• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • 8Viola2
    Nork skrev 2008-03-15 11:49:02 följande:
    Den är jobbig. har ni sökt någon hjälp? jag hoppas verkligen att nästa månad är din!!!
    Nej ingen hjälp.
    Sambon vill att vi ska försöka 2008 iaf.
    Tanken finns men passar inte riktigt in i vardagen heller eftersom vi inte kan komma ifrån jobbet osv.
    Kanske bara ursäkter enligt andra men vi har valt att ge 2008 en chans iaf.
  • Nork

Är ni båda inställda på det hela så är det ju ok. Ibland räcker det ju att man bara byter miljö, tar en resa eller något och inte tänker på det. Min kropp ville ju + a samma månad som vi skulle söka hjälp. så där räckte det med ett hot .

8Viola2 skrev 2008-03-15 11:55:15 följande:
    Nej ingen hjälp.Sambon vill att vi ska försöka 2008 iaf.Tanken finns men passar inte riktigt in i vardagen heller eftersom vi inte kan komma ifrån jobbet osv.Kanske bara ursäkter enligt andra men vi har valt att ge 2008 en chans iaf.
  • Wilma00

nja resa å sånt tror jag inte spelar nån roll om man vill ha bebbe. Det har inget med det å göra tanken eller nått. I så fall skulle jag ha 5 barn nu. Med alla försök som vi fått + på. Vi sökte hjälp och inte blev jag gravid för det. Så det är mest slumpen att man blir gravid just då. Slappna avtanken är en myt. kram.

Nork skrev 2008-03-15 12:01:53 följande:
    Är ni båda inställda på det hela så är det ju ok. Ibland räcker det ju att man bara byter miljö, tar en resa eller något och inte tänker på det. Min kropp ville ju + a samma månad som vi skulle söka hjälp. så där räckte det med ett hot .
  • Wilma00

viola Synd att ni inte kan komma ifrån jobbet. Jag skulle råda i att ta älprov hos doktorn och spermietest.. För lite psykets skull. Ni har ju försökt så länge. Men man får tänka på det hur mycket som helst, det har inte nått med det att göra om man inte kan få barn.
    kram tjejer.

• Nikithea

Hej tjejer!
    Viola, va synd. Men jag håller med Wilma att det kan vara skönt att kolla så det inte är nåt fel. För om det är det så kan det ju ta ganska lång tid inan det blir nåt gjort med alla väntetider på olika koller. Men det bestämmer ni så klart. Jag fick mens idag, och det var ju vad jag ville. Det var så skönt att för en gångs skull inte bli super deppig av att den kom. Ett skönt avbrott från de förhoppningar som blir till besvikelse var eviga månad... En månad till, sen kör vi på igen.
    Fast igår fick jag en sån ortolig "barnlängtanattack". Hade min systers tre yngsta, var till Leklandet och det var jätte kul. Önskade att få se den glädjen de hade i mitt eget barns ögon...
    kram på er.

• Nork

jo det vet jag oxå att det inte blir några barn genom att resa. men ju mer man tänker på det desto större besvikelse blir det oxå när mensen kommer. så mitt tips var mer att byta miljö för att få mer mys och ta hand om varandra istället för att vara 2 robotar i sängen...

• Pyro pyret

82Viola:
    Åhhh så synd... kanske borde ni ändå kolla upp hans sperma samt några hormonprover. Vet man inte vad som är fel är det inte lätt att fixa det. Men det är klart att det måste kännas rätt för er båda också...vi hoppas fortfarande på nästa månad.

Var hos läkaren idag och det blev totalt bakslag. Mina ägg hade inte växt en mm sen jag var där sist och någon äl var inte att räkna med. Suck.. nu är jag tillbacks och väntar på mens igen så jag kan börja med min dubbeldos pergo. Konstigt att inget kan vara fel på en, men ändå är allt fel!!!
    Hade mitt schlager party som trots allt var kul, men jag hoppade att gå ut och klubba för så glad var jag ju inte. Det var faktiskt ganska skönt nu när gästerna gick och jag kunde sitta ner och tänka på den informationen som jag fick tidigare i morse. Efter några drinkar så känns det okej men i morgon när man skall vackna upp i verkligheten kommer det kännas för*ävligt. God natt, Pyro Pyret

• oxle bo

hej
    hur är det med alla idag?
    själv så sitter jag här o dricker te
    ska börja jobba kl 16.

pyro pyret: beklager,vad tråkigt.hoppas att dubbelkur gör susen
    hade du trevligt på partyt?

82viola: *kramar om*

Nikithea:hej kommer inte ihåg, äter du hormoner? beklagar mensen.

• Pyro pyret

nyköpings bo:
    Hur går det för dig...illamående eller pigg och kry?
    Partyt var toppen trots de dåliga nyheterna. Det var några små med när vi titta på schalagern. Det är svårt att må dåligt när en 1 åring ler mot en i ens famn. Men när alla hade gått känndes det tråkigare. Det är bara att sattsa fullt på dubbelkuren nu. Hade en slemhinna på 5 mm så nått borde ju komma om typ 2 veckor. Tills dess är det bara att vänta. Ha de bra, kram

• Nikithea

hej!
    Nyköping; nej, jag äter inte, och det verkar jag inte behöva eftersom testerna visade normala värden och de såg att jag producerade ägg. Men jag väntar just nu på svar från blodprov som togs för att kolla så att ägget släppt.