• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Wilma00

ingen kramsnö, för kallt, men hittade lite snöbollar ändå och tände ett ljus iaf. Skön känsla. Tog lite kort. Hur skönt som helst ute. Vindstilla och ljummet fast det är minus ute..

Munsår så det är väl äl på g.. morrar åt munsåren lite.

• Nork

jag har tänkt lite på det sen jag skrev det och hoppades att du varit ute. synd med snön bara, men tur att det löste sig. han ler nog i sin himmel nu!!

• 8Viola2

GRATTIS på födelsedagen BlueBird

• Pyro pyret

Sötfrö:
    Tack
    Ahh så du kanske ska börja på pergo? Fattar precis hur du menar. Jag känner mig psykiskt mycket bättre sen jag börja knappra pergotabletterna för att det liksom som du skrev känns som om man i alla fall gör nått för att bättra på sina odds.
    När ska du träffa läkaren nästa gång?
    Hur länge har ni på er innan det anser att det är IVF som gäller?
    Hoppas att det tar sig för dig och att du slipper IVF även om det är ett bra alternativ när det fysiska bråkar med en. Jag håller tummar och tår.

Wilma00:
    Grattis till jobbet...måste vara jätte skönt för dig.

Nork:
    Bra ide det där med snölycktan...
    Min dator gick sönder och sen dess har jag använt M:s. Nu har jag fått tillbacks mina bilder från min dator så jag passa på att byta till nått jag gillade..du vänjer dig säkert, även om det är förvirrande.

• Wilma00

fast det är bara först arbetsträning så ingen riktig lön. men ändå. kram.

• Nikithea

Wilma; ja, va kul med jobb. Så du får nåt att göra som känns meningsfullt.
    Sötfrö; BIM: beräknad icke mens, ÄL: ägglossning.
    Pyropyret: jätte söt bild. ser ut som våran ena katt, som jag har jätte dåligt samvete för. Släppte ut hundarna på baksidan nyss, då satt han (katten) och jamade. Han hade varit ute hela natten, han smet ut igår kväll, men han är en innekatt så han var har aldrig varit ute mer än kanske 5 minuter förr. Nu hade han varit ute i 10 timmar, stackarn....
    Nork och Nyköping: hur går det för er? Hur mår ni?

• Nikithea

Pyropyret: ja, just det, jag har en liten paus just nu. Ska börja nytt jobb (ett vikariat) på tisdag och vill vänta lite. Även om jag inte tror det skulle hända nåt även om vi körde på som vanligt (har ju inte hänt nåt än på 2 år...), så är det ganska skönt psykiskt att inte gå och fundera. Jag väntar dessutom på provreultat och kallelse till kontrastUL. Men uppehållet är bara en månad till, för jag ska bara jobba till januari 09.

• Pyro pyret

Nikithea:
    Ja, katten var nog lite skakis...men de klarar ju det mesta.
    Har två stycken och båda är innekatter (bor på 11 våningen i lägenhet). Den andra är en siames med astma så henne skulle jag inte ens släppa ut om jag hade möjlighet. Huskatten på bilden satt hela dagen igår och jagade snöflingor på fönsterrutan. Tyckte synd om henne och öppna balkongen. När hon fick en flinga på sig blev hon arg för att den var blöt. Istället gick hon in och reste ragg... så det kanske är tur för henne att hon är en innekatt i alla fall. Skulle vilja skaffa en hund, men sambon vägrar så det blir väll när vi är 50 år och jag har tjatat tillräckligt länge.

En månad är ju okej att hålla uppe när det är för en god sak. Hoppas du trivs med nya viket.

Wilma00:
    Ja men det viktiga är ju att du tycker att du gör nått meningsfullt och det leder kanske vidare till en bra lön i förlängningen.

• Nork

hahaha
    dom är så roliga djur. vi hade oxå en katt när jag bodde hemma och än idag går jag ofta och tänker på honom. skaffar jag en katt själv någon gång vill jag ha en som honom. men det blir nog inte så lätt tyvärr...

Pyro pyret skrev 2008-03-19 12:49:55 följande:

Huskatten på bilden satt hela dagen igår och jagade snöflingor på fönsterrutan. Tyckte synd om henne och öppna balkongen. När hon fick en flinga på sig blev hon arg för att den var blöt. Istället gick hon in och reste ragg... så det kanske är tur för henne att hon är en innekatt i alla fall.
  • Nork

jag har hela tiden gått och väntat på att känna något.nu har jag börjat må lite illa på em och det var visst inte så kul... men det är det värt. Bröstvårtorna är oxå så sjukt onda och står ut hela tiden Å det är inte kul! Tur att man kör BH med lite vadering annars hade det varit lite smått pinsamt. hahaha

Nikithea skrev 2008-03-19 08:49:23 följande:
    Nork och Nyköping: hur går det för er? Hur mår ni?