• Nikithea

2008

Hej. Kul med en tråd som man kan haka på. Vi har försökt i ca två år, men nu ska vi bli kallade på fertilitetsundersökning i jan eller feb. Fick allvarliga komplikationer efter en blindtarmsoperation för 10 år sedan och då sa de att det kunde påverka graviditet i framtiden, så det känns som man vil veta om det är därför det inte händer något eller vad det är för fel.

Har 14 syskonbarn (på 5 systrar) och ytterligare en på väg, och även om man är jätteglad för deras skull så känns det...

Men det behöver de inte veta, det kan vi beklaga oss om för varandra här på tråden;)

• Nikithea

Hej på er!

Nyköpingsbo; nej, det var väl inte blindtarmsinfl. i sig, utan alla komplikationerna som kom av att den brast under operationen, tror jag. Det blev ytterligare 3 op. för att fixa till allt det ställde til med och efter det så sa de att jag skulle ha detta i åtanke om jag fick svårt att få barn:(

Nork; ja det lägger sig, och man vet ju att oavsett om de får barn så är det ju inte mitt barn. Och jag vill ju ha mitt barn;)

Tea80; Helt underbar inställning! Och jag håller tummarna för ditt ägg;)

• Nikithea

Hej!

Tea80; ja det är en av våra sötnosar! Gullig liten du har själv!

Det är så skönt att vara på dessa sidor och få se att man inte är själv om dessa problem. Och jag som ännu går i väntans tider på att utredningen ska börja tycker att det är så bra att lära sig lite om de olika metoder och steg som används. Jag har utslag och stegring på ÄL-test, men har ingen aning om östrogenet.... Ska ha ÄL 6/1 men just nu jobbar vi om varandra i en vecka och är bara hemma samtidigt mellan 03.00 och 07.00 så jag vet inte om det finns ork för "verkstad" denna gång....

• Nikithea

Trevlig helg då 82Viola....!

• Nikithea

Ja, du, Pyro pyret, tvättstugor verkar ibland vara det viktigaste som finns!...

Igår när jag jobbade tjatade en av mina kollegor att han ville sluta tidigare så han fick dricka öl med kockarna (jobbar som servitris), men det kom så mycket folk så vi fick köra på full gas i baren hela kvällen. Funderade ett tag på om jag skulle börja tjata om att jag ville hem och ta vara på min ägglossning... Undrar vad han skulle ha sagt då

Kämpa vidare alla vänner!

Och "This is the year it all will happen" som Marit Bergman sjunger

• Nikithea

Jag var också in på violas sida och läste det där. Hur bra och SANT som helst. Nu tror jag dock att de har gett upp i min familj i alla fall... Har inte berättat för någon att vi försöker, bara för min bästa vän. Ja, fast min sambo gar berättat det för min systers man när de var ut på fyllan en gång... Men jag tror inte han har sagt något, verkar inte så på min syster iaf.

Det är lite lustigt, det känns så bra att prata med er, så när Wilma skrev att hon skulle fika tänkte jag säga att hon kunde höra av sig så vi kunde ses,(blev sugen på latte av nån anledning...) men sen kom jag ju på att det inte riktigt funkade... Jag tycker det är så skönt att ingen verkligen vet vem man är

• Nikithea

Jag var också in på violas sida och läste det där. Hur bra och SANT som helst. Nu tror jag dock att de har gett upp i min familj i alla fall... Har inte berättat för någon att vi försöker, bara för min bästa vän. Ja, fast min sambo gar berättat det för min systers man när de var ut på fyllan en gång... Men jag tror inte han har sagt något, verkar inte så på min syster iaf.

Det är lite lustigt, det känns så bra att prata med er, så när Wilma skrev att hon skulle fika tänkte jag säga att hon kunde höra av sig så vi kunde ses,(blev sugen på latte av nån anledning...) men sen kom jag ju på att det inte riktigt funkade... Jag tycker det är så skönt att ingen verkligen vet vem man är

• Nikithea

segdator. jag har då så bråttom så jag tröck vist på posta en gång till i min iver...

• Nikithea

Nej, henne vill vi inte ha på besök... Men hon kommer komma hit om två veckor, för vi han då inte ses länge nog att ens tänka på verkstad i helgen

och inte någon post idag heller... vill få ett datum, så man vet. Känns som jag har väntat hur länge som helst på utredningen. Fast jag ringde i slutet av oktober, så det är ju ganska ok väntetid med bara några månader.

• Nikithea

Hej allihopa! ett tag sen sist...

Nork; Va kul med det nya jobbet! Jag är helt säker på att du kommer att se att det ver helt rätt beslut. Har själv på mina sista två arbetsplatser varit med om organisatoriskt kaos och inga underchefer och vi anställda ska driva hela företaget. Man är ingen rolig person när man är så less på sitt jobb... När man jobbar 75% så hinner man vara mer ekonomisk i sitt övriga liv (som att t.ex inte köpa så mycket färdig eller halvfärdig mat) så det kan gå jämt ut. Jag jobbar inte så mycket just nu, men min sambo tycker det är värt att betala lite mer, för han har en glad flickvän

Norrköping; Hoppas det går bra för dig på jobbet idag. Förstår att det måste kännas jobbigt att berätta för alla... Tänker på dig.

Pyro Pyret; Fy vad jobbigt! Även om dt var bra att de kunde fixa registreringen rätt i datum, så verkar det fortfarande hur snurrigt som helst. Och hon receptionisten kanske skulle ta semester, för hon verkar inge kul att ha att göra med. Hon måste väl förstå att man vill ha nåting att gå på. Att hon inte ens kan säga om det tar nån månad eller ett år i alla fall...

Wilma; hoppas dina äggblåsor växer som de ska!

Viola; Blev det nåt mys förra helgen;-0

Själv vill jag bara berätta att det efterlängtade brevet har anlänt och vi har blivit kallade 29 januari. Spännande och nervöst, men skönt att få börja....

Svar på tråden 2008