fast de gör ont.. försöker smörja så fort jag kommer på. kram tjejer.

• Nork

ja, det var värst vad munsår du haft den sista tiden. jag har oxå munsår ibland. det västa som finns verkligen.

men som du säger, denna gången tyder det ju på något bra!!!
    Så kör hårt

Wilma00 skrev 2008-03-19 18:05:25 följande:
    Munsår så äl är nog på g snart... hoppas det. Idag har dock inga bruna flytningar så mycket iaf.. skönt. Man blir så trött på dem. Nu vill jag ha vita flytningar. Mina munsår styrs visst av hormonerna. Antingen får jag dom efter äl då jag inte blivit gravid eller så får jag dom vid äl då jag har äl den månaden... ett bra tecken på äl iaf, fast de gör ont.. försöker smörja så fort jag kommer på. kram tjejer.
  • Wilma00

ja och decemberbarn vill jag ha. hihi. Helst en tjej, fast det kvittar ju vilket kön egentligen. Jag och psykologen pratade om det, hon är född på morsdag och det tyckte hon inte va så skoj när hon var liten. hihi...
    Ett litet påskägg. Vi ska bort på påskafton föresten. Det ska bli skoj. kram.

Nork skrev 2008-03-19 18:11:07 följande:
    ja, det var värst vad munsår du haft den sista tiden. jag har oxå munsår ibland. det västa som finns verkligen.men som du säger, denna gången tyder det ju på något bra!!! Så kör hårt
  • sötfrö

Pyro Pyret:

Vi har fram tills typ juni på oss, sedan ska jag till läkaren igen och då kommer vi nog ställas i kö för provrörs. Då kommer jag troligtvis få Pergo för att dom ska kunna plocka ut några ägg, för jag har typ ingen ägglossning. Äggen är för små för att det ska kunna bli det. Men senast jag var där, i början på februari, så såg han ett ägg som kunde bli ÄL den månaden Så då tyckte han att vi skulle köra på som vanligt tills juni i fall att jag får en ägglossning till.

Men mina "problem" ser ut som så att jag har dålig passage i äggledarna (den ena finns det ingen alls i), ingen "naturlig" mens, näst intill obefintlig ägglossning och dessutom har jag en väldigt skör slemhinna vilket gör att jag troligtvis kommer ha lätt för att få missfall om jag mot förmodan skulle bli gravid.

Herregud vilka problem egentligen, haha Nu när jag ser allt skrivet såhär så fattar jag knappt att man orkar kämpa när det ser så mörkt ut! Det är rätt häftigt egentligen vilken stark drift det är att vilja ha barn ´

Nog om mig nu! Hur länge har ni försökt då? Vet dom varför du inte hade mens osv?

• sötfrö

Wilma 00

Visste inte att munsur kunde bero på sådant! Då får vi hålla tummarna

• Pyro pyret

Sötfrö:
    Okej?jag trodde de skulle ge dig pergo fram till IVF behandlingen skulle börja för att öka på chanserna lite. Men läkarna vet väll vad som är bäst så man får lita på deras expertis. Tycker det låter positivt att du ändå har haft äggblåsor, kanske inte så många men som är tillräckligt stora för att kunna skapa en äl? mer av det.
    Låter som du har haft en massa otur i skaffa barn lotteriet (äggledarna) men som tur är finns det ju IVF som backup plan om de inte vill sig naturligt. Ja, det finns många kämpar här på fl och vi borde alla få en stor klapp på ryggen för det jobb vi lagt ner och den psykiska pressen som vi utstått och ändå orkar kämpa vidare.

Själv är jag bara en skummis. Jag och sambon är uppe i 15:e försöket nu (inte som jag hade planerat det men men). Sambon har supersperma och jag är fysiskt helt frisk. Mina äggledare har bra passage och jag har massor av äggblåsor samt inga hormonrubbningar. Varför jag inte få mens är för att jag har en tunn slemhinna som inte bygger upp, och då finns det inget blod som behöver komma ut heller. Men jag får små mini skvättar då och då. Varför det är så och varför jag heller inte har äl vet inte läkarna. Är väll 1 av dem som är oförklarligt barnlösa dvs. borde bli gravid, men blir det inte, och ingen vet varför. Men min läkare sa att 80% av de som får pergo svara på det i någon dos?så än finns det hopp för att det är rätt väg för mig.

Nu drar jag till västkusten över helgen? men ni får alla ha en TREVLIG PÅSK!!!!

• Wilma00

jopp det kan va hormonstyrt munsår.. Irri är bara förnamnet. Vet att jag fick munsår 10 dar innan mens då var jag inte gravid viste jag bara.. Bästa är ju tecken på äl istället tycker jag. hihi. Så man får leva på hoppet lite längre till mens. kram.

sötfrö skrev 2008-03-19 19:46:22 följande:
    Wilma 00Visste inte att munsur kunde bero på sådant! Då får vi hålla tummarna
  • Wilma00

hej tjejer.. Nu har jga klippt mig. och skaffat en ny mus.. haha.. datamus Den luktar lite illa jag som är lite känslig mot dofter å sånt.. allergisk ju.. Lite brunt idag med.. suckar... Men det går visst ändå att bli gravid.. så jag får räkna fram lite dagar och ha sex snart igen.. Det är ju lite skönare dock att ha sex när dom vita flytningarna kommer...
    Har stora Wilma iknät nu... våran kisse. HOn får knappt rum.
    Nästa vecka ska jag färga håret lite i min egna färg... Å lite slingor till. hihi. kram tjejer.

• Nikithea

Jag skulle också behöva klippa mig...
    Våra katter är osams nu. Den andre, som inte vart utstängd är typ avundsjuk så han går och fräser hela dagarna. Han vill också ut. Det är ju Mars nu, marskatter... Fast de är ju kastrerade bägge två så det skulle inte va till nån nytta ändå .
    Jag drömde inatt att jag fick svar från läkarna. Jag producerade inga röda blodkroppar så det var därför jag inte blev gravid. Ja, om jag inte hade några röda blodkroppar så skulle jag nog inte kunna bli gravid, och inte heller leva... Det är konstigt med drömmar!
    Idag ska vi till mina föräldrar på påskmat. Vi har varit lite pyssliga och dekorerat egna påskägg som de ska få. Det var jättekul, men kladdigt med lim och fjädrar överallt.
    Imorgon ska jag jobba, sen på kvällen ska jag träffa två kompisar som kommer hem och hälsar på. Den ene bor i Göteborg och den andre i Dubai, så det ska bli kul att ses, det blir ju inte så ofta...
    Glad påsk allesammans! kram.

• Nork

Jag har oxå klippt mig i veckan. ska försöka spara ut lite, till en kort page. så nästa gång hoppas jag att den är färdig och så ska jag nog färga lite.

GLAD PÅSK!